بازی‌های قدیمی را بسیاری به خاطر حس نوستالژیک آن انجام می‌دهند، اما با وجود موبایل و بازی‌هایی که با گرافیک‌های متفاوت عرضه می‌شوند، در می‌یابیم که بسیاری از بازی‌های کلاسیک نه تنها چیزی از بازی‌های جدید کم ندارند، بلکه بعضا بهتر هم هستند. از جمله بازی‌های کلاسیک سگا که حالا این شرکت، بهترین‌هایش را برای گوشی‌های هوشمند نیز عرضه کرده به همین جهت ما هم مروری کوتاه بر عناوین این بازی ها داریم.

Streets of Rage

Streets of Rage

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های زمان خودش در سگا (۱۹۹۱) که سه شخصیت قابل بازی دارد و هر کدامشان قابلیت‌های خودشان را دارند. پیش از این باید با دو دسته این بازی را بر روی کنسول بازی به صورت دو نفره بازی می‌کردید، اما حالا می‌توانید به راحتی وبا استفاده از wi-fi بازی را به صورت دو نفره پیش ببرید. در این بازی شما در نقش قهرمانانی خیابانی به جنگ شرورهایی می‌روید که بر خیابان‌های شهر مسلط شده‌اند. نسخه‌ی دوم بازی را نیز می‌توانید در ادامه‌ی این عنوان دانلود کرده و بازی کنید.

Sonic the Hedgehog

Sonic the Hedgehog

کسی هست که بازی سونیک را نشناسد؟ این جوجه تیغی سریع از محبوب‌ترین عناوین سگا و حتی کل تاریخ بازی‌های کامپیوتری است که نسخه اول آن در سال ۱۹۹۱ منتشر شده بود. البته تنها نسخه اول این بازی پرهیجان و سریع نیست که به گوشی‌های هوشمند آمده می‌توانید بازی سی‌دی سونیک و چند عنوان کنسول سگا را در ادامه‌ی آن تجربه کنید.

Golden Axe

Golden Axe

یکی دیگر از بازی‌های بسیار معروف بین ایرانیان در زمان کنسول قدیمی سگا، تبر طلایی بود که در سال ۱۹۸۹ به بازار آمده و آن هم دارای چند شخصیت بود که هر کدام اسلحه و جادوی مخصوص به خودشان را داشته و در فضایی قرون وسطایی و فانتزی بازی را به پیش می‌بردند. البته این بازی در واقع نسخه‌ی بازسازی شده‌ی یک بازی آرکید است که البته با کنسول سگا به معروفیتی دو چندان رسید.

Kid Chameleon

Kid Chameleon

این بازی اگر چه در ایران خیلی معروف نبود، اما در دنیا معروفیت زیادی به واسطه گیم‌پلی خاصش داد. این بازی که برای سال ۱۹۹۲ است دارای نقشه‌های مخفی بود که مراحل بازی را به ۱۰۰ مرحله می‌رساند. با قابلیت‌هایی که در مسیر بازی به دست می‌آوردید، Kid Chameleon بازی خاصی می‌شد که تجربه‌ای کاملا متفاوت برای بازیکن‌های زمان خودش بود.

Crazy Taxi

Crazy Taxi

قبل از نید فور اسپید یا بازی‌های مسابقه‌ای این دوره، Crazy Taxi موفق‌ترین بازی اتوموبیل‌رانی زمان خودش بود. این بازی که در دنیایی باز جریان داشت، به شما این اجازه را می‌داد که آیتم‌های مختلف را جمع‌آوری کرده و با فروش آن‌ها پول به دست آورده ماشین بهتری داشته باشید. بازی اصلی برای کنسول دریم کست بود اما بعدها در بعضی دستگاه‌های دیگر نیز به کار گرفته شد.

Comix Zone

Comix Zone

همین حالا هم Comix Zone  یک بازی نوآورانه است. بازی خاصی که گیم‌پلیش را در هیچ عنوان دیگری ندیده بودیم و دیگر هم ندیدیم. در این بازی شما در نقش یک نقاش کتاب‌های کمیک ایفای نقش می‌کردید که باید شخصیت قابل بازی را، در پنل‌های کمیک هدایت کرده و از دست موجودات اهریمنی در امان نگه می‌داشتید. بازی به قدری خوب و عالی است، که همین حالا نیز فارغ از گرافیک قدیمی‌اش می‌تواند تا پایان بازی بدون وقفه شما را پای گیم‌پلی‌اش نگه دارد.

The Revenge of Shinobi

The Revenge of Shinobi

در آخر از این بازی نینجایی هم بگوییم که اگر چه به سال ۱۹۸۹ می‌رسید، اما با تلفیق المان‌های بعضی بازی‌های خطی زمان خودش، توانسته بود حس نینجایی خوبی به بازیکن بدهد و به همین خاطر به یکی از موفق‌تین بازی‌های مگا درایو بدل شد. البته به نسبت بسیاری بازی‌ها The Revenge of Shinobi گرافیک پایین‌تری دارد، اما گیم‌پلی خاصش شما را کاملا از این موضوع دور کرده و لذت بازی را برایتان باقی می‌گذارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *