در این مقاله قصد داریم  برخی از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی که در هنگام سفر به آن نیاز خواهید داشت بررسی کنیم . اپلیکیشن‌هایی برای رزرو خدمات حمل‌ونقل، اقامت، تفریح و… که به کمک شما می‌آیند، البته برخی از این اپلیکیشن‌ها مختص به سرویس‌های داخلی و برخی برای سرویس‌های خارجی هستند. در ادامه به بررسی چندین مورد از اپلیکیشن‌های برتر در ایران و دنیا خواهیم پرداخت که سفر را برای شما بسیار آسان و البته لذت‌بخش خواهد کرد.

استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی برای حمل‌ونقل خارج از ایران

اگر با اپلیکیشن‌های داخلی کار کرده باشید، قطعا متوجه محدودیت‌های آنها شده‌اید که البته هریک از آنها مزایای زیادی را برای حمل‌ونقل داخلی در اختیار شما قرار می‌دهند! اما باتوجه به محدودیت‌های زیادی که برای آنها وجود دارد، تنها می‌توانند به سرویس‌های داخلی بپردازند و سرویس‌های حمل‌ونقل خارج از ایران نیازمند استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی است. در ابتدا قصد داریم به بررسی چندین اپلیکیشن حرفه‌ای و کاربردی که برای سفرهای خارجی است را معرفی کنیم و در مقالات بعدی به بررسی اپلیکیشن‌های داخلی نیز خواهیم پرداخت.

اپلیکشن HotelTonight

اپلیکشن HotelTonight یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خارجی است که با استفاده از آن قادر به رزرو سریع و بدون دردسر هتل در سراسر دنیا خواهید بود. گاهی برای افراد سفرهایی به صورت فوری پیش‌می‌آید در حالیکه محل اقامت خود را رزرو نکرده‌اند! در ایام شلوغ سال نیز یافتن هتل بسیار سخت است و اگر بخواهید با هتل‌های موردنظر خود محلی را جهت اقامت انتخاب کنید، این امر بسیار مشکل خواهد بود. بنابراین بهترین راه برای افرادی که قصد یک سفر ناگهانی را دارند، استفاده از اپلیکیشن‌های رزرو است تا علاوه بر یافتن بهترین هتل‌ها، بتوانند قیمت‌ها را نیز با هم مقایسه کنند. البته گاهی نیز در چنین اپلیکیشن‌هایی رزرو توسط کاربران صورت می‌گیرد و پس از مدتی لغو می‌شود اما برخی از این اپلیکیشن آن را به صورت رزرو و پر نمایش می‌دهند!

بنابراین اگر در این اپلیکیشن به مواردی دست پیدا نکردید، کافی است یک تماس با آن هتل بگیرید تا اگر اتاق خالی داشت، آن را برای شما رزرو کنند. مزیت اپلیکشن HotelTonight این است که به شما امکان بررسی هتل‌ها را در چند ماه آینده نیز می‌دهد و گاهی تخفیف‌هایی را به مناسبت‌های مختلف ارائه می‌کند که باعث صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.

حمل‌ونقل شهری راحت با اپلیکشن Citymapper

اپلیکشن Citymapper یک اپلیکیشن برای حمل‌ونقل درون شهری است که با استفاده از آن می‌توانید محل‌های تردد را با استفاده از وسایل نقلیه مختلف مشاهده و بررسی کنید. حال اگر این در مسیر موردنظر شما ترافیک وجود داشته باشد، این اپلیکیشن یک راه‌حل جایگزین ارائه می‌دهد تا با هزینه کم و زمان کم، بتوانید به مقصد خود برسید! این اپلیکیشن در اکثر کشورهای دنیا به شما کمک می‌کند و نیازی به دانش زیاد از آن شهر و مسیری که باید طی کنید نخواهید داشت.

جالب است بدانید این اپلیکیشن حمل‌ونقل با کشتی را نیز دارا است و اطلاعات بسیار جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اپلیکشن Citymapper در دو نسخه برای سیستم عامل اندروید و سیستم عامل IOS ارائه شده است و تمامی کاربران دنیا به راحتی می‌توانند از قابلیت‌های بسیار کاربردی آن بهره‌مند شوند. از دیگر مزایای این اپلیکیشن حرفه‌ای می‌توان به ایستگاه‌های دوچرخه درون‌شهری اشاره کرد که برای افرادی که از دوچرخه برای عبور و مرور استفاده می‌کنند، بسیار جالب و البته مفید است.

استفاده از اپلیکیشن‌ها در هنگام سفر به شما کمک می‌کنند تا بدون دسترسی مستقیم به سازمان‌های خدماتی از هر نقطه در جهان بتوانید سرویس‌های موردنظر خود را رزرو کنید. مهم‌ترین مسئله در هنگام سفر حمل‌ونقل و اقامت است که هریک از این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون اطلاع قبلی در همان لحظه سرویس‌های موردنظر خود را بررسی و در نهایت رزرو کنید. اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل که معمولا به دست سازمان‌های حمل‌ونقل طراحی و توسعه پیدا می‌کنند، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به صورت آنلاین و لحظه‌ای از آخرین بلیط‌ها اطلاع پیدا کنید. همچنین این اپلیکیشن‌ها تخفیف‌های بسیار خوبی به صورت عمومی و خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهند که هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهند. در این مقاله به بررسی چند اپلیکیشن برای خرید بلیط حمل و نقل پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موارد خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *