بازاریابان رسانه‌های اجتماعی زمان و چگونگی پست گذاشتن در اینستاگرام را می دانند و حتی به هم متصل کردن این پست ها را هم خوب بلدند. اما مدیران موثر اجتماعی و انجمن ها با تحقیق و سرمایه گذاری بر امارهای کمتر شناخته شده ی اینستاگرامی از بازاریابان عبور می کنند. آمارهای جدید اینستاگرامی گاه و بی گاه ظاهر می شود. می توانید هرمطلبی را به منظور خانگی کردن داستان های موفق تبلیغاتی ، از بهترین تمرینات اینستاگرامی بیابید. همه این اطلاعات می توانند شما را نسبت به رقبایتان قوی تر کنند.در اینکه اینستاگرام یک پلت فرم بصری و فکری است، هیچ شکی نیست. در حقیقت ، حتی قسمتهایی از متن های کپشن ها و کامنت ها از طریق شکلک ها به نمایش گذاشته می شوند. با تشکر از حمایت ios و کیبوردهای اندروید ، امروزه نزدیک به ۵۰% از کپشن‌ها و کامنت‌های اینستاگرام حاوی یک شکلک هستند.

استیکرهایی که کاربران را ترغیب به تعامل با صفحه شما می‌کنند، تاثیر بسیار زیادی روی افزایش تعامل کاربران و همچنین دریافت بازخورد از کاربران دارد. البته توجه داشته باشید که تنها برخی از استیکرهای اینستاگرام کاربران را ترغیب به تعامل می‌کنند و برخی دیگر تنها جنبه ظاهری دارند! البته برخی استیکرها هم هستند که باعث افزایش آگاهی مخاطبان می‌شوند؛ مثلاً می‌توانید از استیکر لوکیشن برای آگاهی کاربران از محل برگزاری یک همایش خبر دهید اما با این حال باعث افزایش تعامل کاربران صفحه شما نمی‌شوند. در ادامه به بررسی استیکرهای مربوطه می‌پردازیم:

بررسی میزان علاقه کاربران به شما به کمک ایموجی‌ها

اگر پس از انتشار یک استوری می‌خواهید بدانید کاربران چقدر استوری را دوست دارند؛ مثلاً عکاسی هستید که از عکس‌های خود را از طریق استوری به کاربران نمایش می‌دهید. برخی از کاربران نظر خود را از طریق ریپلای کردن استوری به شما می‌گویند اما بسیاری از آن‌ها واقعاً حوصله این کار را ندارند! استیکر ایموجی به شما کمک می‌کند تا بدانید کاربران چقدر استوری شما را دوست داشته‌اند؛ این استیکر می‌توانید علاقه کاربران را از ۰ تا ۱۰۰ به شما نشان دهد. در واقع اگر کاربران این استیکر را تا آخر ببرند، یعنی کاملاً پست شما را دوست داشته‌اند و اگر استیکر را در همان ابتدا رها کنند، یعنی علاقه‌ای به پست شما نداشته‌اند. هر چقدر این اموجی به پایان نوار آن نزدیک باشد، یعنی کاربران بیشتر پست شما را دوست داشته‌اند!

این استیکر برای بسیاری از کاربران جذاب است؛ زیرا میزان علاقه خود را نسبت به تصاویری که در استوری منتشر کرده‌اید، نشان می‌دهند. البته باید توجه داشته باشید که این استیکر شاید برای مدیران صفحات اینستاگرام هم جذاب باشد، اما زیاد مفید نیست! زیرا بازخوردهایی که از طریق این استیکر بدست می‌آورید نمی‌توانند سازنده باشند اما باز هم در مدیریت استراتژی محتوای اینستاگرامتان بی‌تاثیر نیست. اگر مدیریت یک صفحه شخصی اینستاگرام را برعهده دارید که اکثر فالوورهای خود را می‌شناسید، احتمالاً این ابزار برای شما هم جذاب باشد! همچنین در صفحات شخصی معمولاً بازخورد کاربران برای بهبود استراتژی محتوا زیاد مهم نیست و استفاده از این استیکر زیاد دیده می‌شود. اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به کسب‌وکارتان است، اینستاگرام استیکرهای کاربردی دیگری در اختیار شما قرار داده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

به کمک استیکرQuestion ، از کاربران سوال بپرسید!

استیکر سوال یا Question Sticker تقریباً کاربردی‌ترین استیکر در استوری اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند تا بازخوردهای مفیدی از کاربران دریافت کنید. با استفاده از این استیکر، سوال خود را از فالوورهای صفحه می‌پرسید و آن‌ها با کلیک بر روی آن می‌توانید جواب کوتاهی برای شما ارسال کنند. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و از اینستاگرام برای بازاریابی اینترنتی خود استفاده می‌کنید، این ابزار کمک بسیار زیادی به شما می‌کند. در مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی، رضایت کاربران مهم‌ترین مسئله است و اگر بتوانید بازخوردهای کاربران را در بخش محتوای اینستاگرام خود پیاده‌سازی کنید، کسب‌وکارتان رشد بسیار خوبی را تجربه می‌کند. مثلاً می‌توانید از کاربران در مورد تولید محتوای صفحه خود نظر بخواهید؛ هر یک از کاربران ایده‌ای به شما می‌دهد و ایده‌های نزدیک به هم همان محتوایی هستند که کاربران به آن علاقه زیادی دارند؛ در صورت تولید این نوع محتوا، کاربران تعامل خوبی با صفحه شما پیدا می‌کنند و اگر بتوانید محصولات یا خدمات خود را به درستی معرفی کنید، فروش کسب‌وکارتان بهبود پیدا می‌کند. اگر قصد استفاده از این استیکر در استوری اینستاگرام را دارید، حتماً تصویر جذابی برای استوری خود در نظر بگیرید تا بیشترین بازخورد را از کاربران دریافت کنید. با طی کردن مراحل فوق قادر به استفاده از قابلیت اضافه کردن استیکر و ایموجی در استوری اینستاگرام خواهید بود. در حال حاضر استیکرهای محدودی برای استفاده در استوری اینستاگرام ارائه شده‌اند اما تنوع ایموجی‌های ارائه شده بیشتر است.  شاید در آینده تنوع استیکرهای ارائه شده در این بخش بیشتر شود.

چگونه به سوالات کاربران پاسخ دهیم؟

  •  اگر پاسخ‌های شما به کاربران خصوصی است و می‌خواهید تنها همان کاربر پاسخ شما به سوالش را ببیند، کافی است وارد بخش پاسخ‌های ارسال شده در استوری شوید. در این بخش بر روی پاسخ هر کاربر کلیک کرده و سپس گزینه Send Message را انتخاب کنید؛ اکنون پیام خود را بنویسید و بر روی Send کلیک کنید. در این صورت استوری شما به همراه پاسخ ارسالی در دایرکت کاربر ارسال می‌شود و تنها همان کاربر می‌تواند پاسخ شما را ببیند!

قرار دادن موسیقی در استوری اینستاگرام

استیکر موزیک اینستاگرام یک قابلیت جدید و سرگرم‌کننده برای کاربران است که با استفاده از آن می‌توانید بر روی تصاویر استوری خود، موسیقی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌‌توانید تعامل کاربران را تا حد زیادی افزایش دهید، استفاده از موسیقی در استوری اینستاگرام است! هنگامی که کاربران استوری شما را می‌بینند، موسیقی آن استوری نظرشان را جلب می‌کند و مدت زمان بیشتری را برای دیدن استوری می‌مانند. این مورد باعث افزایش تعامل صفحه می‌شود که در مدیریت صفحات تجاری اهمیت زیادی دارد!

استیکر موسیقی در استوری اینستاگرام به شما امکان قرار دادن میلیون‌ها موزیک به زبان‌های مختلف را می‌دهد که خوشبختانه هزاران آهنگ ایرانی هم در دسترس کاربران قرار دارد. جالب است بدانید اینستاگرام امکان قرار دادن موسیقی بر روی عکس‌ها را هم برای کاربران فراهم کرده است و این نوع محتوا، جذاب‌ترین نوع محتوایی است که به کمک آن می‌توانید بازخوردهای مثبتی از کاربران دریافت کنید. هنگام استفاده از موزیک در استوری اینستاگرام، می‌توانید نام خواننده آن را به همراه نام آهنگ به کاربران نمایش دهید و کاربران با کلیک بر روی برچسب آن استیکر وارد صفحه خواننده آن شوند!

  • با تدوین استراتژی اینستاگرام درآمد خود را افزایش دهید – بخش اول
  • یک نکته! این استیکر در استوری اینستاگرام برای همه کاربران در دسترس نیست؛ حتی برخی از کاربران که چند صفحه اینستاگرام دارند، ممکن است در یک صحفه آن‌ها فعال و در بقیۀ صفحاتشان غیرفعال باشد. این مسئله به الگوریتم‌های اینستاگرام مربوط می‌شود و اگر برای شما فعال نیست، ممکن است در آینده‌ای نزدیک فعال شود. حتی برخی کاربران در زمان فعلی به این استیکر دسترسی دارند اما ممکن است در روز‌های آینده این استیکر در بخش استیکرها دیده نشود که باز هم جای نگرانی نیست و در  آینده برای آن‌ها فعال می‌شود. اگر می‌خواهید به این استیکر دسترسی داشته باشید، ممکن است ابزارهای تغییر IP به شما کمک کنند که البته باز هم تضمینی برای فعال شدن این استیکر وجود ندارد.

اضافه کردن استیکر موزیک به استوری اینستاگرام

برای اضافه کردن استیکر موزیک به استوری اینستاگرام خود کافی است وارد بخش استیکرها شوید. در این بخش استیکری به نام Music دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن لیست موسیقی‌های موجود در این ابزار اینستاگرام دیده می‌شود؛ می‌توانید از طریق بخش بالای این صفحه نام آهنگ یا خواننده موردنظر را وارد کنید و موسیقی موردنظرتان را به استوری اضافه کنید:.

در مرحله بعد دو گزینه در دسترس شما قرار دارد:

  • مدت زمان آهنگ: با استفاده از این بخش می‌توانید مدت زمان آهنگی که بر روی استوری شما پخش می‌شود را انتخاب کنید؛ مثلا با انتخاب گزینه ۷Sec، هفت ثانیه از آهنگ موردنظرتان بر روی استوری قرار می‌گیرد که حداکثر این زمان هم ۱۵ ثانیه (مدت زمان نمایش ویدیو در استوری اینستاگرام) است.
  • انتخاب بخشی از آهنگ: با استفاده از این گزینه می‌توانید بخشی از آهنگ را که می‌خواهید بر روی استوری شما قرار بگیرد را انتخاب کنید.

با انتخاب آهنگ موردنظر، برچسب مربوط به این استیکر در استوری شما دیده می‌شود که در صورت کلیک کاربران بر روی آن، وارد صفحه آن خواننده می‌شوند.

آنچه به عنوان یک آپ ساده اشتراک گذاری عکس ها شروع به کار کرده، بین جوامع بشری، مشتریان و برندها رشد داشته است . امروزه شرکت ها در تلاش برای  فهم  چگونگی تعاملات و روابطشتان  با  مشتری  از آمار های مختلف و جدید اینستاگرامی استفاده می کنند. با وجود بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ، اینستاگرام قدم های شرکت اصلی فیس بوک را به سرعت دنبال کرد. کسب و کارها اهمیت حضور در اینستاگرام را دریافتند و برند ها از عضویت در بسیاری از پست ها انصراف دادند. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد استیکرهای اینستاگرام نکاتی را یاد بگیرید و رعایت کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *