بازاریابی روی شبکه‌های اجتماعی راه فوق‌العاده‌ای برای معرفی و تبلیغ کسب‌و‌کارتان و تحقق طیف گسترده‌ای از اهداف آن است؛ از ایجاد جامعه‌ی مخاطبان گرفته تا بالا بردن فروش روی وبسایت. این کار می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در خصوص فعالیت‌های اجتماعی مشتریانتان در اختیار شما قرار دهد و از سوی دیگر، در رشد کسب‌و‌کارتان نیز نقشی حیاتی ایفا کند.

با این مقدمه اجازه دهید وارد اصل مطلب شویم: چگونه می‌توان کمپین شبکه‌های اجتماعی برای موبایل راه انداخت؟ روی شبکه‌های اجتماعی چه گزینه‌هایی برای هدف‌گیری در اختیارمان است؟ در پایان نیز به ذکر چند راهنمایی در خصوص خلق تبلیغات اجتماعی برای دستگاه‌های موبایل خواهیم پرداخت.

تبلیغات روی شبکه‌های اجتماعی موبایلی، سه قدم اصلی دارد:

  • قدم اول: اینکه مشخص کنید کدام شبکه‌های اجتماعی را می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید. شبکه‌های اجتماعی رسالت‌های گوناگونی دارند، مثل گسترش روابط شخصی، به اشتراک‌گذاری محتوا (که برخی از آنها روی انواع به‌خصوصی از محتوا تمرکز دارند، مثل عکس یا ویدیو) و شبکه‌سازی حرفه‌ای.

وقتی اهداف شبکه‌های اجتماعی و کسانی که در آنها مشارکت دارند را درک کنید، می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با کسب‌و‌کارتان پیدا می‌کنند.

  • قدم دوم: سپس قادر خواهید بود از امکاناتی که برای هدفگیری مخاطبان خود در اختیار دارید بهره بگیرید. راه‌حل‌های تبلیغاتی روی شبکه‌های اجتماعی نظیر تبلیغات روی توییتر، لینکدین و فیسبوک، گزینه‌های هدفگیری متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهند که به شما کمک می‌کنند تبلیغات خود را در برابر مخاطب درستی قرار دهید.
  • قدم سوم: در نهایت، تبلیغات خود را با در نظر گرفتن موبایل خلق کنید. کاربران شبکه‌های اجتماعی بیشتر از روی موبایل در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند. بنابراین پیام‌های شما باید برای دیده شدن روی نمایشگر‌های کوچک بهینه‌سازی شوند.
  • با تبلیغات مبتنی بر جستجو روی دستگاه‌های موبایل آشنا شوید

فرض کنیم شما در شهر شیراز یک کسب‌و‌کار خدمات لوله‌کشی دارید و می‌خواهید با استفاده از تبلیغات هدفمند روی شبکه‌های اجتماعی، آگاهی مردم از کسب‌و‌کار خود را افزایش دهید.

تصمیم می‌گیرید روی یک شبکه‌ی اجتماعی، تبلیغات موبایلی انجام دهید تا ترافیک بیشتری به وبسایت خود بکشانید. کمپین خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنید که مردم شهر شیراز را هدف قرار دهد.

به عنوان دیگر گزینه‌های هدف‌گیری مخاطب، تصمیم می‌گیرید مالکان مذکر را هدف قرار دهید، چون می‌دانید اکثریت مشتریان شما را این قشر تشکیل می‌دهند.

گزینه‌ی انتخاب افراد بر اساس سلایق، فعالیت‌ها و صفحاتی که لایک کرده‌اند و دنبال می‌کنند را نیز پیش رو دارید. بنابراین گروه هدف تبلیغات خود را برای این دسته از افراد تنظیم می‌کنید: مردانی که به تعمیرات و نگهداری منزل و حل مشکلات لوله‌کشی علاقه نشان می‌دهند.

تبلیغات روی شبکه‌های اجتماعی موبایلی یعنی هدفگیری دقیق‌تر

شبکه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی درباره‌ی کاربران خود دارند. این به شما اجازه می‌دهد مخاطب تبلیغات خود را به شیوه‌های معنادارتری انتخاب کنید. مثلاً تبلیغاتی که روی شبکه‌ی اجتماعی فرضی مثال بالا می‌خواهید انجام دهید، به کسب‌و‌کار خدمات لوله‌کشی شما امکان می‌دهد به گروه خاصی از افراد در یک محدوده‌ی کاملاً مشخص دسترسی پیدا کنید.

قدم بعدی شما خلق تبلیغات جذابی است که برای جلب توجه کاربران آن شبکه‌ی اجتماعی طراحی شده باشند. از آنجایی که نمایشگر دستگاه‌های موبایل بسیار کوچک‌تر از نمایشگر رایانه‌های رومیزی هستند، بهترین راه این است که پیام‌های خود را کوتاه و ساده نگه دارید.

یا شاید تصمیم بگیرید اساس تبلیغات خود را به جای متن، بر تصویر قرار دهید. یک نمونه از تبیلغات تصویر محور، تبلیغات نوار نقاله‌ای (Carousel Ads) هستند که برای به نمایش درآوردن تازه‌ترین محصولات لوله و راه‌آب می‌توانید از آنها استفاده کنید. کاربران می‌توانند برای دیدن محصولات شما آگهی را به طرفین اسکرول کنند و با کلیک روی یکی از تصاویر، مستقیماً به وبسایت شما هدایت شوند.

جمع‌بندی

اول از همه باید مناسب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات خود را پیدا کنید. سپس آگهی‌های خود را روی مخاطبی که در نظر دارید هدفگیری کنید. در نهایت برای موبایل آگهی‌های تبلیغاتی تاثیرگذار خلق کنید.

با افزایش گرایش مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی روی دستگاه‌های موبایل، یک کمپین فکر‌شده‌ی بازاریابی موبایلی روی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی شما واقعاً کمک کند.

Join the Conversation

1 Comment

  1. من در likeesعضو‌هستم و پیام های من مسدود شده چی کار کنم که جواب طرفدار ها و نظرات شود رو بدم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *