ویدیو کلیپ‌ها امروزه محبوبیت زیادی در بین کاربران گوشی‌های هوشمند پیدا کرده‌اند و به همین ترتیب گوشی‌ها نیز قوی‌تر شده و حالا می‌توانند نرم‌افزارهای سنگین‌تری را برای ویرایش فیلم‌ها پشتیبانی کنند. کارهایی از قبیل گذاشتن فیلترهای مختلف، اضافه کردن نوشته، بریدن و چسباندن چند فیلم به هم را عمومادر تمامی برنامه‌های خوب می‌بینید.

امروز اما ما برنامه‌ای متفاوت را به شما معرفی می‌کنیم که عملکردی نزدیک به برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای ویندوز و مک را دارد. Storycut برایتان امکانات ویژه‌ای را به همراه می‌آورد که با برنامه‌های معمول ویرایش ویدیو در اندروید و iOS کاملا متفاوت است. با ما همراه باشید با معرفی این برنامه‌ی جذاب:

نکته: اگر چه این برنامه رایگان معرفی شده، اما واترمارک برنامه در نسخه رایگان روی ویدیو باقی می‌ماند و قیمت‌گذاری آن نیز به صورت پرداخت سالانه است. اگر چه تقریبا اکثر امکانات برنامه در نسخه رایگان در اختیار شما خواهد بود، اما اندک افکت‌ها و عملکرد‌هایی تنها در نسخه VIP در دسترس شما خواهد بود.

مهمترین امکانات Storycut

  • امکان ایجاد تصویر در تصویر

این قابلیت در Storycut به شکل شگفت انگیزی کار می‌کند. شما می‌توانید در این برنامه به شکلی ساده دو ویدیو را در کنار هم قرار دهید یا با تغییر در میزان شفافیت و استفاده از افکت پرده سبز، یک تصویر با افکت double exposure‌ بسیار عالی بسازید. با توجه به خروجی Full HD در Storycut، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در این برنامه انجام دهید، ساختن این چنین ویدیوهایی است.

  • امکان Keyframe

Keyframe در واقع ایجاد نقطه‌ی زمانی برای المان‌های مختلف در تصویر است که شما این قابلیت را در برنامه‌های حرفه‌ای ویرایش ویدیو می‌بینید. برای این که کاملا با این قابلیت آشنایی پیدا کنید، در تصویر گیف که در بالا نشان داده‌ایم، یک استیکر را می‌بینید که در فریم اول در نقطه‌ای از تصویر بوده و چند ثانیه جلوتر، جای دیگری در تصویر، در نهایت وقتی ویدیو را پلی می‌کنید استیکر این مسیر مشخص شده را در تصویر طی می‌کند. این قابلیت به شما آزادی عمل می‌دهد تا ویدیویهایی خلاقانه بسازید.

  • افکت‌ها

StoryCut یک سری از افکت‌های محبوب را در برنامه‌ی خود گنجانده است که البته متاسفانه تعداد آن‌ها خیلی زیاد نیست. تعداد افکت‌های VIP زیاد نیستند، اما همان ۷ مورد از بهترین‌‌ها هستند. در مجموع در زمینه‌ی افکت‌ها، StoryCut شما را راضی می‌کند، اما عملکرد درخشانی از خود به جا نمی‌گذارد.

  • سرعت پخش

احتمالا در برنامه‌های مختلف امکان تغییر در سرعت ویدیو برایتان فراهم بوده، اما کم‌تر برنامه‌ی موبایلی اجازه‌ی افزایش سرعت ویدیو تا ۸ برابر را به شما می‌دهد. البته امکان ساخت اسلوموشن و کم‌کردن سرعت ویدیو را نیز دارید.

ابزارهای مختلف برای ویرایش ویدیو

این‌ها که گفتیم، مهم‌ترین ابزارهای StoryCut است، در کنار آن‌ها ابزارهای اولیه همچون اضافه کردن نوشته، استیکر و خیلی چیزهای دیگر نیز در برنامه گنجانده شده که همه‌ی آن‌ها قابل افکت‌گذاری، انیمیشن گذاری و … هستند. در واقع StoryCut کاملا یک برنامه نیمه‌حرفه‌ای برای ویرایش ویدیو است که با آن می‌توانید کلیپ‌های مختلف و جذابی برای موبایل و تبلت بسازید.

نکات مثبت:

مهم‌ترین ویژگی‌ در مورد StoryCut دارا بودن ابزارهای بسیار خوبی است که به شما کمک می‌کند تا ویدیوهایی کاملا مطابق با سیقه خود بسازید. این برنامه سبک اجرا می‌شود و به خوبی خروجی می‌گیرد و ساختار پیچیده‌ای ندارد که برای کار کردن به آن نیاز به آموزش خاصی داشته باشید (اگر چه نکات ابتدایی در مورد ویرایش ویدیو را باید بدانید). مسلما عملکرد آن در مقابل ویرایشگرهای معمول قابل تحسین است.

نکات منفی:

پرداخت سالانه اولین مشکل StoryCut است، اما برخی قابلیت‌ها همچون تبدیل گفتار به متن در نسخه سیستم عامل اندروید که برای زیرنویس کردن به کار می‌رود، عملکرد مناسبی ندارد. وجود واترمارک در نسخه رایگان که البته طبیعی هم هست نیز برای بسیاری از کاربران آزاردهنده خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *