اشتباهات رایج سئو مهم‌ترین قسمت سئو و بهینه‌سازی سایت است! برخی از اشتباهات باعث کاهش رتبه و جریمه شدن از سمت گوگل می‌شوند. در مجموعه مقالات اشتباهات رایج سئو قصد داریم به بررسی این اشتباهات بپردازیم! همراه ما باشید.

آدرس‌های دارای مشکل سایت خود را مشخص کنید!

از ابزار developer tools مرورگر خود برای بررسی سرعت بارگذاری آیتم‌هایی که خارج از سایت شماست استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ موردی جلوی لود سریع سایت و محتوای شما را نمی گیرد. به عنوان مثال استفاده از کدهای جاوا اسکریپت با سورس خارج از سایت مانند برخی سیستم های چت آنلاین و سایر ابزارهایی که دسترسی به آنها از ایران محدود شده باعث می شود تا سرعت بارگذاری محتوای سایت بشدت پایین بیاید. مثلاً جاوا اسکریپت‌های بهینه‌نشده جزء این دسته از آدرس‌ها هستند.

لینک‌سازی بی‌کیفیت می‌تواند تاثیر منفی روی سئوی سایت شما داشته باشد!

لینک بیلدینگ اصولی در بهینه سازی وب سایت باید شما را از گمراهی دور نماید و علاوه بر این که بهترین محصولات را به شما نشان می‌دهد بتواند با قدرت مقاله خود محصول هدف را به شما نمایش دهد تا شما آن را با توضیحات قبلی تهیه نمایید. لینک سازی غیر اصولی با الگوریتم‌های موجود می‌تواند سایت شما را از دید موتورهای جست و جو گر جریمه نماید . به جریمه شدن از دید مشتریان فرار از سایت یا Bounce Rate و جریمه شدن از دید موتورهای جست و جو گر Penalty می گویند. میزان مرتبط بودن در یک مقاله میتواند شما را در ارتباط بیشتر بین مقالات کمک نماید و در صورتی که موتورهای جست و جو گر بتوانند بهترین های وب سایت شما را ببینند و آنها را دسته بندی نمایند مقالات شما و همچنین سایت شما در لینک بیلدینگ موفق بوده است. هدف از لینک بیلدینگ فقط موتورهای جستجوگر نیستند پس ما باید بتوانیم چه از طریق مقاله و محتوا چه از طریق لینک بیلدینگ خارجی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مرتبط با بیزینس خود مشتریان بیشتری را جذب نماییم .

یکی از عوامل ضروری برای لینک‌سازی نوشتن یک محتوای باکیفیت و قرار دادن آن در اولویت است. این‌که متن شما کوتاه باشد یا بلند اصلاً مهم نیست، باید توجه داشت که کیفیت مقاله از اولویت بیشتری به نسبت کمیت آن برخوردار است؛ بنابراین متن شما باید معتبر و کاربردی باشد. پس اضافه کردن اطلاعات فقط برای طولانی‌تر شدن متن نیست. اگر شما می خواهید افراد را قانع کنید تا به سایت شما لینک بدهند، باید بتوانید مطالب جامع، غنی، جذاب و منحصر به فردی بنویسید. در این صورت شما یک گام به دریافت لینک از جانب وب سایت های دیگر نزدیک خواهید شد. به عبارت ساده تر اگر شما می‌خواهید لینک‌های زیادی را به یک صفحه از وب سایت خود جذب نمایید باید محتوایی در آن صفحه ایجاد کنید که ارزش لینک دادن داشته باشد. اگر محتوای صفحات شما منحصر به فرد نباشد احتمال آنکه شما بتوانید لینک های زیادی را به آنها جذب نمایید تقریبا صفر است و حتی اگر بر فرض محال بتوانید چنین کاری بکنید ممکن است لینک های دریافتی شما از جانب گوگل غیر طبیعی و دستکاری شده در نظر گرفته شوند. مثلا گوگل هیچ گاه باور نخواهد کرد که یک پست ۵۰۰ کلمه ای بتواند به طور طبیعی و بدون تقلب ۱۰۰ لینک دریافت نماید. اما احتمال دریافت ۱۰۰ لینک توسط یک مقاله آموزشی که بیش از ۵۰۰۰ کلمه داشته باشد چندان هم بعید نیست، پس شما باید سعی کنید چنین مقالاتی در وب سایت خود ایجاد کنید که اگر به هر طریقی توانستید افرادی را مجاب کنید که به شما لینک بدهند، گوگل طبیعی بودن لینک های شما را بپذیرد. دریافت لینک های بسیار زیاد به home page وب سایت کار معقولی می باشد زیرا اغلب صاحبان وب سایت ها می خواهند که بیشتر توان سئوی وب سایت خود را بر روی home page متمرکز نمایند تا اغلب افراد از صفحه home page آنها شروع به جستجو در وب سایت آنها نمایند. اما این کار کاری اشتباه است و در واقع یکی از بزرگترین اشتباهات سئو است. شما نباید در Home Page وب سایت خود کلیدواژه‌ها و عبارات کلیدی اصلی وب سایت خود را بگنجانید. شما باید کلیدواژه هایی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی شوید در صفحات مجزای وب سایت خود جای دهید. شما باید زیر صفحه‌های دارای مطالب غنی ایجاد کنید که کلیدواژه های اصلی شما را پوشش دهند و سپس لینک هایی متناسب با موضوع این صفحات، برای این صفحات جذب نمایید.

لینک سازی برای سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند سرنوشت سئوی یک وب سایت را تعیین نماید. اگر شما بتوانید در زمینه لینک بیلدینک عملکرد موفقی داشته باشید خواهید توانست یک گام بلند به سوی بهبود رتبه بندی وب سایت خود بردارید. البته لینک بیلدینگ یکی از چالش برانگیزترین نکات سئو است زیرا اگر به درستی انجام نشود نه تنها نمی تواند موجب موفقیت یک وب سایت گردد بلکه موجبات عدم موفقیت و شکست وب سایت را نیز فراهم می آورد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *