هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، افزایش فروش محصولات است. اگر فروشگاه اینترنتی شما نتواند فروش خوبی داشته باشد، پس از مدتی شکست می خورید و میلیون ها تومان ضرر می کنید! قطعاً هیچ فردی دوست ندارد کسب و کارش شکست بخورد و به همین دلیل همه کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند، به دنبال راهکاری هستند که بتوانند محصولات خود را بیشتر بفروشند. جالب است بدانید یکی از مهم ترین بخش های سایت که میزان فروش شما را تعیین می کند، صفحه محصول است! اگر یک صفحه محصول بهینه نداشته باشید، کاربران نمی توانند به راحتی از شما خرید کنند؛ دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن، اعتماد کاربران یا قانع نشدن آن ها برای خرید است. در این مقاله می خواهیم به بررسی فاکتور های مهم برای داشتن صفحه محصول بهینه بپردازیم! پس اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید یک صفحه محصول بهینه داشته باشید، در این مقاله همراه ما باشید.

7 فاکتور مهم برای داشتن صفحه محصول بهینه

اگر فقط یک فروشگاه اینترنتی وجود داشت همه‌ی مردم فقط از آن خرید می ‌کردند و انتخاب دیگری نداشتند. اما زمانی که رقابت شکل می ‌گیرد و تعداد فروشگاه ‌های آنلاین زیاد می ‌شود، صاحبان فروشگاه‌ ها باید برای ایجاد فروش و پیدا کردن مشتری با هم رقابت کنند. طبق آمار رسمی بیش از ۳۰ هزار فروشگاه اینترنتی در ایران نماد الکترونیک دارند. اما قطعا همه‌ی آن‌ها فروش خوبی ندارند و بسیاری بعد از یک بازه‌ زمانی کوتاه از کار خود منصرف می ‌شوند؛ به عبارت ساده تر شکست می خورند! در این بخش به بررسی 7 فاکتور مهم برای داشتن صفحه محصول بهینه می پردازیم که به شما در افزایش فروش محصولات کمک زیادی می کند:

  1. توضیحات کاملی در مورد محصول خود بنویسید!

هر نوع محصولی که دارید سعی کنید همه موارد فنی مرتبط با اون رو در بخش توضیحات محصول وارد کنید. هیچ نکته‌ ای را جا نگذارید. در ووکامرس در بخش ویژگی‌ ها می‌توانید برای محصولات خود ویژگی‌های ثابت مانند وزن و ابعاد و… ایجاد کرد. سپس برای هر محصول، متناسب با ویژگی‌هایی که دارد توضیحات اختصاصی را وارد کرد. وقتی کاربر به همه اطلاعات فنی مرتبط با محصول در صفحه دسترسی داشته باشد، اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کند. همچنین حتی اگر خریدی هم در آن لحظه انجام ندهد، باز یادش می ‌ماند که شما اطلاعات کاملی را در خصوص محصول منتشر کرده بودید. پس در مجموع توضیحات محصول را کامل وارد کنید تا کاربران تشویق به خرید محصول شما شوند.

  1. نقد و بررسی حرفه ای و کامل ارائه کنید!

درست به همان دلایلی که توضیحات کامل محصول برای ایجاد فروش در صفحه محصول اهمیت دارد، ارائه نقد و بررسی محصول هم در صفحه مهم است. کاربر با دیدن یک بررسی در خصوص محصول به فروشگاه شما اعتماد بیشتری می‌ کند؛ متوجه می‌ شود که شما به ویژگی‌ها و مشخصات آن محصول تسلط کامل دارید. از همین جهت بیشتر به شما به عنوان فروشنده محصول اعتماد می‌کند. همچنین در نقد و بررسی باید توجه داشته باشید که به همه ویژگی‌ها و بخش‌های محصول اشاره کنید. از طریق نوشتن نقد و بررسی می ‌توانید حتی کاربر را با بخش‌ ها و امکاناتی آشنا کنید که خود کاربر از آن‌ها اطلاع نداشته است. پس نقد و بررسی می‌تواند در ایجاد فروش در صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی شما موثر باشد. همچنین مشابه توضیحات متنی، باعث می ‌شود کاربر فروشگاه شما را به عنوان یک منبع درنظر بگیرید و دوباره به شما باز گردد. طبیعتا با یک نقد و بررسی برای یک محصول این حس اعتماد ایجاد نمی ‌شود. اما زمانی که نگارش نقد و بررسی محصول را در دستور کار خود قرار دهید و در اولین مرحله برای محصولات پر طرفدار خود و سپس سایر محصولات، بررسی کامل به مخاطب ارائه دهید، حس اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌ کند و می ‌توانید در ذهن او به ‌عنوان یک مرجع شناخته شوید.

  1. تصاویر واقعی و باکیفیت قرار دهید!

تصاویر هم یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد فروش است. منظور از قرار دادن تصویر محصول فقط یک تصویر در یک زاویه نیست. اگر خودتان امکان عکاسی از محصول را دارید حتما از چندین زاویه با کیفیت مناسب عکس ‌برداری کنید. اگر هم این امکان را ندارید، از سایت ‌های تولیدکننده محصول به دنبال تصاویر با کیفیت باشید. از چندین زاویه محصول را به‌ خوبی به کاربراتان نشان دهید. هر چه کاربر بیشتر محصول را ببیند و آگاهی بیشتری نسبت به آن پیدا کند، احتمال اینکه محصول را برای خرید انتخاب کند بیشتر می‌شود. پس حتما یک گالری تصویر کامل از محصول در صفحه محصول قرار دهید. همچنین در قسمت نقد و بررسی هم می ‌توانید از تصاویر دقیق‌تر و تخصصی ‌تری استفاده کنید.

  1. انتشار ویدیوی مرتبط در صفحه هر محصول

به جز توضیحات متنی و تصویر، ویدیو هم وزن بسیاری در ایجاد فروش در صفحه محصول فروشگاه اینترنتی دارد. با ویدیو شما می ‌توانید خیلی سریع محصول را به کاربرتان معرفی کنید. باز هم مانند تصویر، اگر امکان تولید ویدیو و فیلم ‌برداری دارید حتما این کار را انجام دهید. در اولین مرحله به سراغ محصولات پر طرفدار بروید و صفحه ‌های آن‌ ها را تکمیل کنید ولی بهتر است برای اکثر محصولات از ویدیو استفاده کنید. برای ایجاد فروش می ‌توانید از مدل ویدیوهای مختلفی استفاده کنید. ویدیو معرفی محصول به صورت کلی، ویدیو نقد و بررسی و یا حتی ویدیو آنباکسینگ یا همان جعبه گشایی! این مورد روی فروش شما تاثیر بسیار زیادی دارد. نکته‌ مهم و کلیدی این است که شما محصول را به‌خوبی و در زمان کم به کاربر نمایش دهید تا با آن آشنا شود. اگر امکان تهیه ویدیو برای محصولات را ندارید، می ‌توانید از ویدیوهای موجود در اینترنت استفاده می‌کنید. مخصوصا اگر فروشگاه شما مرتبط با محصولات پر فروش و برندهای معروف است، می‌توانید از ویدیو های یوتیوب استفاده کنید. از آنجایی که ویدیوها اکثرا به زمان انگلیسی هستند، پیشنهاد می‌شود که برای آن ها زیرنویس فارسی آماده کنید تا برای مخاطب‌تان کاربردی‌تر باشند. یا حتی صدای خود را به زبان فارسی ضبط کنید و روی ویدئو قرار دهید.

  1. راحت کردن خیال کاربران از خرید خود

این مورد در ایجاد فروش در فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد. باید کاری کنید کاربر خیالش راحت باشد. بتواند به شما اطمینان کند. یکی از راه‌ هایی که می‌توانید اعتماد او را جلب کنید، مربوط به تولید محتوا می‌ شود که در موارد قبلی به آن اشاره کردیم. حتما پیشنهادها را مورد بررسی قرار دهید و روی محتوا تمرکز داشته باشید. راه دیگر این است که ضمانت بازگشت کالا و ضمانت بازگشت وجه را در همان صفحه‌ی محصول به کاربر اعلام کنید. گرفتن نماد الکترونیک و مجوز های مربوط به فروشگاه اینترنتی هم در اعتماد سازی موثر هستند. همچنین حتما یک صفحه‌ درباره‌ی ما و تماس با ما کامل داشته باشید. تا زمانی که کاربر قصد خرید داشت، بتواند در آخرین مرحله با چک کردن این صفحه ‌ها به کسب و کار و فروشگاه آنلاین شما اعتماد کند. موارد مطرح شده برای اعتماد سازی قرار نیست به تنهایی جواب بدهند و برای شما موثر باشند. مثلا داشتن نماد الکترونیک به این معنی نیست که اگر شما نماد الکترونیک ندارید، نمی ‌توانید فروش آنلاین داشته باشید. اما مجموعه‌ ای از این موارد است که در کنار یک دیگر باعث می‌ شود مخاطب به شما اعتماد کند و مشتری فروشگاه شود.

  1. جدی گرفتن بخش نظرات هر محصول

به بخش نظرات فروشگاه خود هم اهمیت دهید. از مشتری‌هایی که تا کنون داشته ‌اید بخواهید که برای شما نظرشان را ارسال کنند. همچنین وقتی کسی در خصوص محصول سوالی در بخش نظرات می ‌پرسد، حتما به آن پاسخ دهید و نشان دهید که پشتیبانی خوبی دارید. وقتی کاربر دیگری این نظرات و پاسخ ‌ها را مشاهده کند، حس بهتری نسبت به فروشگاه شما پیدا می‌کند. در نتیجه احتمال اینکه از شما خرید کند بیشتر می‌شود. پیشنهاد می ‌شود تگ و برچسب خریدار محصول را برای مشتری‌ها خود در سایت فعال کنید. این برچسب که کنار نام کسی که نظر گذاشته‌ است، نمایش داده می‌شود به سایر بازدیدکنندگان صفحه محصول نشان می ‌دهد که قبلا افراد دیگری این محصول را خریداری کرده‌اند و این مورد هم حس بهتری برای خرید در کاربر جدید شما می ‌تواند ایجاد کند.

  1. به سوالات متداول پاسخ دهید

در کنار بخش نظرات، یک بخش برای سوال و جواب داشته باشید، یا در همان صفحه‌ی محصول به یک سری سوالات احتمالی پاسخ دهید. لازم نیست منتظر باشید تا مخاطب شما برای شما سوالی ارسال کند. خودتان را جای کسی بگذارید که می‌ خواهد محصول را بخرد. فکر کنید چه موضوعات و چه سوالاتی ممکن است برای مخاطب پیش بیاد! آن‌ها را در صفحه بنویسید و به آن‌ها خیلی کوتاه و ساده پاسخ دهید.

نتیجه گیری

داشتن فروشگاه اینترنتی و راه اندازی آن به معنای فروش نیست! بلکه تازه دردسرها و سختی های شما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی شروع می شود. در این مقاله به بررسی فاکتورهایی پرداختیم که با رعایت آن ها می توانید یک صفحه بهینه برای محصولات خود داشته باشید. اگر سوالی در مورد صفحه محصول دارید یا نکاتی که در این مقاله بررسی کردیم دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *