اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان به شمار می‌رود که روز به روز در حال افزایش کاربران و همچنین افزایش قابلیت‌هایش هستیم. یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام که هر چند وقت یکبار هم آپدیت می‌شود، قابلیت استوری اینستاگرام است که البته در بین کاربران هم با استقبال زیادی همراه است. در اینستاگرام انواع استیکر وجود دارد که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارد! به خصوص در صفحات تجاری استیکرها به افزایش تعامل کاربران برای کسب‌وکارتان کمک زیادی می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی استیکر اینستاگرام و آموزش استفاده از آن بپردازیم تا بتوانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

استیکر اینستاگرام و تاثیر آن در افزایش تعامل با کاربران

اگر از کاربرانی هستید که از ابزار استوری اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید، حتماً به دنبال روش‌های افزایش تعامل کاربران با استوری‌های اینستاگرام هستند. بعد از موضوع استوری و کیفیت تصاویری که در استوری منتشر می‌کنید، استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی بر روی تعامل کاربران دارند. خیلی از شکلک هایی که به صورت روزمره استفاده می‌کنیم، نادرست هستند و در جای خودشان استفاده نمی‌شوند، البته این اشتباهی بودن اغلب به خاطر ریز بودن سایز نمایشی این شکلک هاست که در صفحه نمایش‌های نسبتا کوچک گوشی های موبایل واضح نبوده و در جای صحیح و حتی به اشتباه انتخاب و ارسال می شوند. در ادامه لیست Emoji ایموجی‌هایی که در این متن به تفکیک معنی دقیق آنها را شرح داده‌ایم را می بینید، با کلیک روی هر کدام خواهید توانست معنی ایموجی را بخوانید، اگر پیشنهادی برای اضافه شدن به این لیست داشتید حتما با ما در دیدگاه ها میان بگذارید.

جالب است بدانید در بروزرسانی‌های اخیر اینستاگرام، استیکرهای بسیار جذابی به بخش استوری اینستاگرام اضافه شده است؛ مثلاً می‌توانید یک عکس منتشر کنید و از طریق استیکرهای مختلف، نظر کاربران را به صورت متن یا ایموجی بدانید. برای اضافه کردن استیکر در استوری اینستاگرام شما باید ۳ مرحله را طی کنید که در ادامه به آموزش آن می‌پردازیم.

آموزش اضافه کردن استیکر در استوری اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی را به بخش استوری اپلیکیشن خود اضافه کرده است. این قابلیت مربوط به امکان اضافه کردن استیکر و ایموجی در پست‌های استوری می‌شود. هم اکنون شما می‌توانید استیکرها و ایموجی‌های خاصی را پیش از اشتراک گذاری پست‌های مورد نظرتان در استوری اینستاگرام به آن‌ها اضافه کنید. در ادامه نحوه اضافه کردن استیکر و ایموجی در استوری اینستاگرام به شما عزیزان آموزش داده می‌شود. برای اضافه کردن استیکر در استوری اینستاگرام باید ۳ مرحله را طی کنید:

  •  یک عکس یا فیلم ۱۵ ثانیه‌ای برای استوری خود انتخاب کنید!

مرحله اول این است که باید عکسی را جهت انتشار در بخش استوری اینستاگرام انتخاب کنید. پس از آن که عکس یا فیلم موردنظر خود را انتخاب کردید، کافی است وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و از طریق آیکن استوری، وارد بخش اشتراک‌گذاری استوری شوید. در این بخش می‌توانید یک عکس بگیرید یا با کشیدن صفحه به بالا، از گالری خود یک عکس انتخاب کنید.

  •  ورود به بخش استیکر در استوری اینستاگرام

اکنون که مرحله اول را پشت سر گذاشتید، وارد مرحله دوم شده‌اید که باید آیکن مربوط به انتخاب استیکر در استوری اینستاگرام را بزنید. در این بخش استیکر‌ها و اموجی‌های مختلفی به شما نمایش داده می‌شوند که ایموجی‌ها، همان ایموجی‌های موبایل شما هستند و با توجه به برند موبایل شما ممکن است با سایر کاربران متفاوت باشد. اما استیکر اینستاگرام برای تمامی کاربران یکسان است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

  •  انتخاب یک استیکر برای نمایش آن در استوری

مرحله سوم، مرحله انتخاب استیکر است! در این بخش کافی است با توجه به نیاز یا سلیقه خود یکی از استیکرها را بر اساس کاربرد آن انتخاب کنید. هر یک از استیکرها کاربرد خاص خود را دارند و در شرایط مختلف، یکی یا چند نوع از آن‌ها به شما کمک می‌کنند.کافی است بر روی استیکر موردنظر خود کلیک کنید و آن را در محل مناسبی از استوری خود قرار دهید. کاربرد هر یک از این استیکرها را در بخش بعدی بررسی می‌کنیم تا اگر از اینستاگرام برای افزایش مشتریان صفحه خود استفاده می‌کنید، بتوانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

  • بررسی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام – بخش اول
  • یک نکته! استیکرهای استوری اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت هستند؛ در واقع برخی از کاربران ممکن است بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام به یک یا چند استیکرها دسترسی نداشته باشند. همچنین هنگامی که اینستاگرام یک استیکر را به تازگی به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند، ممکن است آن استوری تا مدت زمان نامشخصی برای کاربران یک منطقه جغرافیایی در دسترس نباشد که پس از مدتی در دسترس همگان قرار می‌گیرد. بنابراین اگر شما برخی از استیکرهای استوری را ندارید، این بخاطر قوانین و الگوریتم‌های اینستاگرام است و راه‌حلی برای دسترسی به آن تا یک بازه زمانی خاص وجود ندارد.

اگر مدیریت یک صفحه تجاری اینستاگرام را برعهده دارید و از آن برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنید، افزایش تعامل کاربران یک فاکتور بسیار مهم به شمار می‌آید. در گذشته تعامل کاربران بر اساس لایک‌ها و کامنت‌ها بود اما اکنون تعامل کاربران با استفاده از بخش‌های مختلف اینستاگرام تعیین می‌شود.

استفاده از استیکر اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا بتواند تعامل بسیار خوبی را با سایر کاربران مانند دوستان خود برقرار کنند. در گذشته اینستاگرام امکانات زیادی نداشت و کاربران تنها به استفاده از اموجی‌ها بسنده می‌کردند اما طی دو سال گذشته اینستاگرام تغییر زیادی کرده است. در این مقاله به بررسی برخی از استیکرهای اینستاگرام پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی استیکرهای بعدی خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *