سئو با گذشته متفاوت است! من با این مورد شروع کردم؛ شاید جالب باشد که بدانید که شما از آن متنفر خواهید شد. بر اساس گزارش‌ها، سئو در حال حرکت به سمت جستجوی صوتی می‌باشد. در سال ۲۰۱۸، دو نفر از هر ۵ فرد بزرگسال، حداقل یک بار در روز از جستجوی صوتی استفاده کرده‌اند. باید بگوییم در سال ۲۰۲۰، ۵۰% از تمام جستجوها از طریق جستجوی صوتی انجام می‌شود. در حقیقت این تکنولوژی، تنها صحبت کردن افراد در میکروفون تلفن همراه یا لپ تاپشان نیست، ۳۰% از وب گردیها در دستگاهی دارای صفحه‌ی نمایش انجام نخواهد شد. این بدین معناست که افراد بیشتری از طریق وسایلی از جمله Google Home و الکسا جستجوی اینترنتی خود را انجام می‌دهند. ما می‌دانیم که شما این تغییرات سئو را دوست اما در واقع این مورد یکی از موضوعاتی است که سئو دوست داشت وجود نداشته باشد.

این مسئله تا حدی هم بد نیست! اگر شما لینک‌های اسپم را ایجاد کنید، موتورهای جستجو دیگر شما را مجازات نمی‌کنند و در بیشتر موارد، آن‌ها ارزش این لینک‌ها را کاهش می‌دهند.  این بدین معناست که اگر شما کار مشکوکی انجام داده باشید مثلا یک تُن بک لینک خریداری کرده باشید و درگیر آن شوید، این لینک‌ها بی ارزش می‌شوند و دیگر گوگل سایت شما را به صورت کلی مسدود نمی‌کند. حال اگر شما به آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل نگاه کنید، می‌بینید که این به روزرسانی‌ها پیچیده‌تر و سخت‌تر شده‌اند. این مسئله به خاطر این است که تکنولوژی آن‌ها به سرعت در حال پیشرفت است. اگر می ­خواهید بر گوگل غلبه کنید، باید ذهنیت خود را تغییر دهید. در حقیقت این مسئله در مورد یادگیری گوگل نیست. این مسئله در مورد یادگیری کاربران است.  گوگل تنها یک هدف دارد: هدف گوگل افزایش رتبه بندی سایت‌هایی است که کاربران عاشق آن‌ها هستند. این مسئله موجب می‌شود تا افراد دوباره برگردند، از گوگل استفاده کنند و در حقیقت درآمد کلی گوگل افزایش یابد.  اگر شما بتوانید خودتان را جای کاربران گوگل بگذارید، می‌توانید بهتر متوجه شوید که چه کار باید انجام دهید.  گام اول برای انجام این کار، این است که وقتی یک فرد جستجویی را با استفاده از هر کلمه‌ی کلیدی انجام می‌دهد، در حقیقت آن‌ها تنها یک جستجو انجام نداده‌اند. آن‌ها به دنبال یک راه حل برای مشکل خود هستند.  با فهمیدن علایق آن‌ها در جستجو، احتمال زیادی دارید که بتوانید مشکلات آن‌ها را حل کنید. شما می‌توانند از ابزارهایی مانند Ubersuggest استفاده کنید و این ابزار به شما عبارت‌های طولانی ارائه می‌دهد که در حقیقت مشکلات افراد مختلف را شامل می‌شود و این کار موجب افزایش تلاش شما برای حل آن‌ها می‌شود.  وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، قادر به ایجاد بهترین تجربه، بهترین محصول و حتی بهترین خدمت برای افراد هستید.  این مسئله در حقیقت نحوه‌ی افزایش رتبه‌ی پیوسته‌ی سایت شما را در دراز مدت نشان می‌دهد، حتی اگر آن‌ها از الگوریتم‌های پیچیده‌تری استفاده کنند.

در نهایت، در دنیای بازاریابی که هر لحظه و هر روز تغییر می‌یابد، پیش‌بینی روش‌هایی که به موثرترین شکل ممکن با مشتریان را ارتباط برقرار می‌کند بسیار سخت است. به محض اینکه بازاریاب حس کند که مخاطبان خود را شناخته است و آن‌ها را درک می‌کند، فناوری جدیدی یا رفتار جدیدی یا حتی مخاطبان جدیدی پا به عرصه می‌گذارند و قوانین بازی را عوض می‌کنند.  همواره می‌گویند که بررسی بازتاب‌های الگوهای بازاریابی سال گذشته و توجه کردن به روش‌ها یا ترندهای در حال رشدی که کاربران را در سال پیش‌رو تحت تاثیر قرار خواهند داد، بسیار عملی و موثر است. اجازه بدهید که به بررسی ترندهای ۲۰۱۹ هم بپردازیم:

اولین ترند بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ مربوط به تغییر در قیف بازاریابی است. امروزه قیف بازاریابی پذیرای همه است؛ هر کسی که خود را با آن تطبیق دهد سودآوری خواهد داشت و هر کسی که یارای تطبیق و انعطاف ندارد از گردونه رقابت حذف خواهد شد. با گفته متخصصان، بسیاری از شرکت‌ها مشتریان را همانند نگهبانانی برای کیف پول‌های خود می‌بینند؛ پس از انجام خرید نیز مشتریان در بهترین حالت حس می‌کنند نادیده گرفته می‌شوند، و در بدترین حالت نیز حس می‌کنند به آن‌ها توهین می‌شود. کسب و کارها به جای اینکه مشغول به در نظرگیری قیف های بازاریابی جدید در حال رشد باشند، شروع به استفاده موثر از مدیریت محتوا به منظور هدف‌گیری مخاطبان خاص کرده‌اند. نه تنها دست‌یابی به مخاطبانی که بیشترین توجه و علاقه را به برند شما دارند صرفه‌جویانه‌ترین و موثرترین روش خواهد بود، بلکه پایاترین روش و کم‌زمان‌برترین روش است. مشتریان نمی‌خواهند که کسب و کارها آن‌ها را فریب دهند، آن‌ها به دنبال اعتمادی عمیق و روابطی حقیقی هستند.

مدیریت محتوا در سال ۲۰۱۹ چقدر موثر است؟

در این شرایط و وضعیت، مدیریت محتوا به معنی مهم‌ترین اصل و اساس است. مطمئناً می‌دانید که در بازاریابی دیجیتال خود باید مخاطبان خود را شیفته کنید، به آن‌ها الهام ببخشید، تفکر آن‌ها را برانگیخته کنید، به آن‌ها هیجان دهید، یا بر طبق احساس و علایق آن‌ها عمل کنید.  هدف این نیست که صرفاً متن محتوایی در اختیار مردم قرار دهید و انتظار پاسخ داشته باشید، بلکه باید تلاش کنید آن‌ها را به تعامل و به اشتراک‌گذاری وادار کنید. محتوای شما (فارغ از اینکه یک مقاله باشد یا ویدیو کلیپی در شبکه‌های اجتماعی) دری را به دو روش ارتباطی خواهد گشاد که برای اعتمادسازی و آگاه‌سازی مشتریان از اینکه به خواسته‌های آن‌ها احترام می‌گذارید، حیاتی است.

استفاده از ربات‌های پاسخگویی به مشتریان در سال ۲۰۱۹ : لازم است بدانید که خدمات مشتری همیشه ضروری است، اما شاید برخی افراد هنگام تلفنی حرف زدن با اشخاص واقعی احساس راحتی نکنند یا زمان کافی برای ارتباط ایمیلی را نداشته باشند. ربات های سخنگو به همین دلیل راحتی و آسانی را به ارمغان می‌آورند. این ربات‌های سخنگو به کمک هوش مصنوعی خود با وب‌سایت شما یکپارچه می‌شوند و می‌توانند سریعاً به سوالات کاربران پاسخ دهند و درخواست‌ها را انجام دهند؛ مخصوصاً که می‌توانند بسیاری از این درخواست‌ها را بدون اینکه عصبانی شوند انجام دهند. گزارشات نشان می‌دهند که بازار جهانی ربات های سخنگو با رشد سالانه ۲۴.۳ درصدی، تا سال ۲۰۲۵ به رقم ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید. ۴۵ درصد از کاربران نهایی، ترجیح‌شان بر استفاده از ربات های سخنگو در خدمات مشتری است؛ پس اگر از ربات سخنگو استفاده می‌کنید، از مزیت وفاداری مشتریانی نیز برخوردار خواهید بود که ترجیح‌شان بر استفاده از این ربات های سخنگو است.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *