یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای سنجش میزان مفید بود محتوای تولید شده در سایت برای کاربران، الگوریتم مرغ مگس‌خوار یا Hummingbird است که در رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. در مقاله گذشته به بررسی برخی از محتواهای تصویری و بصری که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد پرداختیم ؛ در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی بخش‌های دیگر بپردازیم که در آینده اهمیت بسیاری خواهند داشت.

  • اسلایدر: استفاده از اسلایدهای تصویری در وبسایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که امروز در قالب‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در گذشت استفاده از اسلایدها تنها در ارائه‌ها و جلسات مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اکنون استفاده از آنها در وبسایت‌ها نیز صورت می‌گیرد و بسیار کاربردی هستند.
  • تاثیر الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل بر روی سئوی سایت – بخش ششم

استفاده از عناصر تصویری و بصری در سایت‌ها به صورت مستقیم بر روی سئوی سایت شما تاثیر خواهد داشت اما مهم‌تر از آن کاربران  سایت هستند ! در واقع مطالبی که تصاویری را در خود قرار داده‌اند برای کاربران جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند و کاربران از خواندن آنها خسته نمی‌شوند. هرچقدر بتوانید از تصاویر حرفه‌ای و جذاب‌تر استفاده کنید، همین موضوع سبب می‌شود تا بتوانید رضایت و علاقه کاربران را بیشتر جلب کنید.

در گوگل نیز بسیاری از سایت‌ها به بهینه‌سازی تصاویر اهمیت نمی‌دهند و اگر بتوانید چند مورد ساده را در بخش تصاویر خود رعایت کنید، می‌توانید ترافیک خوبی در گوگل کسب کنید. در ادامه برخی از نکات مربوط به بهینه‌سازی تصاویر را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • استفاده از تگ Alt برای تصاویر: اولین و مهم‌ترین موضوعی که در استفاده از تصاویر باید رعایت کنید، تگ Alt تصاویر است! این تگ در واقع شناسه هر تصویر است و توضیحات مربوط به هر تصویر را به موتور جستجو معرفی می‌کند. توضیحاتی که در این بخش درج می‌کنید، در واقع همان کلمات کلیدی هستند که کاربران در موتورهای جستجو آن را جستجو می‌کنند و می‌توانند تصاویر را در بخش Images گوگل مشاهده کنند.
  • کاهش حجم و سایز تصاویر: یکی دیگر از موضوعاتی که برای استفاده از تصاویر در سایت اهمیت بسیار زیادی دارند، حجم تصاویر است! حجم تصاویر از دو دیدگاه اهمیت زیادی دارند که اولین آن تاثیرگذاری حجم تصاویر بر روی سرعت بارگذاری سایت است! هنگامی که سایت شما سرعت بارگذاری بالاتری داشته باشد، گوگل باتوجه به وجود اهمیت سرعت بارگذاری سایت در فاکتورهای سئو به شما رتبه بهتری می‌دهد. از طرف دیگر کاربران سایت هنگامی که بتوانند سایت شما در کمترین زمان ممکن مشاهده کنند، حس خوبی نسبت به سایت پیدا می‌کنند و در دفعات بعدی بازدید نیز با حس رضایت کامل به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
  • کیفیت و جذابیت تصاویر: اگرچه موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را مشاهده کنند و تنها چیزی که با آن سر و کار دارند، همان لینک و توضیحات تصاویر است، اما کاربران شما به تصاویر اهمیت زیادی می‌دهند! هنگامی که در سایت خود از تصاویر جذاب و حرفه‌ای استفاده می‌کنید، نظر کاربران جلب می‌شود و از خواندن محتوایی که شامل چنین تصاویری است، نهایت رضایت را خواهند داشت.
  • نکاتی برای بهینه‌سازی تصاویر مورد استفاده در سایت – بخش اول

سرویس جستجوی صوتی گوگل، همکار نزدیک الگوریتم مرغ مگس‌خوار

گوگل یکی از شرکت‌های پیشرو در تکنولوژی است و همواره در حال ارائه محصولات و خدمات جدید است! یکی از سرویس‌هایی که گوگل ارائه کرده، سرویس جستجوی صوتی گوگل (voice search) که با استفاده از آن کاربران می‌توانند عبارت موردنظر خود را به صورت صوت از گوگل بخواهند و دیگر نیازی به تایپ عبارت نخواهند داشت. گوگل به دنبال دخالت دادن زبان محاوره زبان‌های زنده دنیا در این بخش است و الگوریتم مرغ مگس‌خوار کمک‌دهنده گوگل خواهد بود؛ همانطور که در مقالات قبلی مطرح کردیم، الگوریتم Hummingbird به دنبال کلمات هم‌معنی و مترادف کلمات مورد جستجوی کاربران است و در جستجو صوتی نیز هر کاربر ممکن است از یک کلمه استفاده کند! بنابراین این الگوریتم به نتایج جستجو کاربران انسجام می‌دهد و باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی عبارات مورد جستجو خود را پیدا کنند.

الگوریتم‌های گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند و رعایت آنها تنها راه‌حل رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل است. صفحه‌اول گوگل تنها جای ده سایت را شامل می‌شود که اهمیت لینک اول تا لینک دهم و کلیک‌خور آنها بسیار متفاوت است! بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، بیش از یک‌سوم کلیک‌های صفحه اول گوگل مربوط به اولین لینک آن است و بقیه لینک‌ها به مراتب اهمیت کمتری نسبت به لینک اول دارند! در چند مقاله سعی کردیم تا به بررسی الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل که یکی از مفیدترین و برترین الگوریتم‌های گوگل است و در بسیاری از سرویس‌های گوگل مورد استفاده قرار گرفته، بپردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *