بارگذاری تنبل یه Lazy Load در سایت یکی از قابلیت‌های جاوا اسکریپت است که بر مبنای Query نوشته شده است و قابلیت‌های منحصر به فردی را به سایت شما ارائه می‌کند. یکی از قابلیت‌هایی که در این کتابخانه JQuery وجود دارد افزایش سرعت لود وب سایت شما برای کاربران می‌باشد.افزایش سرعت لود سایت با استفاده از این روش به چند دلیل است که مهم‌ترین آن بارگذاری اجزای مختلف صفحه به صورت بخش بخش می‌باشد که این امر تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت لود سایت شما می‌باشد.

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم دیگر که برخی از کاربران را به انجام چنین کاری ترغیب می‌کند را می‌توان نمایش زیباتر وبسایت در هنگام بارگذاری دانست که این امر نیز سهم زیادی در ایجاد چنین قابلیتی در سایت خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم چند افزونه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس را خدمت شما معرفی کنیم که توسط آن قادر به ایجاد قابلیت باگذاری تنبل یا Lazy Load در سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه Unveil Lazy Load

این افزونه یکی از افزونه‌های کاربردی و پرطرفدار در وردپرس می‌باشد که به شما کاربران وردپرسی قابلیت ایجاد Lazy Load در وردپرس را می‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود توانسته است امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد. مشکلی که این افزونه ممکن است داشته باشد، عدم سازگاری آن با نسخه‌های جدید وردپرس باشد که چنین امری به دلیل عدم ارائه آپدیت از سوی برنامه‌نویس افزونه است. برای استفاده از این افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس اقدام به نصب و فعال‌سازی آن نمایید.

  • قابلیت ایجاد بارگذاری تنبل یا Lazy load در وردپرس

افزونه Unveil Lazy Load

افزونه Lazy Load نیز یکی از برترین‌های وردپرس می‌باشد که به شما امکان ایجاد بارگذاری تصاویر به صورت Lazy یا تنبل را می‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۹۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد. برتر بودن این افزونه بدلیل ارائه آپدیت‌های منظم از سوی طراح است و همچنین این افزونه تنظیمات دیگری را دارا است؛ وجود چنین تنظیمات ارزشمندی سبب محبوبیت فراوان افزونه شده است.

برخی از ویژگی‌های افزونه Unveil Lazy Load

  • قابلیت بارگذاری تصاویر به صورت Lazy load در وردپرس
  • قابلیت بهینه‌سازی تصاویر وردپرس
  • افزایش سرعت باگذاری وردپرس

افزونه BJ Lazy Load

افزونه دیگری که می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند، افزونه BJ Lazy Load است که به شما کاربران وردپرسی قابلیت ایجاد بارگذاری Lazy تصاویر و سایر بخش‌های وردپرس را می‌‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۵۰,۰۰۰ نصب امتیازی معادل ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد؛ دریافت چنین امتیازی توسط افزونه می‌تواند کاربران وردپرسی را ترغیب به استفاده از چنین افزونه‌ای کند.

برخی از ویژگی‌های افزونه BJ Lazy Load

  • قابلیت ایجاد بارگذاری Lazy در وردپرس
  • پشتیبانی از زبان‌های انگلیسی و روسی
  • پشتیبانی از تنظیمات دیگر در افزونه
  • بهینه‌سازی و افزایش سرعت وبسایت

افزونه Lazy Load by WP Rocket

افزونه Lazy Load by WP Rocket یک افزونه حرفه‌ای برای وردپرس می‌باشد که به شما کاربران وردپرسی قابلیت ایجاد بارگذاری تنبل یا Lazy Load را می‌دهد. این افزونه توانسته است از میان +۹,۰۰۰ نصب خود از طریق مخزن وردپرس، امتیاز ۳/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه Lazy Load by WP Rocket

  • بارگذاری Lazy بخش‌های مختلف وردپرس
  • پشتیبانی از سایر زبان‌های زنده دنیا
  • وجود تنظیمات کاربردی در افزونه
  • سازگاری با افزونه‌های دیگر
  • بهینه‌سازی و افزایش سرعت وبسایت

آموزش نصب و راه‌اندازی افزونه BJ Lazy Load

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس نمایید. پس از نصب در بخش تنظیمات> BJ Lazy Load قابل دسترسی خواهد بود. برای اعمال تنظیمات مربوط به افزونه وارد این بخش شوید

  • Apply to content: با تیک زدن این گزینه می‌توانید محتوای مطالب خود را به صورت Lazy بارگذاری نمایید تا محتوای مطالب با سرعت بیشتر و شکلی زیباتر بارگذاری شوند.

  • Apply to text widgets: با استفاده از این گزینه محتوای موجود در ابزارک‌های سایت شما به صورت Lazy بارگذاری می‌شوند که با استفاده از آن می‌توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.
  • Apply to post thumbnails: با انتخاب این گزینه حالت Lazy Load بر روی تصاویر شاخص مطالب سایت شما نیز اعمال می‌شوند که پیشنهاد می‌کنیم این بخش را نیز فعال کنید.
  • Apply to gravatars: با انتخاب این گزینه حالت Lazy Load بر روی تصاویر شاخص مطالب سایت شما نیز اعمال می‌شوند که پیشنهاد ما فعال‌سازی این بخش است.
  • Lazy load images: با انتخاب این گزینه تصاویر موجود در مطالب سایت شما به صورت کاملا Lazy بارگذاری می‌شوند که سرعت سایت شما به صورت کاملا محسوس افزایش می‌دهند؛ پیشنهاد ما نیز انتخاب این گزینه است.
  • Lazy load iframes: این گزینه iframe های مورد استفاده بر روی سایت شما را با قابلیت Lazy بارگذاری می‌کند و کمک شایانی در بهینه‌سازی سرعت سایت شما خواهد کرد.

با استفاده از افزونه معرفی شده علاوه بر افزایش سرعت لود سایت خود می‌توانید استایل زیبایی را با استفاده از کتابخانه JQuery موجود در جاوا اسکریپت افزونه دهید. همچنین می‌توانید از افزونه‌های دیگر موجود در این زمینه نیز استفاده کنید اما پیشنهاد ما استفاده از افزونه آموزش داده شده می‌باشد؛ دلیل ما برای انتخاب این افزونه قابلیت فعال‌سازی و غیر‌فعال‌سازی بخش‌های مختلف سایت توسط افزونه است. همچنین با استفاده از کدنویسی نیز می‌توانید چنین قابلیتی را در انواع سایت‌ها فعال کنید اما این امر نیاز به دانش تخصصی کدنویسی دارد که ممکن است بسیاری از کاربران در با آن آشنا نباشند.

استفاده از قابلیت Lazyload در وردپرس می‌تواند شما را در امر بهینه‌سازی سایت و افزایش سرعت لود کمک شایانی نماید

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

  1. سلام لطفا لینک افزونه رو هم بزارید.. وقتی جستجو میکنیم نمیدونم کدوم افزونه اصلیه؟؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *