یکی از راه‌های جذاب برای ارائه عکس‌ روی شبکه‌های اجتماعی، ساخت کلاژ است. کلاژها مجموعه‌ای از عکس‌ها هستند که در قالب یک قاب ارائه می‌شوند. اگر بخواهید روی گوشی موبایل خود این کار را انجام دهید، برنامه‌های زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، اما در ویندوز نیز این کار میسر است و برنامه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. ما چند نمونه از بهترین‌ها را در این نوشته به شما معرفی می‌کنیم.

PicsArt

PicsArt
PicsArt

PicsArt یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ساخت کلاژ در ویندوز است. این نرم‌افزار سه روش پیش پای شما می‌گذارد که به وسیله‌ی آن‌ها بتوانید کلاژهای خود را بسازید. این سه متد یکی با استفاده از خط‌های شبکه‌ای، یکی به صورت فریم و یکی بر روی بک گراند خالی است. در هر کدام از این روش‌ها، قالب‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مخصوصا اگر به حالت فریم کار کنید که در آن قالب‌های زیادی وجود ارند. همچنین شما هم می‌توانید عکس‌ها را از روی کامپیوتر به برنامه اضافه کنید و هم از طریق سایت‌هایی همچون فلیکر، اینستاگرام و یا فیسبوک.

Fotor

Fotor
Fotor

Fotor برنامه‌ای محبوب برای ویرایش عکس در پلت‌فرم‌های مختلف است که یک نسخه وب نیز دارد. شما روی ویندوز هم می‌توانید نرم‌افزار آن را نصب کرده و هم این که از نسخه وب استفاده کنید. جدا از امکانات متعددی که Fotor در اختیار شما می‌گذارد، شما ابزار قدرتمندی برای ساخت کلاژ نیز در اختیار خواهید داشت. قالب‌های زیادی در برنامه گنجانده شده که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، عکس پس زمینه را تغییر دهید یا حتی فریم‌ها را به دلخواه عوض کنید. همچنین می‌توانید، آزادانه عکس‌ها را هر جای تصویر که خواستید بگذارید.

Phototastic

Phototastic
Phototastic

اگر تعداد عکس‌های شما زیاد است یا به قاب‌های با کلاس برای کار احتیاج دارید، به سراغ Phototastic بروید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا بیش از ۲۵ عکس را روی یک کلاژ کار کنید. جدا از قالب‌های متنوعی که در Phototastic گنجانده شده، امکان ویرایش قاب‌ها و فرم عکس یا پس زمینه را نیز دارید و می‌توانید از نوشته و استیکر نیز روی عکس استفاده نمایید.

Atlantas

Atlantas
Atlantas

برای کار با Atlantas شما دو لایه را برای کار می‌توانید انتخاب کنید. یکی Smart layout و دیگری Advanced layout است. در Smart layout شخصی سازی کم‌تری در هنگام ساخت کلاژ دارید و با انتخاب قالب همه چیز به صورت خودکار انجام می‌شود، در صورتی که با انتخاب حالت دیگر می‌توانید جزییات کامل کلاژ را به دلخواه انتخاب کنید. قالب‌های خاص و بعضا عجیب برای ساخت کلاژ‌ها متفاوت، از جمله ویژگی‌هایی است که در Atlantas خواهید داشت.

Cool Collage

Cool Collage
Cool Collage

اگر نمی‌خواهید کار خیلی متفاوتی انجام دهید، می‌توانید از Cool Collage استفاده کنید که قالب‌های ساده‌ای دارد و برنامه‌ای کم حجم نیز هست. البته این برنامه امکانات شخصی‌ سازی خوبی در اختیار شما می‌گذارد و قالب‌های آن نیز شکیل و نسبتا متنوع هستن، اما از در آن از قالب‌های پرتعداد و عجیب خبری نیست.

Photo Joiner

Photo Joiner
Photo Joiner

از Cool Collage اگر ساده‌تر بخواهید، باید به سراغ Photo Joiner بروید. راحت‌ترین و ساده‌ترین برنامه‌ی ساخت کلاژ در ویندوز که البته تنظیمات بسیار کمی برای ساخت کلاژ دارد و شما فقط می‌توانید به صورت افقی یا عمودی، در آن عکس‌ها را کنار هم قرار دهید. در این برنامه خبری از اضافه کردن نوشته و استیکر نیست و از آن بیشتر برای ساخت کلاژ برای ارائه در فیسبوک و توییتر استفاده می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *