بوست کردن کانال‌های تلگرامی قابلیتی جدید است که به تازگی و در آخرین آپدیت ارائه شده توسط تلگرام به این اپلیکیشن اضافه شده است. بوست کردن یک کانال تلگرامی قابلیت‌هایی را به آن اضافه می‌کند که مهمترین آن استوری کردن در کانال است. کانال‌های تلگرامی می‌توانند با استوری کردن و اضافه کردن آهنگ یا شکلک‌های مختلف به آن، مخاطبان خود را افزایش داده و محتوای باکیفیت‌تری تولید کنند.

اضافه شدن قابلیت استوری در تلگرام، یک ویژگی بسیار جذاب است که بسیاری از کاربران به دنبال آن بودند و با ارائه آن، افراد زیادی حساب‌های خود را به پرمیوم ارتقا دادند تا بتوانند از آن استفاده کنند. حال این قابلیت برای کانال‌های تلگرامی نیز فعال شده؛ اما شرایط استفاده از آن کمی متفاوت با نحوه استفاده در اکانت‌های شخصی است. در این گزارش قصد داریم بوست کردن کانال در تلگرام را به شما آموزش دهیم تا از ویژگی‌های آن مانند استوری در کانال خود بهره‌مند شده و با مخاطبان خود بیش از پیش در تعامل باشید. در انتها روش معتبر خرید اشتراک پرمیوم و بوست کردن کانال‌های ایرانی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

روش‌های بوست کردن کانال تلگرام

 

پیش از این که بدانید چگونه می‌توان یک کانال تلگرامی را بوست کرد، باید با مفهوم این کار آشنا باشید. بوست کردن در تلگرام به معنی اعتبار بخشید به آن کانال است که توسط کاربران پرمیوم کانال انجام می‌شود. تلگرام این قابلیت را اضافه کرد تا با استفاده از آن کانال‌ها اعتبار بیشتری در مقایسه با کانال‌های رقیب به دست آورند و به نوعی فضای رقابتی برای تولید محتوای با کیفیت‌تر ایجاد گردد. برای این کار، دو روش کلی وجود دارد که در ادامه شرح می‌دهیم:

  1. روش اول: صاحبان کانال‌ها می‌توانند از اعضای کانال خود درخواست بوست کنند. برای این کار باید به قسمت آمار در کانال خود رفته و روی تب بوست بزنید. با این کار لینکی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید آن را در کانال خود قرار دهید. کاربران پرمیوم که قصد داشته باشند کانال شما را بوست کنند، با زدن روی لینک، با زدن روی گزینه Boost channel، کانال شما را بوست می‌کند.
  2. روش دوم: در این روش کاربران می‌توانند خودشان به صورت دستی این کار را انجام دهند. اگر کاربر پرمیوم هستید و قصد دارید کانال مورد علاقه خود را بوست کنید، لینک کانال را انتخاب کرده. پیش از ارسال، لینک مورد نظر را اصلاح کنید و در انتهای آن عبارت Boost را اضافه کنید و سپس ارسال کنید. پس از این کار روی لینک بزنید سپس با زدن روی Boost channel، کانال مورد نظر را بوست می‌کنید.

نکات مهم بوست کردن کانال تلگرام

تنها با انجام چند مرحله کوتاهی که در بالا به آن اشاره کردیم، یک کانال تلگرامی بوست می‌شود؛ اما برای این کار، نکاتی مهمی وجود دارد که کاربران پرمیوم و همچنین ادمین‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند. یکی از نکات مهم در این زمینه این است که تنها کاربران پرمیوم قابلیت بوست کردن کانال‌ها را دارند و احتمالا این ویژگی در اختیار کاربران عادی قرار نخواهد گرفت؛ به همین دلیل کانال‌هایی که اعضای پرمیوم بیشتری دارند، راحت‌تر بوست می‌شوند. نکته مهم بعدی در این زمینه تعداد کانال‌هایی است که هر کاربر می‌تواند بوست کند. با توجه به قوانین تلگرام و محدودیت‌هایی که در این زمینه اعمال کرده، هر کاربرد در طول 24 ساعت از شبانه روز تنها می‌تواند یک کانال را بوست کند.

نکته مهم دیگر در رابطه با بوست کردن کانال‌های تلگرام تعداد کاربر پرمیوم برای قراردادن استوری در کانال است. هر چه تعداد اعضای یک کانال بیشتر باشد، تعداد بوست‌های مورد نیاز برای باز شدن قابلیت استوری نیز افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر، به ازای هر 250 نفر عضو یک کانال، یک بوست نیاز است.

مطلب پیشنهادی: چگونه در کانال تلگرام قرعه کشی بزاریم؟

به علاوه، بوست‌ها به کانال‌ها سطح یا Level می‌دهند. زمانی که کاربر بخواهد یک کانال را بوست کند، در صفحه مورد نظر سطح کانال را مشاهده خواهد کرد. هرچه سطح کانال بالاتر باشد، قادر به ارسال استوری‌های بیشتری نیز خواهد بود.

مزایای بوست کردن کانال تلگرام

بوست کردن کانال‌های تلگرامی در حال حاضر دو مزیت مهم برای آن‌ها دارد. در نسخه قبلی تلگرام، زمانی که شما یک کانال یا محتوای مورد نیاز خود را جست و جو می‌کردید، کانال‌ها به صورت رندوم و اتفاقی برای شما نمایش داده می‌شوند؛ اما اگر یک کانال توسط کاربران خود بوست شود، در صدر لیست قرار می‌گیرد و کاربران دیگر آن را به عنوان اولویت خود انتخاب خواهند کرد. این کار باعث بالا رفتن تعداد اعضای یک کانال خواهد شد و به نوعی اعضای آن را بوست می‌کند.
مزیت مهم دیگری که با بوست شدن یک کانال توسط اعضای پرمیوم آن به دست می‌آید، قابلیت استوری گذاشتن است که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم. استوری باعث می‌شود کاربران و اعضای کانال‌ها بیشتر با هم تعامل داشته باشند. مدیران و صاحبان کانال‌ها نیز می‌توانند از این طریق محتواهای مناسب و بهتری تولید کرده و تعداد اعضای خود را افزایش دهند.

بوست کردن کانال‌های ایرانی چگونه است؟

در حال حاضر کاربران ایرانی قادر به قراردادن استوری در تلگرام نیستند. همچنین این کاربران با شماره‌های ایرانی نیز نمی‌توانند اشتراک پرمیوم خریداری کنند؛ به این ترتیب بوست شدن کانال‌های ایرانی نیز با مشکل مواجه خواهد شد. در این زمینه، مدیران و صاحبان کانال‌ها و همچنین کاربرانی که قصد دارند کانال مورد علاقه خود را بوست کنند، می‌توانند به صورت قانونی اشتراک پرمیوم خریداری کنند. این امکان در حال حاضر در تنها وبسایت رسمی از سوی تلگرام در ایران قابل انجام است و کاربران می‌توانند روی شماره ایرانی خود با پیش شماره +98، این اشتراک را دریافت کنند.
وبسایت تلگرام پرمیوم یک وبسایت ایرانی است که به صورت قانونی از طرف تلگرام، اشتراک پرمیوم را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت،‌ اشتراک‌های 3 ماهه، 6 ماهه و 1 ساله را مشاهده و در صورت نیاز آن‌ها را خریداری کنید. همچنین پشتیبانی حرفه‌ای و تحویل آنی از دیگر دلایلی است که می‌توانید وبسایت تلگرام پرمیوم را انتخاب کنید، برای شروع، به وبسایت تلگرام پرمیوم مراجعه کرده و خرید خود را نهایی کنید

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *