محتوای سایت مهم‌ترین بخش یک سایت را تشکیل می‌دهد و از نظر کاربران نیز حائز اهمیت زیادی دارد. درصد بسیار بالایی از کاربران تنها برای بازدید از محتوای سایت شما به سایت مراجعه می‌کنند و در صورت عدم مشاهده محتوای باکیفیت ممکن است سایت جایگزینی را برای سایت شما پیدا کنند. یکی از مواردی که مدیران سایت‌های مختلف می‌توانند از آن به عنوان تعامل کاربران استفاده کنند، قابلیت ایجاد بخش‌ ارسال مطلب توسط کاربران سایت است تا بتوانید از آنها نیز در زمینه بروزرسانی سایت استفاده کنید. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه وردپرس کاربردی و حرفه‌ای را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد بخش ارسال مطلب توسط کاربران در وردپرس خواهید بود.

افزونه WP User Frontend

افزونه WP User Frontend یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن می‌توانید بخش ارسال مطلب توسط کاربران سایت را ایجاد کنید. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۳/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.

برخی از قابلیت‌‏های افزونه WP User Frontend

  • قابلیت ارسال مطلب توسط کاربران در ناحیه کاربری وردپرس
  • قابلیت ویرایش مطالب ارسالی کاربران توسط ارسال کننده و مدیریت سایت
  • قابلیت شخصی‌سازی کامل فرم‌های صفحه‌ی ارسال مطلب
  • قابلیت ارسال در پنل کاربری کاربران
  • قابلیت تنظیم تایید محتوا توسط مدیریت پیش از انتشار در سایت
  • قابلیت آپلود تصاویر و فایل‌ها در بخش رسانه وردپرس
  • قابلیت تنظیم تصویر شاخص برای مطالب وردپرس

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس یا به صورت مستقیم از پیشخوان وردپرس افزونه را دانلود و آن را در سایت وردپرسی خود فعال‌سازی کنید. پس از فعال‌سازی آن بخشی به نام User Frontend در پیشخوان وردپرس ظاهر می‌شود که از طریق منوهای پیشخوان در دسترس است. در این بخش تنظیمات افزونه در دسترس است که پیش از استفاده از آن باید شخصی‌سازی کنید.

تنظیمات عمومی

در این بخش تنظیمات اصلی افزونه در دسترس است که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

Show Admin Bar: با استفاده از این بخش می‌توانید مشخص کنید نوارابزار مدیریت برای کدام دسته از کاربران نمایش داده شود.

دسترسی بخش مدیریت: در این بخش می‌توانید مشخص کنید کدام دسته از کاربران می‌توانند به بخش پیشخوان و مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشند.

نادیده‌گرفتن لینک ویرایش نوشته: در این بخش می‌توانید مشخص کنید ارسال‌کنندگان مطالب بتوانند به صفحه ویرایش مطلب دسترسی داشته باشند یا خیر! اگر می‌خواهید دسترسی آنها فعال باشد کافی است بر روی خیر قرار دهید.

ACF Compatibility: اگر از افزونه زمینه دلخواه advanced custom fields استفاده می‌کنید، کافی است این گزینه را فعال کنید تا بتوانید در فرم ارسال مطلب از زمینه‌های دلخواه ایجاد شده در افزونه ACF استفاده کنید.

بارگذاری اسکریپت‌ها: با استفاده از این گزینه می‌توانید فایل‌های اسکریپت و استایل‌هایی که در قالب و بخش‌های مختلف سایت شما فراخوانی می‌شود را فعال‌سازی کنید.

reCAPTCHA Site Key: اگر می‌خواهید از کد امنیتی Captcha در فرم خود استفاده کنید، کافی است در این بخش Site Key را از بخش سرویس کد امنیتی گوگل دریافت کنید و آن را در این بخش وارد کنید.

reCAPTCHA Secret Key: اگر می‌خواهید از کد امنیتی Captcha در فرم خود استفاده کنید، کافی است در این بخش Secret Key را از بخش سرویس کد امنیتی گوگل دریافت کنید و آن را در این بخش وارد کنید.

کدهای CSS سفارشی: اگر نیاز به استفاده از کدهای CSS دلخواه خود دارید، کافی است کدهای خود را در این بخش با استفاده از IDهای سی‌اس‌اس وردپرس و استایل افزونه وارد کنید.

Frontend Posting

در این بخش تنظیمات مربوط به ارسال مطلب توسط کاربران و فرم‌های آن در دسترس است که می‌توانید آن را در سایت وردپرسی خود فعال کنید.

برگه ویرایش: در این بخش برگه ویرایش مطالب ارسالی توسط کاربران را انتخاب کنید.

مالک پیشفرض نوشته: در این بخش می‌توانید در صورتی که بخش جزییات کاربر در افزونه غیرفعال باشد، نام نویسنده مطلب را به یک کاربر خود اختصاص دهید.

زمینه‌های دلخواه در نوشته: با استفاده از این گزینه می‌توانید زمینه دلخواه افزونه را خود را که قصد استفاده از آن در بخش ارسال مطلب توسط کاربران را دارید، نمایش دهید.

اندازه تصویر را درج کنید: در این بخش می‌توانید اندازه تصاویری را توسط کاربران در بخش محتوا درج می‌شود را بر اساس اندازه‌های تعریف‌شده در وردپرس مشخص کنید.

نوع تصویر را درج کنید: در این بخش می‌توانید نوع تصویر را بر اساس لینک‌دار یا بدون لینک مشخص کنید که در صورت تنظیم توسط کاربر لینک آن نیز باید توسط کاربران وارد شود؛ از نظر سئو لینک‌دار بودن تصاویر اهمیت زیادی دارد و البته نوع لینک‌دهی نیز مهم است.

فعال‌کردن برچسب تصویر: در این بخش می‌توانید مشخص کنید که کاربران بتوانند از قابلیت برچسب تصاویر یا alt استفاده کنند یا خیر! این قابلیت برای نمایش تصاویر مطالب در بخش images گوگل اهمیت زیادی دارد.

فرم ارسال پیش‌فرض: اگر در افزونه فرمی را ایجاد کرده باشید تا کاربران بتوانند آن را برای بخش ارسال مطلب استفاده کنند، می‌توانید آن فرم را در این بخش جهت نمایش در صفحه ارسال مطلب توسط کاربران نمایش دهید.

در این مقاله به بررسی بخش‌های مختلفی از افزونه ارسال مطلب توسط کاربران سایت پرداختیم که می‌توانید آن را در سایت خود فعال کنید. در مقاله بعدی قصد داریم بخش‌های دیگری این افزونه را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بخش ارسال مطلب توسط کاربران در سایت وردپرسی خود را فعال کنید و از کاربران در جهت بروزرسانی سایت استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

  1. با سلام و خسته نباشید
    میشه در مورد این وپژگی یکم توضییح بدین
    قابلیت ارسال در پنل کاربری کاربران
    ینی میشه یه فایل رو اپلود کرد واسه یه کاربر خاص؟؟؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *