برنامه‌های پیام‌رسان این‌ روزها بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره ما شده‌‌اند. جایی که ما گفتگوهایمان را انجام می‌‌دهیم، تصاویر و فیلم‌هایمان را به اشتراک می‌گذاریم و حتی با آن به موسیقی گوش می‌دهیم. اما هستند برنامه‌های پیام‌رسان عجیبی که برای کارهای به خصوصی درست شده‌اند و ایده‌هایی پشت آن‌هاست که ممکن است برای بعضی‌ها خیلی جذاب و برای بعضی‌ها به درد نخور جلوه کند. امروز ما ۵ مورد از چنین برنامه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بد نیست از بودنشان با خبر باشید.

Say Henlo ؛ تنها یک پیغام در هر بار استفاده

بسیاری از برنامه‌های گفتگو محور امروزی، بر پایه ذخیره اطلاعات گفتگوی شما بنا شده‌اند و شما می‌توانید به صحبت‌هایی که مدت‌ها قبل انجام داده‌اید برگشته و آن‌ها را مرور کنید. این برنامه اما دقیقا مسیری متفاوت را طی کرده و شکلی جدید از گفتگو را پدید می‌آورد. در این برنامه شما در هر بار استفاده تنها می‌توانید یک پیام دهید و تنها آخرین پیامی که طرف مقابل برایتان ارسال کرده را مشاهده کنید. بعدی متفاوت در گفتگو که شما را در لحظه نگه می‌دارد.

Say Henlo

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این برنامه، گفتگوی شما در دو شکل مختلف است. یا می‌‌توانید نام کاربری طرف مقابل را اد کرده و با او به گفتگو بنشینید، یا اینکه از کلید “Random” استفاده کرده و به صورت اتفاقی یک غریبه را برای گفتگو دعوت کنید. به طور کلی قابلیت‌های حریم شخصی و امکان پاک‌سازی گفتگوها در Say Henlo به شدت مورد نظر کاربران قرار گرفته است.

Die With Me؛ با کسانی که باتری‌شان در حال اتمام است گفتگو کنید

یکی از عجیب‌ترین برنامه‌های گفتگو محوری که می‌توانید پیدا کنید، Die With Me است. برنامه‌ای که در آن به دنبال افرادی می‌گردید که باتری گوشیشان در حال اتمام است و با آن‌ها به صحبت مشغول می‌شوید.

Die With Me

شیوه‌ی کار برنامه به این شکل است که وقتی گوشی شما به حداقل باتری ۵ درصد می‌رسد، پیغامی ارسال می‌کند و سپس کسی دیگر در جایی دیگر از دنیا که او هم باتری در حال اتمام دارد، با شما به صحبت می‌نشیند! این مدت محدودی که برای صبحت با یک غریبه خواهید داشت، فرصتی عجیب اما استثنایی برای گفتگویی متفاوت برایتان ایجاد خواهد کرد.

Stealthy ؛ شبیه تلگرام بر پایه Blockstack

این برنامه بسیار شبیه به تلگرام است و از پروتکل‌های امنیتی ویژه‌ای استفاده می‌کند. اما با توجه به اینکه بر پایه اکوسیستم اینترنتی خاص Blockstack بنا شده، شما برای کار با آن، احتیاج به یک اکانت Blockstack خواهید داشت که به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.  بخش عمده‌ای از سیستم Blockstack برای استفاده از فضایی کاملا امن در نظر گرفته شده و تمام کارهایی که در آن انجام می‌گیرد از گفتگو تا ارسال عکس، اسکرین، ویدیو و …. همه چیز در فضایی بسیار محفوظ و تنها در میان کسانی که اضافه کرده‌اید تبادل می‌شود.

Stealthy

البته ایراداتی در این برنامه وجود دارد، اما برای  کسانی که بیش از حد و به صورت وسواس وار می‌‌خواهند امنیت را حفظ کنند، این سیستم رایگان پیشنهاد می‌شود.

Chudo ؛ به یک کاراکتر میموجی تبدیل شده و گفتگو کنید

هنوز هم با تصویر واقعی خودتان گفتگو می‌کنید؟! سال ۲۰۱۹ شده و تقریبا دیگر کسی این کار را انجام نمی‌دهد. مخصوصا اگر Chudo نصب کرده باشید که در آن می‌توانید تصویر خود را به آواتری شبیه به میموجی‌ها بدل کرده و با آن به گفتگو مشغول شوید.

Chudo

این برنامه با گوشی‌های جدید و قدیمی به راحتی کار کرده و از دوربین جلو برای گفتگو استفاده می‌کند. کار با آن بسیار راحت است و عملکرد آن نیز سریع و عالی خواهد بود.

Evry ؛ با دوستان خود بر روی صفحه‌ی وب گفتگو کنید

Evry

به صورت کلی، Evry بیشتر یک شبکه اجتماعی به حساب می‌آید، اما در آن وقتی یک صفحه‌ی وب را بالا می‌‌آورید می‌توانید در مورد آن با دوستانتان به صحبت مشغول شوید. مثلا اگر خبری را لود می‌کنید، یا صفحه‌ی هواشناسی را یا هر صفحه‌ی دیگری که فکر می‌کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *