چرا باید فایل‌هایمان را بر روی اینترنت ذخیره کنیم؟

این روزها کاربران و به طور کلی سمت و سوی فن‌اوری مدرن به سمت ذخیره‌سازی بر روی هاست‌های ابری پیش می‌رود. برای مثال اگر قبلا در کشورهای توسعه‌یافته فیلم و موسیقی را روی هارد انباشته می‌کردند، امروزه به وسیله سایت‌های استریم بدون اینکه دستگاه خود را شلوغ کنند، آن‌ها را اجرا و ازآن لذت می‌برند. اما این تنها دلیل برای استفاده از این گونه سایت‌ها نیست.

شما همیشه و همه جا به فایل‌های خود دسترسی خواهید داشت، حتی اگر دستگاه خودتان را همراه نبرید

فایل‌های شما در امان خواهد بود و نگران پاک شدنشان بر اثر حوادث مختلف از جمله سوختن هارد نیستید و در نهایت با توجه به سایتی که از آن استفاده می‌کنید از امنیت بیشتری هم در قبال فایل‌های خود برخوردارید. برای مثال در بیشتر سایت‌ها فایل‌های در هنگام ذخیره سازی و دانلود و آپلود رمزنگاری می‌شود تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود.

مضاف بر تمام موارد بالا، در نظر بگیرید که چه میزان فایل‌های متنوع بر روی دستگاه خواهید داشت که باید برای همه‌ی آن‌ها برنامه‌ای جدا نصب کنید تا آن‌ها را ببینید و اگر فایل خود را به دستگاه دیگری ببرید ممکن است در مقصد برنامه ذکر شده نصب نباشد. خوشبختانه حالا بازه‌ی زیادی از فرمت‌های مختلف از طریق سایت‌های اشتراک ابری پشتیبانی می‌شوند و بدون نیاز به برنامه‌ای اضافه قادر به باز کردن آن‌ها خواهید بود.

مجانی یا پولی؟

بسیاری از سرویس‌هایی که الان در حال کارند چیزی بین ۵۰۰ مگابایت تا دو گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و برای فضای بیشتر و در بعضی موارد فضای لایتناهی، باید مبلغی را پرداخت کنید. این مورد به شما بستگی دارد که با توجه به وضعیت اینترنت در ایران می‌خواهید بخش زیادی از فایل‌های خود را روی این هاست ذخیره کنید یا تنها به فکر بعضی از فایل‌های خود هستید.

البته در بعضی از سرویس‌ها بخش پولی امکانات دیگری را نیز عرضه می‌کند که اگر این امکانات به مباحث امنیتی مربوط می‌شد پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را خریداری کنید.

حالا بهتر است نگاهی بیاندازیم به انتخاب‌های سایت PCmag برای بهترین سایت‌های اشتراک ابری در نیم سال اول سال ۲۰۱۷:

IDrive

سرویس بک‌آپ بسیار خوب با امکاناتی کامل که به شما اجازه می‌دهد کنترل بسیاری خوبی بر روی فایل‌های خود داشته باشید. مضاف بر اینکه ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد تا این سرویس را ابتدا امتحان کنید.

Microsoft OneDrive

سیستم ذخیره‌سازی آنلاینی که به صورت پیش‌فرض بر روی ویندوز ۱۰  و Office 365 نصب است که دیگر نیازی به معرفی ندارد. امکانات بی‌شمار و امکان همگام سازی با بسیاری از برنامه‌‌های آنلاین و لوکال. این سرویس هم ابتدا ۵ گیگ به صورت رایگان به کاربرانش می‌دهد.

Google Drive

چیزی شبیه به OneDrive با این تفاوت که امکان استفاده از سرویس‌های آنلاین گوگل از طریق این سرویس بسیار راحت‌تر است، مضاف اینکه برنامه‌های زیادی بر روی iOS و اندروید، نسبت به OneDrive از Google Drive پشتیبانی می‌کنند.

از دیگر تفاوت‌های Google Drive با OneDrive که بعید است خیلی تفاوتی در بازار ایران ایجاد کند، محدودیت اندازه هر فایل است که برای OneDrive   ده گیگابایت و برای این سرویس ۵ ترابایت است!

و در نهایت اینکه Google Drive  پانزده گیگ به صورت رایگان برای کاربران در نظر گرفته است.

Box

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Box استفاده و همگام سازی بسیار راحت در آن است

مضاف اینکه امکانات شخصی سازی بسیار خوبی که برایش در نظر گرفته این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی مدیریت درستی بر روی فایل‌ها داشته باشید. اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های زیادی هم از این سایت پشتیبانی می‌کنند. این سرویس نسبت به خیلی از سرویس‌های دیگر قیمت ارزان‌تری دارد و برای بخش رایگان نیز ۱۰ گیگابایت در نظر گرفته است.

Dropbox 

و در آخر Dropbox از قدیمی‌ترین‌ها که با سادگی دلپذیری امکانات بی‌شماری را برای کاربران در نظر گرفته است. اگر چه بخش رایگان Dropbox بسیار خوب است اما متاسفانه برای خرید فضای بیشتر هزینه سنگینی طلب می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *