مدیرعامل اپل در امر شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغات خیلی صاحب نظر نیست. اما وی دیشب در برنامه NBC Nightly News صحبت‌های جالبی پیرامون دخالت روسیه در انتخابات آمریکا کرد که معنایی کلی در وصف وضعیت کاربران دارد.

“من شخصا اعتقاد ندارم که تبلیغات گسترده دولت‌های دیگر مشکل اصلی ما باشد. ما مشکلات زیادی با شبکه‌های اجتماعی داریم که بخشی از آن مربوط به خبرهای دروغین و فریبکاری‌های گسترده برای جدا کردن مردم از هم صورت می‌گیرد و متاسفانه این مسئله بزرگ تنها بخشی از مشکلات ما محسوب می‌شود.”

این صحبت‌ها در صورتی انجام می‌شود که طی چند روز گذشته مدیران گوگل، فیسبوک و توییتر ، در گزارش‌هایی جداگانه از سیلیکون ولی، مدارکی دال بر دخالت روسیه در انتخابات به وسیله تبلیغات گسترده در این شبکه‌های اجتماعی را به کنگره آمریکا ارائه داده‌اند. این شرکت‌ها با وضع قوانین جدید سعی در کنترل این موارد و متوقف ساختن روند ایجاد اخبار دروغین در سایت‌های خود را دارند.

تیم کوک مدیر عامل اپل

تیم کوک در ادامه‌ی صحبت‌هایش عنوان کرد که کسانی که قصد انجام چنین تحرکاتی را دارند، همانطور که شیوه‌های کمپین‌های اینترنتی متفاوت هستند، از روش‌های مختلفی نیز استفاده می‌کنند: ” روش‌های ما برای اداره کسب و کار متفاوت است، همه از مدل‌های متفاوتی برای کمپین‌ها و مدیریت محتوای چند رسانه‌ای استفاده می‌کنیم و به همین میزان روش‌های مختلفی برای ارزش گذاری در شکل‌های مختلف کمپین نیز وجود خواهد داشت.”

او از دور ماندن شرکتش از شیوه‌های تبلیغاتی مدرن در آنالیز پیغام‌هایش گفت و اذعان داشت که مسئله امنیت کاربران  و حفظ حریم خصوصی اینترنتی آنها را به شدت جدی می‌گیرد: ” فیس‌تایم از مبدا تا مقصد کاملا کدگزاری می‌شود و ما به هیچ وجه نمی‌دانیم که شما در حال صحبت بر سر چه موضوعی هستید.” او همچنین در مورد صحبت‌هایی که بر روی مسائل امنیتی مربوط به فناوری تشخیص چهره آیفون ده می‌شود توضیح کوتاهی ارائه کرد:” اطلاعات مربوط به تشخیص چهره صورت گرفته، بر روی همان آیفون ذخیره و کدگزاری می‌شود و اپل آن اطلاعات را بر روی حافظه ابری ذخیره نمی‌کند.”

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *