ایجاد فرم‌های نظرسنجی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ارتباط کارا و موثر بین سایت و کاربران است. از این فرم‌ها می‌توان برای موارد بسیاری استفاده کرد و نظرات کاربران را در موضوعات مختلف جویا شد. در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزشی قدم به قدم ارائه کنیم، تا بتوانید به وسیله یک افزونه وردپرس رایگان، فرم‌های نظرسنجی بسازید.

در ابتدا باید افزونه Polldaddy Polls & Ratings را دانلود و نصب کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که در منوی کاربری شما گزینه Polls اضافه شده است. بعد از کلیک بر روی این گزینه شما به محلی می‌روید که باید از طریق آن اکانت خود در Polldaddy.com را وارد کنید.

اگر اکانت Polldaddy.com را از قبل دارید به راحتی می‌توانید در این بخش ورود کنید، اگر خیر هم از طریق سایت می‌توانید یک اکانت رایگان بسازید.

بعد از ساخت و ورود به اکانت، گزینه‌ای با عنوان Feedback اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آن به سراغ صفحه ساخت نظرسنجی خواهید رفت.

حالا کار ساخت اولین فرم نظرسنجی را با کلیک بر روی Add New آغاز می‌کنیم.

Polldaddy در وردپرس، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که کار با آن را برای همه آسان می‌کند. خیلی ساده در ابتدا سوال خود را مطرح می‌کنید و سپس در بخش پاسخ (answers) تمام جواب‌های احتمالی را تایپ می‌کنید. دقت داشته باشید که اگر جواب‌های بیشتری داشتید می‌توانید با زدن  Add New Answer گزینه‌های بیشتری اضافه نمایید.

زیر بخش سوال و جواب‌ها یک بخش برای در نظر گرفتن ظاهر کار وجود دارد. در این بخش می‌توانید پوسته مورد نظر خود را برای فرم خود انتخاب کنید.

بعد از اینکه از ظاهر فرم خود اطمینان حاصل کردید، روی گزینه Save Poll کلیک کنید تا تنظیمات مورد نظر شما ذخیره و فرم ایجاد شود. در پایان کار یک کد در اختیار شما قرار داده می‌شود که به راحتی می‌توانید از آن در هر کجای سایت که خواستید استفاده کنید. این کد خوشبختانه در پست‌، صفحه، ویجت و یا همانطور که گفتیم در همه جا قابل استفاده خواهد بود.

برای مدیریت تمامی نظرسنجی‌هایی که ایجاد کردید می‌توانید با رفتن به برگه Feedback لیستی از آ‌ن‌ها را مشاهده نمایید. در این بخش گزینه‌هایی برای ویرایش، بستن نظرسنجی، پیش‌‌نمایش، گرفتن دوباره کد و پاک کردن آن وجود دارد.

روش‌های بسیاری در وردپرس وجود دارد که با آن می‌توانید نظرسنجی‌های متفاوتی بسازید. اگر شما از افزونه‌ی خاصی استفاده می‌کنید که فکر می‌کنید از این افزونه بهتر است، نام آن را در بخش نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *