Seagate به تازگی هاردهایی را معرفی کرده بود که قابلیت ذخیره سازی تا ۱۲ ترابایت را داشتند. تکنولوژی حال حاضر به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد، نهایتا تا این حد از حجم را برای تولید هارد در نظر بگیرند، میزانی که Western Digital نیز جدیدا در تولیدات خود به آن دست پیدا کرده است. اما به نظر می‌رسد این اعداد قرار است دچار تغییراتی شوند؛

Western Digital به تازگی از تکنیک جدیدی سخن گفته که در آن از امواج مایکروویو برای کمک‌دهی به آهنرباهای به کار رفته در هارد استفاده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان حجم هارد را به طور چشم‌گیری افزایش داد. این شرکت می‌گوید که قصد دارد هاردهایی با توان ذخیره‌سازی تا ۴۰ ترابایت را تولید کند. یعنی شما می‌توانید ۲۵۰۰ فیلم دو ساعته با کیفیت استاندارد را در آن به راحتی ذخیره کنید.

البته قبلا تکنیک‌های دیگری نیز ارائه شده بود که بعید به نظر می‌رسید کارایی عمده پیدا کند. برای مثل مدل افزایش گرمای هارد که باید آن را در دمای ۴۰۰ درجه‌ی سانتیگراد نگه می‌داشت. این مدل جدا از اینکه مشکلاتی از جمله در مورد هزینه‌ها و البته قابل اطمینان بودن آن ایجاد می‌کرد، دمای جایی که قرار بود در آن مورد استفاه قرار می‌گرفت را نیز به طرز قابل توجهی افزایش می‌داد.

اما به نظر می‌رسد این شرکت با استفاده از امواج مایکرویو توانسته تغییراتی در این روند ایجاد کرده و پایداری بیشتری را در محصول نهایی به وجود آورده است.

به گفته سازندگان این سیستم جدید، هاردهایی که به این شکل ساخته می‌شوند تا دو سال دیگر قابل عرضه در بازار هستند. البته Western Digital اعلام کرده که قصد دارد نسخه آزمایشی و قابل استفاده آن را تا سال دیگر ارائه کند. به نظر می‌رسد نقشه زمانی این شرکت مهندسان بخش تحقیقات آن را وادار کرده تا سال ۲۰۲۵ به فضایی بیش از ۴۰ ترابایت برای هر هارد فکر کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *