یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی اینستاگرام که این روزها خیلی از آن استفاده می‌شود، قابلیت لایو یا پخش زنده این شبکه اجتماعی است که به کاربرانشان اجازه می‌دهد تا با یک لمس ساده، برای دنبال کننده‌های خود تصویر زنده‌ی خود را پخش نمایند.

با این حال اگر شما از آن دست کاربرانی هستید که همیشه پشت کامپیوتر نشسته‌اید و کم‌تر دست به موبایل می‌برید، می‌دانید که دیدن لایو روی مرورگر میسر نیست و همچون چند امکان دیگر اینستاگرام، این گزینه را روی ویندوز، مک یا تلویزیون هوشمند در اختیار ندارید. اما ما روشی را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید این موضوع را دور بزنید.

روشن کردن نوتیفیکیشن لایو اینستاگرام

تنظیم نوتیفیکیشن برای این که بدانید کاربران چه زمانی لایو می‌گذارند خیلی مهم است. برای این کار کافی است که به پروفایل کاربر مورد نظر بروید و در بخش Manage Notifications خواهید دید که تنظیمات کاملی برای این کار وجود دارد.

البته همیشه این امکان برای شما وجود دارد تا در بخش تنظیمات کلی نوتیفیکیشن را برای تمامی لایوها روشن یا خاموش کنید.

آموزش دیدن لایو اینستاگرام در ویندوز، مک و تلویزیون‌های هوشمند

وقتی از برنامه‌ی موبایلی اینستاگرام استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید با یک لمس ساده لایو کاربر مورد نظر خود را تماشا کنید. وقتی کاربری لایو می‌گذارد، دور عکس پروفایل آن در بخش استوری‌ها قرمز شده و آیکون Live زیر عکسش شکل می‌گیرد.

این کار به صورت معمول روی ویندوز یا مک امکان پذیر نیست، اما یک افزونه‌ی عالی برای این کار روی کروم ارائه شده که می‌توانید به وسیله‌ی آن، لایو را روی مرورگر ببینید.  البته این افزونه به وسیله‌ی اینستاگرام ارائه نشده و توسعه‌دهنده دیگری آن را ساخته است. در مجموع اینستاگرام ترجیح می‌دهد تا کاربران از طریق برنامه‌ی این شبکه اجتماعی از آن استفاده کنند تا از طریق مرورگر.

برای انجام کار به صفحه‌ی دانلود افزونه‌ی IG Stories for Instagram بروید و روی گزینه‌ی Add to Chrome بزنید. بعد از دانلود فایل مربوط به افزونه، پیغامی روی صفحه می‌آید که باید Add to Chrome را دوباره بزنید. بعد از نصب اگر دوباره به صفحه اینستاگرام بروید، خواهید دید که پخش زنده را می‌توانید از روی مرورگر تماشا کنید. با توجه به یکی بودن این مسیر در مک و ویندوز، حالا در هر دو سیستم عامل این قابلیت برایتان در دسترس است.

در نظر داشته باشید که عموما نصب افزونه‌های جانبی و غیر رسمی را به شما پیشنهاد نمی‌کنید، اما این افزونه تا به حال بیش از ۷۰۰ هزار نصب داشته و امتیاز بسیار خوبی دارد، پس با خیال راحت از آن استفاده کنید.

با توجه به این که تلوزیون‌های هوشمند امکان نصب مرورگر کروم را دارند، شما دقیقا می‌توانید از همین روش برای دیدن استوری‌های اینستاگرام روی تلوزیون نیز استفاده کرده و از لایوهایی با موضوعات تمرین‌های ورزشی یا مثل آن، لذت بیشتری ببرید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *