با توجه به معرفی گواهی امنیت در مقاله تعریفی کوتاه از اصطلاحات دنیای وب، می‌دانیم که با استفاده از این لایه اتصال امن می‌توانیم اعتماد کاربران خود را بیشتر به وب‌سایت خود جلب کنیم. همچنین با احراز هویت و حفظ امنیت اطلاعات کاربران و سایت، جایگاه بهتری در میان رقبای خود به دست می‌آوریم. به همین منظور لازم است گواهی امنیت مناسبی را برای وب‌سایت خود انتخاب و خریداری نماییم.

همانطور که قبلا در مقاله انواع گواهی امنیت SSL اشاره کردیم، گواهینامه‌های امنیتی توسط شرکت سرتوم لهستان به صورت تک دامنه، چند دامنه و وایلدکارد به کاربری یک دامنه و زیردامنه‌های آن، به مدت یک سال ارائه می‌شوند. اما از کجا بفهمیم که کدام گواهینامه SSL برای وب‌سایت ما مناسب است و چرا بر اساس تعداد دامنه و زیردامنه سنجیده می‌شود؟

گواهی امنیت Single:

گواهینامه‌ SSL سینگل، فقط برای یک دامنه واحد و اصلی تعریف می‌شود و فقط از اطلاعات آن محافظت می‌کند.

گواهی امنیت Wildcard:

گواهی Wildcard SSL یک دامنه واجد شرایط (FQDN) و تعداد نامحدودی از زیر دامنه‌های آن را ایمن می‌کند. پس اگر به زیر دامنه نیاز دارید، از گواهی SSL wildcard استفاده کنید که دارای سطح امنیتی متوسط مانند گواهی  OVبرای سایت‌های مشابه گزینه‌ای مناسب و کاربردی است.

گواهی امنیت Subject Alternative Name:

گواهی SAN مخفف (Subject Alternative Name)، می‌تواند چندین دامنه را تحت یک گواهی واحد ایمن ‌کند. به این صورت که یک دامنه به ‌عنوان FQDN فهرست می‌شود و باقی دامنه‌ها را به‌ عنوان SAN اضافه می‌کند. به همین خاطر گواهینامه‌های SAN با نام گواهینامه‌های چند دامنه که شامل دامنه‌های مختلف، زیر دامنه‌ها در هر سطحی و دامنه‌هایی با دامنه‌های سطح بالا  (TLD) هم شناخته می‌شوند.

معرفی شرکت‌های معروف صادر کننده گواهینامه SSL

بهتر است قبل از خرید گواهی امنیت مناسب وب سایت خود، چند شرکت معتبر صادر کننده آن را بشناسیم و سپس بنا به نوع و تعداد دامنه سایت مورد نظر خود برای خرید این گواهینامه اقدام کنیم.

  • شرکت سرتام Certum: یکی از محبوب‌ترین شرکت‌هایی که گواهی امنیت به کاربران ارائه می‌کند، سرتام است و به شما این امکان را می‌دهد تا هویت افراد را به صورت آنلاین تأیید کنید. این شرکت که در کشور لهستان واقع شده، در سراسر دنیا خدمات مربوط به گواهینامه  SSL شامل پلن‌های EV, OV و DV را ارائه می‌دهد.
  • شرکت سکتیگو  SECTIGO: شرکت Comodo SSL در چند سال گذشته ارائه‌دهنده خدمات عالی و مقرون‌به‌صرفه به کاربران بوده که در این مدت پیشرفت چشمگیری داشته است. اطمینان داشته باشید که اگر مشکل نصب داشته باشید، از پشتیبانی این شرکت برخوردار خواهید شد.
  • شرکت  Positive: این شرکت نوعی گواهینامه SSL معتبر دامنه از Comodo و بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌هایی است که اطلاعات کاربر کمتری را شامل می‌شوند و نیاز به سطح پایه اعتبار دارند.
  • شرکت GeoTrust: این شرکت سه حوزه اصلی همچون گواهینامه‌های SSL، خدمات امضا و SSL برای خدمات سازمانی را پوشش می‌دهد. کسانی که می‌خواهند  گواهینامه SSL بخرند متوجه خواهند شد که GeoTrust انتخاب جامعی را ارائه می‌دهد که از سطح دامنه شروع می‌شود و تا کسب و کار واقعی خود با گواهینامه سطح EV را شامل می‌شود و پشتیبانی بسیار قوی و خدمات ارزان قیمتی دارد. متاسفانه خدمات شرکت GeoTrust نیز مانند دیگر شرکت‌های معتبر دنیا برای ایران در دسترس نیست.

اهمیت استفاده از گواهی SSL برای وب سایت

اگر قصد دارید در حوزه کسب و کار عالی عمل کنید و جایگاه بالاتری در میان رقبای خود داشته باشید، علاوه بر احراز هویت و حفظ امنیت اطلاعات کاربران، به دلایل زیر بهتر است که از گواهینامه امنیتی SSL استفاده کنید:

  • افزایش ترافیک سایت
  • بهبود رتبه‌بندی در بهینه‌سازی سایت
  • حفظ برندینگ وب سایت
  • جلب اعتماد کاربران

مزایای گواهی امنیتی  SSL

  • سازگار با تمام مرورگرهای اصلی
  • امنیت و رمزگذاری ۲۰۴۸ بیتی و SHA-2
  • سازگار با انواع گوشی‌های هوشمند
  • اعتباردهی به سایت شرکت و سازمان
  • تشخیص سایت اصلی و معتبر از سایت‌های فیک توسط کاربر

در ادامه می‌توانید مقاله‌ای با عنوان TLS چیست و چه تفاوتی با SSL دارد، را برای انتخاب مناسب گواهی امنیت سایت مورد نظر مطالعه کنید تا بدانید چگونه در آینده ممکن است که سرویس امنیتی TLS رقیب گواهینامه امنیتی  SSL باشد و رمزنگاری آن به چه صورت است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *