یکی از قابلیت‌های iOS 11 این است که می‌توانید در آن بدون نیاز به پسورد، WiFi را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست به همراه اسم دستگاه پسوردی بلندبالا را نیز برای دوستان خود بخوانید.

برای انجام این کار ابتدا چند پیش‌نیاز وجود دارد که به آن‌ها لیست‌وار اشاره می‌کنیم:

  • روی دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید باید حتما iOS 11 نصب و بلوتوث آن نیز روشن باشد .
  • شماره تماس هر دو طرف باید در دفترچه تلفن طرف مقابل ثبت شده باشد .
  • آن‌هایی که از دستگاه خانگی استفاده می‌کنند حتما باید MacOS Sierra را نصب داشته باشند و مسلما اتصال Wi-Fi آن‌ها نیز باید اشتراک‌گذاری شده باشد .

اگر تمام این پیش‌نیازها را داشتید، می‌توانید Wi-Fi خود را بدون ارائه پسورد در اختیار دیگران قرار دهید.

دو دستگاه خود را در کنار هم قرار دهید و در نظر بگیرید که نباید به هیچ شبکه‌ای متصل باشند . به Settings > Wi-Fi بروید و روی شبکه Wi-Fi که می‌خواهید به آن متصل شوید کلیک کنید .

در این لحظه پیغامی روی دستگاه شما ظاهر می‌شود که در آن می‌گوید دستگاه دیگری قصد اتصال به Wi-Fi شما را دارد و اسم دستگاه را نیز ذکر می‌کند. با تپ روی Share Your Wi-Fi پیغام مورد نظر از میان رفته و دستگاه دوستتان به شما متصل می‌شود . به همین راحتی می‌توانید با استفاده از تاییدی که از طریق بلوتوث انجام می‌شود و بدون دخالت پسوردهای پیچیده دوستانتان را به دستگاه خود متصل کنید.

برخلاف چیزی که انتظار دارید، این شیوه به خاطر حضور فیزیکی دو دستگاه کنار هم برای اتصال به شبکه از امنیت بیشتری نسبت به شیوه گذاشتن رمز عبور برخوردار است. در ویدیو کوتاه زیر خواهید دید که تمام این توضیحات در ثانیه‌ای به انجام خواهد رسید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *