ایجاد قابلیت‌های مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی مزیت‌های زیادی دارد که اولین مزیت آن جلب رضایت مشتریان از ارائه امکانات مختلف در سایت است. دومین مزیتی که شاید مهم‌ترین هم باشد، جلب اعتماد کاربران برای سفارش محصول موردنظر خود از طریق فروشگاه آنلاین شما است. یکی از قابلیت‌هایی که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی در سایت خود از آن استفاده می‌کنند، قابلیت پیگیری سفارشات از طریق پنل کاربری کاربران است تا هر کاربر برای بررسی آن نیاز به ایجاد ارتباط با کارمندان سایت و همچنین بخش پشتیبانی سایت نداشته باشد. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه وردپرس حرفه‌ای برای فروشگاه‌ساز ووکامرس را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد سیستم پیگیری سفارشات توسط کاربران ووکامرس خواهید بود.

افزونه Status and Order Tracking

افزونه Status and Order Tracking یک افزونه کاربردی برای ووکامرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد قابلیت پیگیری سفارشات توسط کاربران ووکامرس خواهید بود. با استفاده از این ابزار کاربران به راحتی می‌توانند از آخرین شرایط محصول خود مطلع شوند و دیگر نیازی به برقراری ارتباط با پشتیبان‌های سایت شما نخواهند بود. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۵,۰۰۰ نصب خود امتیاز کامل  از  را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.

برخی از ویژگی‌های افزونه Status and Order Tracking

  • پشتیبانی از تمامی محصولات فروشگاه‌ساز ووکامرس
  • عدم نیاز به بروزرسانی اطلاعات به صورت دستی توسط کاربران
  • قابلیت نمایش آخرین وضعیت حمل محصول
  • قابلیت درج یادداشت برای محصولات خاص
  • قابلیت‌ سفارشی‌سازی پیام‌های ارسالی به کاربران
  • قابلیت تعیین محل درج پیام جهت نمایش به کاربران

نصب و راه‌اندازی افزونه Status and Order Tracking

برای استفاده از این افزونه ابتدا نیازمند نصب و راه‌اندازی آن در سایت وردپرسی خود خواهید بود. برای نصب این افزونه می‌توانید آن را به صورت مستقیم از طریق مخزن وردپرس و یا به صورت مستقیم از طریق بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس اقدام کنید. پس از نصب این افزونه، بخشی به نام Tracking نمایان می‌شود که از طریق منوهای پیشخوان در دسترس است. این افزونه به صورت کاملا فارسی‌سازی‌شده در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید به ورود به بخش‌های مختلف این افزونه، گزینه‌های مرتبط با آن را مشاهده کنید.

داشبورد

در این بخش برخی از اطلاعات مرتبط به افزونه به صورت مختصر در اختیار شما قرار دارد. در اولین بخش شما با یک بخش به نام GET FULL ACCESS WITH OUR PREMIUM VERSION مواجه می‌شوید که با استفاده از آن قادر به بروزرسانی افزونه به نسخه تجاری آن خواهید بود. برای انجام چنین کاری با کلیک بر روی UPGRADE NOW وارد وبسایت پشتیبان افزونه می‌شوید که می‌توانید لایسنس تجاری آن را خریداری کرده و آن را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.

Get Support

در این بخش روش‌های پشتیبانی از افزونه در اختیار شما قرار دارد که مهم‌ترین آنها صفحه مستندات افزونه، انجمن‌های پشتیبانی، کانال یوتیوب افزونه و بخش پرسش‌های متداول کاربران افزونه هستند.

  • Recent Order Summary :در این بخش می‌توانید برخی از سفارش‌های خود را که اخیرا در ووکامرس ثبت‌ شده است را مشاهده کنید.
  • Leave a review :با استفاده از این بخش می‌توانید یک بازخورد برای تیم افزونه ارسال کنید و به کارکرد افزونه امتیاز بدهید.
  • What People Are Saying :در این بخش نیز می‌توانید برخی نظرات کاربران افزونه را مشاهده کنید.
  • Money-Back Guarantee :در این بخش نیز افزونه به شما تضمین بازگشت ۱۰۰درصدی به مدت ۱۴روز را در برای خرید نسخه تجاری افزونه می‌دهد تا در صورت نیاز به نسخه تجاری افزونه، بتوانیدبا خیال راحت نسخه تجاری افزونه را تهیه کنید.

سفارش‌ها

در این بخش می‌توانید سفارش‌های اخیر دریافت‌شده توسط کاربران فروشگاه خود را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین می‌توانید برای کاربران خود نوعی سفارش ایجاد کنید.

وضعیت‌ها

در این بخش نیز می‌توانید وضعیت سفارش‌ها و محصولات خود را مشاهده کنید؛ به طور کلی نیز می‌توانید محصولات ارسال‌شده، تاییدشده، فرآیند سفارش و… را به مشاهده کنید و آمار کلی آن را به صورت درصدی ببینید.

ایمیل‌ها

با استفاده از این بخش نیز می‌توانید تنظیمات مربوط به ایمیل‌ ارسالی سایت خود را تنظیم کنید.

Email Settings

در این بخش تنظیمات ایمیل‌های خود را باید تنظیم کنید.

  • Subject Line: در این بخش باید یک عنوان و موضوع برای ایمیل خود وارد کنید.
  • Admin Email: در این بخش باید ایمیل مدیریت سایت خود را وارد کنید.

گزینه‌ها

در این بخش می‌توانید به تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید.

Basic

در این بخش تنظیمات اولیه و پایه افزونه در دسترس شما قرار دارد که برای استفاده از افزونه باید آنها را بر اساس نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

  • Custom CSS: اگر نیاز به استفاده از کدهای CSS اختصاصی برای نمایش افزونه دارید، کافی است کدهای خود را در این بخش وارد کنید.

Order Information Displayed

در این بخش می‌توانید مشخص کنید تا به کاربرانی چه اطلاعاتی از سفارش نمایش داده شود.

  • Order Number: با تیک زدن این گزینه شماره سفارش نیز به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • Name: با تیک زدن این گزینه نام محصول به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • Status: با تیک زدن این گزینه وضعیت به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • Location: با تیک زدن این گزینه محل ارسال محصول نیز به کاربران نمایش داده می‌شود.
  • Updated Date: با تیک زدن این گزینه تاریخ بروزرسانی محصول و اطلاعات واردشده نیز به کاربران نمایش داده می‌شود.

در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای ووکامرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد قابلیت پیگیری سفارشات توسط کاربران ووکامرس خواهید بود. در مقالات بعدی به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

6 Comments

  1. با تشکر از مطلب خوبتون
    آیا امکان دسترسی به نسخه حرفه ای هست؟
    امکان اضافه شدن تاریخ بصورت شمسی هم در گزارشات وجود داره؟

    1. باسلام
      نسخه تجاری رامی‌توانید از سایت مرجع (etoilewebdesign.com) تهیه کنید؛ در سایت‌های ایرانی هم نسخه فارسی در دسترس هست که می‌تونید سرچ کنید و خریدتون راانجام بدید.
      موفق باشید

  2. با تشکر از مطلب خوبتون
    آیا امکان دسترسی به نسخه حرفه ای هست؟
    امکان اضافه شدن تاریخ بصورت شمسی هم در گزارشات وجود داره؟

  3. سلام افزونه ای در ووکامرس برای امکان دانلود از صفحه محصول بعد از پرداخت وجود داره؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *