اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۹ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

بهینه سازی محتوا به منظور افزایش جستجوی ارگانیک برای گوگل اهمیت زیادی دارد، اما با وجود پیشرفت هایی که داشته هنوز در زمینه درک معنایی (یا همان درک معانی کلمات در متن) با چالش مواجه است. برای برطرف کردن این مشکل راه های بهتری از LSI و اضافه کردن LSI Keywords وجود دارد.  داده های ساختاریافته یکی از اجزای اساسی استراتژی مدرن سئو است. با برچسب گذاری های درست می توانیم به گوگل کمک کنیم تا صفحات را ایندکس کند و در لیست نتایج نمایش دهد و در نتیجه سایت رتبه بهتری داشته باشد. اهمیت مفهوم همپوشانی (co-occurrence) هم مرتب می شود زیرا گوگل کلماتی که معمولا با هم استفاده می شوند را شناسایی کرده تا بتواند درک کند چه ارتباطی با هم داشته و چطور کنار هم معنای متفاوتی دارند. پس یادتان باشد که شناسایی کلمات، اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با کسب و کاری که میخواهید تبلیغ کنید و توسعه بدهید، بسیار مهم است.  LSI یک تکنولوژی خاص اما قدیمی مربوط به دهه ۸۰ میلادی است که یک قدم رو به جلو در زمینه فهرست کردن و بازیابی اطلاعات به شمار می آید اما چندتا از تکنولوژی‌های آن دهه را می شناسید که هنوز هم بتوان از آن استفاده کرد؟ دقیقا هیچی!

ماهیت اصلی گوگل هم فهرست سازی و بازیابی اطلاعات است اما این دلیل بر این نمی شود که گوگل هنوز هم از همان LSI قدیم استفاده می کند. بعضی معتقدند حتی اگر شواهدی مبنی بر اینکه گوگل از LSI استفاده می کند وجود نداشته باشد، افزودن کلمات هم معنی و مترادف به محتوای شما آسیبی نمی زند، در نتیجه ارزشش را دارد که این روش امتحان شود. بر عکس این اعتقاد هم وجود دارد که کار اضافه ارزش کار شما را بالا نمی برد. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که هم بطور کم از کلمات مترادف استفاده کنید و هم به معنای کلماتی که در متن بکار می برید توجه داشته باشید. استفاده از کلمات کلیدی LSI بصورت زیاد می تواند به محتوای شما آسیب بزند، اما نترسید! استفاده درست از این کلمات می تواند شما را چندین رتبه جابجا کند و بالا ببرد! در سئو ممکن است شما صحبت های مختلفی را مشاهده کنید و دلیل این امر هم این است که نتایج در سئو متفاوت است و همه چیز بستگی به ربات های گوگل دارد و باید بسیاری از موارد موجود در سئو را بصورت مستند مشاهده کنید.

بهینه سازی یک سایت تنها توجه به درست نوشته شدن کدهای سایت و یا بخش‌های فنی سایت نیست، بهینه سازی می تواند حتی از نظر محتوایی برای اینکه کاربران شما مطالب خوبی را مطالعه نمایند نیز باشد. سعی کنید آنقدر محتوای قوی و خوبی تولید نمایید تا سایت های دیگر نیز مشتاق شوند محتوای شما را بعنوان مرجع معرفی نمایند.  گوگل، بینگ، و یا سایر موتور های جستجو برای نمایش هر چه بهتری نتایج به کاربران خود از روش ها و یا به اصطلاح الگوریتم های مختلفی استفاده می نمایند، اما اینجا سوالی که مطرح میشود این است که آیا می‌توان تمام این الگوریتم ها را یاد گرفت؟ پاسخ به این سوال هم بله هست و هم خیر!  میتوان گفت گوگل بیشتر از ۲۰۰ فاکتور مختلف را در سایت ها برای نمایش نتایج به کابران بررسی می نماید. بسیاری از این فاکتور ها توسط افراد مختلفی که در گوگل فعالیت داشته اند و یا سایت های مختلفی که این فاکتورها را بررسی کرده اند منتشر شده است، از جمله: محتوا، بک لینک یا مسائل فنی مانند سرعت سایت و … البته این فاکتور ها همگی بصورت مخفیانه توسط گوگل ساخته و بررسی می شوند.  همانطور که می دانید، موتور های جستجو زمانی استفاده میشوند که افراد عبارتی را جستجو می کنند و با انجام سئو در حقیقت شما می‌خواهید که سایتتان نتیجه ی آن “عبارت” در این موتور ها باشد.

مهم نیست که شما در سایتتان چیزی می‌فروشید، خدماتی ارائه می‌دهید، نویسندگی می‌کنید، مجله‌ای اینترنتی هستید یا هر کار دیگری می‌کنید، مهم این است که می‌خواهید مخاطبانتان را با استفاده از موتورهای جستجو جذب کنید.  مهم‌ترین بخش کار این است که سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود، در غیر این صورت در کارتان شکست خورده‌اید.  انجام درست سئو رتبه شما را در صفحه نتایج جستجو (SERP) بهتر خواهد کرد، رتبه‌های بالاتر به معنای جذب بازدیدکننده بیشتر و در نتیجه مشتریان بیشتر و کسب و کار موفق‌تر است.  ممکن است تغییرات مختلفی در نحوه نمایش سایت شما در موتورهای جستجو ایجاد شود و یا پارامترهای مختلفی برای مشخص کردن امتیاز یک سایت در نظر گرفته شود. ما در مقاله ی صفر تا صد آموزش سئو آپدیت ۲۰۱۹، پارامتر های اصلی را بررسی خواهیم نمود. با خواندن کامل این مقاله شما میتوانید سئو سایت های ضعیف را در کلماتی غیر رقابتی به راحتی انجام دهید و رتبه ی این سایت ها را افزایش دهید. اگر میخواهید سئو را بصورت حرفه ای آموزش ببینید باید دوره های آموزش سئو موجود در سایت را بررسی نمایید. دیر یا زود همه ما به نقطه ای می رسیم که باید چند کلمه ای که در جای دیگری از وب سایت مان نوشته ایم، تکرار کنیم. اگر این تکرار بیش از حد در وب سایت شما وجود دارد، می توانید از لینک های ۳۰۱ redirects یا rel = elemental link استفاده کنید. با مراجعه به صفحه های راهنمای کنسول گوگل می توانید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر قصد ندارید خطوط متن را کپی کنید، آرامش خود را حفظ کنید. الگوریتم گوگل بین اینکه آیا شما آن را به طور هدفمند تهیه کرده اید یا به عنوان بخشی طبیعی از محتوای جدید خود انجام می دهید، تمایز قائل می شود.  فقط در صورتی که به کپی کردن محتوای شخص دیگری فکر می کنید می توانید مطالعه این راهنمای سئو را متوقف کنید. این کار، سرقت ادبی است و ما به شدت با آن مخالف هستیم. خطرات انجام این کار، بدون اشاره به هزینه ها، خیلی زیاد است. در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *