اگر سایت فروشگاهی خود را با استفاده از ووکامرس راه‌اندازی کرده‌اید باید از این موضوع آگاهی داشته باشید که می‌توانید محصولات سایت خود را با فیلترهای دلخواه دسته‌بندی کنید تا خرید را برای کاربر خود راحت‌تر کنید. این کار با استفاده از افزونه رایگان فیلتر محصولات در ووکامرس امکان‌پذیر است که در اینجا برای شما شرح خواهیم داد. اگر می‌خواهید کار را برای کاربران خود راحت کنید این آموزش را با دقت مشاهده کنید.

فیلتر محصولات ووکامرس

اولویت همه سایت‌‌ها اعم از فروشگاهی و خبری و غیره جلب رضایت کاربر و همچنین جذب هرچه بیشتر کاربر به سایت می‌‌باشد. شاید این سوال برای همه ما پیش بیاد که چطوری می‌‌تونیم کاربران بیشتری رو به سایت خودمون جذب کنیم؟ این سوال یه جواب خیلی ساده داره اونم اینه که ما باید نهایت تلاش خودمون رو بکنیم که کاربر از ورود به سایت ما تجربه خوبی رو کسب کند. این موضوع به خصوص برای سایت‌‌های فروشگاهی از اهمیت بیشتری به نسبت دیگر سایت‌‌ها برخوردار است. چرا که درآمد این سایت‌‌ها تماما به میزان کاربر ورودی و رضایت آن‌‌ها بستگی دارد. بسیاری از سایت‌‌های فروشگاه اینترنتی از این موضوع بی‌‌اطلاع هستند که اکثر مشتریان تجربه‌‌ای در زمینه خرید اینترنتی ندارند و به دلیل نداشتن یک تجربه کاربری خوب مجبورند برای دسترسی به محصول و کالای مورد نظر خود با ویژگی‌‌هایی که مد نظر دارند ساعت‌‌ها از زمان خودشان را صرف این موضوع کند.

کاربران سایت‌‌های فروشگاهی به این سایت‌‌ها مراجعه می‌‌کنند تا در وقت خود صرفه‌‌جویی کنند. اگر ما نتوانیم این موضوع را برای آن‌‌ها مدیریت کنیم و کاربر مجبور شود زمان زیادی را در سایت ما به‌‌دنبال یک محصول بگردد ترجیح می‌‌دهد دیگر به فروشگاه اینترنتی ما سر نزند. برای اینکه کاربران ما بتوانند در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند ما نیاز داریم محصولات سایت خود را فیلترگذاری کنیم تا کاربر با مراجعه به آن‌‌ها سریعا به هر محصولی دسترسی پیدا کند.

بدون محدودیت فیلترگذاری کنیم!

برای همه موضوعاتی که در بالا به آن اشاره شد راهکارهایی وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از افزونه‌‌ی Woocommerce Product Filter است. این افزونه یکی از قدرتمندترین افزونه‌‌های فیلتر کرن محصولات سایت می‌‌باشد. با استفاده از این افزونه می‌‌توانیم بی‌‌نهایت فیلتر را به صورت دلخواه بر روی محصولات خود اعمال کنیم.

کاربران همه سایت‌‌ها ازجمله کلیدی‌‌ترین و مهم‌‌ترین عناصر آن سایت به حساب می‌‌آید و ما باید برای اینکه کاربرانمان تجربه بی‌‌نظیری از خرید در سایت ما داشته باشند به یک سری امکانات برای سایت خود نیاز داریم یکی از این امکانات افزونه‌‌ وردپرس Woocommerce Product Filter می‌‌باشد.

این افزونه به ما کمک می‌‌کند تا با فیلتر کردن محصولات یک سایت حرفه‌‌ای را مدیریت کنیم و کاربران خود یک تجربه عالی از یک خرید بی‌‌نقص داشته باشند. با استفاده از این افزونه آمار بازدید و فروش محصولات ما تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌‌کند.

این افزونه تمامی محصولات ما را فیلتر می‌‌کنه و به کاربر این امکان را می‌‌دهد که از بین هزاران محصولی که ما در سایت فروشگاهی خود ارائه می‌‌دهیم به راحتی و با چند کلیک ساده کالای مورد نظر خودشان را پیدا کنند. این افزونه به سرعت و در کمتر از چند ثانیه هر محصولی را شناسایی و برای کاربر به نمایش در می‌‌آورد.

چرا باید محصولات خود را فیلتر کنیم؟

مسلماً محصولاتی که در یک فروشگاه آنلاین عرضه می‌شود دارای رنگ‌بندی، سایز و طرح‌های بسیار مختلفی است. شما باید زمینه‌ای برای کاربران خود فراهم کنید تا بتوانند خرید بسیار ساده و راحتی داشته باشند و بتوانند در مدت بسیار کوتاهی در سایت شما به نتیجه برسند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته‌اید یک محصول را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید اما زمانی که وارد سایت فروشگاهی می‌شوید زمان زیادی را صرف جستجوی محصول موردنظر خود کردهاید و در آخر بدون اینکه به نتیجه مطلوب برسید آن سایت را ترک کرده‌اید. سایت‌های فروشگاهی می‌توانند با فیلتر کردن محصولات خود این قبلی مشکلات را از بین ببرند.

شما با دسته‌بندی کردن محصولات سایت خود باعث می‌شوید بازدیدکنندگان تجربه کاربری بهتری را تجربه کنند که درنتیجه این موضوع باعث جذب بیشتر کاربران به سایت شما خواهد شد. بنابراین دسته‌بندی کردن محصولات فروشگاهی خود را دست‌کم نگیرید. حالا ما در این مقاله به شما افزنه‌ای را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن دیگر با این مشکلات مواجه نخواهید شد.

افزونه فیلتر محصولات در ووکامرس

پلاگین YITH WooCommerce Ajax Product Filter یکی از افزونه‌های بسیار کاربردی ووکامرس به‌شمار می‌آید که به شما برای فیلتر کردن آجاکسی محصولاتتان کمک بسیاری خواهد کرد. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید محصولات را به‌دلخواه خودتان با فیلترهای مختلف دسته‌بندی کنید.

بعدازاینکه این افزونه رایگان را دانلود کردید باید آن را بر روی سایت خود نصب کنید.

آموزش کار با افزونه WooCommerce Ajax Product Filter

پس از نصب این پلاگین وردپرس در قسمت پیشخوان شما گزینه‌ی YITH اضافه خواهد شد که می‌توانید برای دسترسی به دسته‌بندی محصولات بر روی آن کلیک کنید. پس از انتخاب این گزینه شما به یک صفحه جدید مانند تصویر زیر راهنمایی خواهید شد.

در این صفحه شما با ۳ تب مختلف روبه‌رو خواهید شد که کار اصلی شما درواقع مربوط به تب دوم می‌باشد. تب اول تحت عنوان” Frontend” یا “ظاهر” مربوط به پسوندها می‌باشد و شما نباید تغییراتی را در این صفحه ایجاد کنید و باید این قسمت را رها کنید.

قسمت دوم که برای شما با عدد ۲ نمایش داده‌شده است مربوط به تنظیمات سفارشی‌سازی افزونه می‌باشد. در قسمت “استایل سفارشی” شما این امکان را دارید که تغییرات دلخواهی که می‌خواهید را وارد کنید. بخشی که با شماره ۳ نمایش داده‌شده نیز برای رفتن به نسخه پولی این پلاگین می‌باشد.

افزودن ابزارک به پلاگین

بعد از این باید به قسمت نمایش ابزارک وارد شوید، شما در این قسمت می‌توانید ابزارک‌های این پلاگین را مشاهده کنید. شما این امکان را دارید که ابزارک دلخواه خود را در فوتر و یا سایدبار موردنظر خود وارد کنید. با انتخاب یکی از فوترها پنجره جدید برای شما مطابق تصویر زیر برای شما باز خواهد شد.

در این پنجره می‌توانید بخش‌های عنوان فیلترهای موردنظر خود را وارد کنید. بخش دوم که مربوط به نوع می‌باشد دارای گزینه‌های مختلفی مانند لیست، رنگ، برچسب و کرکره‌ای می‌باشد که شما باید برحسب محصول خودتان یکی از این موارد را انتخاب کنید.

در فیلد بعد باید ویژگی دلخواه خود را وارد نمایید. به یاد داشته باشید بعد از واردکردن تمامی موارد بالا حتماً بر روی گزینه‌ی “ذخیره شد” کلیک کنید تا فیلتر شما بر روی محصولات اعمال شود.

بعدازاینکه مواردی که گفته شد را انجام دادی می‌توانید به سایت فروشگاهی خود مراجعه کنید و محصولات را به‌صورت دسته‌بندی شده مشاهده کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *