امروزه کسب‌وکارهای مختلف از حالت سنتی خارج شده‌اند به سمت کسب‌وکار نوین یا همان کسب‌وکار آنلاین روی آورده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها با استفاده از فضای گسترده‌ی اینترنت در کنار روش قدیمی وسنتی خود درآمد خود را تا چندین برابر افزایش داده‌اند و دلیل آن وجود تعداد بسیار زیادی از کاربران و مشتریان به جای تعداد بسیار محدودی که در روش سنتی وجود دارد، است.

اولین کاری که در توسعه کسب‌وکار نوین صورت می‌گیرد طراحی سایت و ایجاد آن بر روی فضای گسترده اینترنت است. طراحی یک سایت می‌تواند به صورت کاملا اختصاصی صورت بگیرد و یا با استفاده از CMSهای رایگان موجود در فضای وب انجام پذیرد. استفاده از CMS به شما کمک می‌کند تا بتوانید علاوه بر صرفه‌جویی هزینه‌ها و زمان در هنگام نیاز به پشتیبان تعداد زیادی از توسعه‌کنندگان به شما کمک کنند تا بتوانید نیاز خود را در کمترین زمان ممکن برطرف کنید.

در اکثر CMSهای موجود قالب‌های بسیار زیادی وجود دارند که البته همه‌ی آنها برای کسب‌وکار شما مناسب نخواهند بود و باید در انتخاب قالب سایت خود دقت کنید. در مقاله قبلی تعدادی از فاکتورهای مهم برای انتخاب قالب مناسب برای وب‌سایت وردپرس را خدمت شما کاربران محترم ارائه کردیم که در این مقاله قصد داریم با ارائه تعداد دیگر از فاکتورهای اساسی در انتخاب قالب، اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل کنیم.

پشتیبانی از افزونه‌های موجود در زمینه چندزبانه کردن سایت

امروزه گستردگی کسب‌وکارها به گونه‌ای است که مدیر هر شغلی می‌خواهد محصولاتش را در سطح جهان عرضه کند و با این کار تعداد بیشتری از مشتریان را داشته باشد. اولین موردی که در جهانی کردن یک سایت ضروری است، چندزبانه کردن وب‌سایت است تا کاربران خارجی به راحتی بتوانند مطالب شما را مطالعه کنند و در صورت تمایل محصول یا سرویس‌های شما را انتخاب کنند. در CMSهای مختلف افزونه‌هایی برای چندزبانه کردن سایت وجود دارد که استفاده از آنها وابسته به پشتیبانی قالب شما از چنین افزونه‌هایی است.

انتخاب قالب یک سایت باید به گونه‌ای باشد که اگر روزی نیاز به توسعه سایت خود و چندزبانه کردن آن داشتید، به راحتی بتوانید با استفاده از افزونه‌های موجود در این زمینه سایت خود را چندزبانه کنید؛ به طور مثال اگر سایت شما فارسی است، می‌توانید زبان انگلیسی را نیز در کنار زبان فارسی ارائه کنید تا کاربران خارجی نیز بتوانند مطالب شما را زمانی کم و به راحتی مطالعه کنند.

پشتیبانی از صفحه‌سازها

یکی از مشکلاتی که در گذشته مدیران سایت‌های مختلف با آن روبرو بودند، المان‌ها و ساختار ظاهری بود که برای تغییر آن نیاز به کدنویسی داشتند. در این تغییرات ممکن بود نیاز به صرف هزینه‌هایی داشته باشند که این هزینه‌ها گاهی سنگین بود که آنها را از انجام تغییرات منصرف می‌کرد. امروزه صفحه‌سازهای مربوط به هر سیستم مدیریت محتوا به کاربران کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن بتوانند قالب خود را تغییر دهند و المان‌های موردنظر خود را به قالبشان اضافه کنند. صفحه‌سازها به کاربران قابلیت تغییر سایت با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن سایت خود را به شکل دلخواه خود تبدیل کنند.

اگر شما نیز می‌خواهید تا در کمترین زمان ممکن و بدون صرف هیچ هزینه‌ای سایت خود را بروزرسانی کنید و المان‌های ظاهری آن را تغییر دهید، به دنبال قالبی باشید که از صفحه‌سازها پشتیبانی می‌کنند تا در آینده به مشکلاتی که ممکن است در این زمینه شما را اذیت کنند برخورد نکنید.

البته یکی دیگر از مواردی که باید در این مورد دقت کنید، پشتیبانی از صفحه‌سازهای حرفه‌ای و پرطرفدار است؛ ممکن است قالبی که انتخاب می‌کنید از یک صفحه‌ساز خاص پشتیبانی کند اما آن صفحه‌ساز نتواند نیاز شما را رفع کند که در این مورد باید تحقیق کنید تا قالب شما از صفحه‌سازهای قدرتمند و محبوب سیستم مدیریت محتوای شما پشتیبانی کند.

پشتیبانی قالب

اگر در زمینه قالب سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف جستجویی ساده داشته باشید، متوجه می‌شوید که برای سیستم‌های مختلف قالب‌ها به دو صورت رایگان و تجاری عرضه می‌شوند. قالب‌های رایگان معمولا دارای پشتیبانی نیستند و در صورت بروز مشکل باید خودتان دست به کار شوید و مشکلتان را رفع کنید. اگر نتوانید مشکل را خودتان برطرف کنید باید به متخصص این کار بسپارید و این کار ممکن است هزینه‌های زیادی را در بر داشته باشد.

قالب‌های تجاری اکثرا دارای پشتیبانی حرفه‌ای و ۲۴ ساعته هستند و در صورت بروز مشکل، پشتیبانان و طراحان آن قالب شما را بدون هیچ هزینه‌ای یاری می‌کنند. حال اگر شما قالب رایگان انتخاب کرده‌ باشید و در صورت بروز مشکل بخواهید هزینه‌هایی را صرف کنید، ممکن است این هزینه‌ها چندین برابر یک قالب تجاری برای شما هزینه داشته باشد؛ در انتخاب قالب خود به این موارد نیز توجه کنید تا در آینده هزینه‌های آن برای شما مشکل‌ساز نشود.

البته گاها مشاهده می‌شود که قالب‌های تجاری نیز با وجود اینکه کاربران برای آن هزینه‌هایی را صرف می‌کنند، اما پشتیبانی خوبی دریافت نمی‌کنند که این مورد نیز ممکن است کمی آزاردهنده باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید قالب نظرات کاربران را درباره قالب و نحوه پشتیبانی آن مطالعه کنید و در صورت رضایت آنها دست به خرید قالب بزنید.

در این مقاله نیز برخی از موارد و فاکتورهای مهم در زمینه تهیه قالب سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف را خدمت شما کاربران ارائه کردیم. در مقاله بعدی نیز تعدادی از فاکتورهای مهم را ارائه می‌کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل بهترین قالب برای سایت خود را انتخاب کنید تا در آینده با مشکلاتی که ممکن است شما را تهدید کنند مواجه نشوید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *