بسیاری از بازی‌خورهای حرفه‌ای معتقدند PC جایی‌ است که می‌توان بازی‌ها را با بهترین کیفیت ممکن تجربه کرد. این مسئله از بسیاری جهات قابل بحث است اما مشکلات مربوط به اجرای بازی‌ها در حالت تمام صفحه یکی از ایراداتی‌ هست که در هنگام اجرای بازی، تجربه‌ی لذت‌بخشش را دچار خدشه می‌کند.

وقتی بازی را در حالت تمام صفحه اجرا می‌کنید چند اتفاق مختلف می‌تواند باعث این شود که بازی مینیمایز شود. از جمله این‌ها می‌توان به پیغام‌های خطای ویندوز، آمدن پیغام بر روی مسنجر‌ها و یه غیره باشد. برای رفع این مشکل بهتر است که بازی به صورت ویندوز مود بالا بیاید یا به نوعی پنجره آن مشخص باشد.

اما واقعا نمی‌شود آن حاشیه‌ی عذاب‌آور و البته نوار ابزار پایین ویندوز را تحمل کرد و به بازی ادامه داد. به همین خاطر ما به شما برنامه‌ای با عنوان Fullscreenizer را معرفی می‌کنیم. برنامه‌ای رایگان و سبک که کمک شایانی به شما خواهد کرد.

واقعیت این است که این برنامه‌ی کوچک اما باهوش تنها بازی‌ها را به صورت تمام صفحه خود اجرا نمی‌کند، بلکه با آن می‌توان هر برنامه اجرایی را به این شکل اجرا کرد. به چه شکل؟ اینطور که برنامه در باطن به صورت ویندوز مود اجرا می‌شود اما حاشیه‌ی آن کاملا حذف شده و لبه‌های در تمام صفحه گسترده می‌شود.

در واقع چیزی که شما مشاهده می‌کنید، برنامه‌ای است که به صورت تمام صفحه اجرا شده اما از نظر عملکرد به شکل پنجره‌ای معمولی‌ست که برنامه‌های پس‌زمینه نمی‌توانند آن را از این حالت خارج کنند.

برای این کار کافی‌ست Fullscreenizer را از این آدرس دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج کرده فایل‌ اجرایی آن را بدون نیاز به نصب اجرا نمایید. حالا به بازی خود برگردید و مطمئن شوید که بازی در حالت ویندوز‌مود اجرا می‌شود. سپس به تنظیمات بازی رفته و رزولوشن آن را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید. تنظیمات را ذخیره کنید و برای اعمال آن‌ها بازی را مجددا اجرا کنید.

Fullscreenizer

حالا با فشردن کلید‌های Alt + Tab به برنامه Fullscreenizer برگردید. وقتی کلید Refresh را می‌زنید باید برنامه شما در لیست برنامه‌های در حال اجرا نمایش داده شود. روی آن کلیک کنید  Fullscreenize را کلیک کنید. بازی شما دوباره به حالت تمام صفحه‌ای بر می‌گردد که در موردش صحبت کردیم.

برای بازی‌خورهای حرفه‌ای، مخصوصا آن‌هایی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند شاید این روش بتواند آن‌ها را از عواقب بیرون انداخته شدن از حالت تمام صفحه نجات دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *