استراتژی محتوای اینستاگرام همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای قدرتمند برای کاربران خود تولید کنید و سبب می‌شود تا بتوانید تعامل کاربران خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

اهداف استفاده از اینستاگرام

در مقاله قبلی به بررسی چندین هدف از راه‌اندازی صفحات اینستاگرام پرداختیم؛ در این بخش نیز به معرفی چند هدف بسیار مهم دیگر که اکثر کسب‌وکارها به همین دلیل صفحات اینستاگرام را راه‌اندازی می‌کنند، خواهیم پرداخت:

  • هدف سوم، ارتباط با کاربران و مشتریان: در حال حاضر تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که هر یک از آنها راه‌هایی برای ارتباط کاربران با یکدیگر فراهم کرده‌اند! اینستاگرام نیز بخشی به نام دایرکت برای برقراری ارتباط کاربران باهم فراهم کرده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، تصاویر یا ویدیوهایی را برای هم ارسال کنند و از یکدیگر باخبر شوند.
  • اهمیت استراتژی اینستاگرام و تعامل کاربران – بخش نهم

کاربران و مشتریان صفحه شما نیز در صورت نیاز می‌توانند به صورت مستقیم با شما ارتباط داشته باشند و البته روش‌های دیگری نیز برای ارتباط وجود دارد؛ به طور مثال شما می‌توانید اطلاعات تماس خود را بر روی بخش بیوگرافی اینستاگرام قرار دهید و از این طریق به کاربران اجازه برقراری ارتباط بدهید! از طرف دیگر برای کاربران شما ممکن است سوالاتی پیش بیاید که این سوالات مرتبط با پست‌های صفحه شما است؛ در اینصورت می‌توانند سوال خود را که ممکن است سوال چند کاربر دیگر نیز باشد، از طریق کامنت از شما بپرسند و شما می‌توانید در زیر همان پست به سوالات آنها پاسخ دهید. بنابراین اینستاگرام یک ابزار بسیار عالی برای برقراری تعامل با کاربران خود است و می‌توانید وجه اجتماعی کسب‌وکار خود را نیز تا حد زیادی ارتقا دهید.

  • هدف چهارم، ایجاد چالش‌های تعامل‌برانگیز: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در اینستاگرام وجود دارد، الگوریتم‌های آن است! الگوریتم‌های اینستاگرام مانند الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی گاهی آنقدر پیچیده می‌شوند که تنها توسعه‌دهندگان اینستاگرام می‌توانند از آن سر در بیاورند! اخیرا اینستاگرام الگوریتمی را پیاده‌سازی کرده است که مطالب صفحاتی که کاربران در آن تعامل بیشتری دارند در بالای صفحه فید و سایر مطالب در پایین آن قرار می‌گیرند! یعنی ممکن است شما پستی را به تازگی منتشر کرده باشید اما در ابتدای صفحه فید کاربران نمایش داده نشود و این مسئله یک مشکل بسیار بزرگ است!
  • چگونه از ابزار Insights برای تحلیل آمار صفحه تجاری اینستاگرام استفاده کنیم

اولین چیزی که باید برای رفع این مشکل برطرف کنید، ایجاد مسابقات و چالش‌هایی است که تعامل کاربران فعال شما را تا حد زیادی افزایش دهید و بهترین راه برای افزایش تعامل کاربران، مطرح کردن سوالات به همراه جوایز مناسب است. در واقع کاربران ممکن است بدون جوایز مناسب تشویق به پاسخ به سولات شما نشوند اما درنظر گرفتن جوایزی که ممکن است هزینه‌ای هم برای شما نداشته باشد، می‌تواند تعامل کاربران را تا چند صد درصد افزایش دهد!

  • هدف پنجم، افزایش مخاطب از طریق مخاطبان صفحه: یکی از ابزارهای بسیار مناسب سایت، ابزار اشتراک‌گذاری است که البته این ابزار تنها برای شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده وجود دارد! بنابراین امکان اشتراک‌گذاری مطالب سایت فارسی شما بسیار پایین است؛ اینستاگرام فضایی بسیار عالی و حرفه‌ای که است در آن کاربران می‌توانند مطالب شما را برای دوستان خود ارسال کنند یا آنها را در زیر همان پست منشن کنند! با آپدیت‌های جدید اینستاگرام نیز این امکان بسیار آسان شده است. در اینستاگرام سعی کنید محتوای ارزشمند تولید کنید تا کاربران سایت شما بتوانند مطالب را برای دوستان خود نیز ارسال کنند و این مسئله سبب می‌شود تا کاربران شما برایتان کاربر جذب کنند؛ حال اگر کاربری وارد پست شما شود، اگر پست‌های شما آنقدر کاربردی و جذاب باشند کاربر شما را دنبال می‌کند و سایر مطالب را نیز لایک خواهد کرد.
  • هدف ششم، فروش محصولات یا خدمات: مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف هر کسب‌وکاری فروش محصولات یا خدمات است که اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، کسب‌ درآمد از فروش محصولات و خدمات است! در واقع هر کسب‌وکاری که راه‌اندازی می‌شود دو هدف اساسی دارد که اولین آن ارائه خدمات و دومین هدف فروش کسب‌ درآمد است. اولین بستر برای فروش محصولات یا خدمات سایت‌های اینترنتی هستند که در آن می‌توانید خدمات یا محصولات خود را معرفی کنید و به صورت کاملا خودکار محصول را به کاربر فروخته و آن را تحویل دهید!
  • بهبود جایگاه کسب‌وکارهای اینترنتی در صفحه توییتری شما

اما مسئله مهمی که وجود دارد، بازاریابی برای افزایش فروش محصول است که باید با استفاده از این مسئله فروش خود را بیشتر کنید. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که از همان ابتدا مورد توجه بازاریابان قرار گرفت و امروزه به خصوص در ایران این شبکه اهمیت زیادی برای بازاریابان دارد! زیرا این شبکه بیشترین افراد فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی را دارد و از طرف دیگر امکاناتی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانند صفحات اینستاگرام را آنالیز کنند.

بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *