در اولین نگاه کلاینت‌های FTP خیلی تفاوتی با هم ندارند، اما اگر از کاربران قدیمی و اهل نقل و انتقال اطلاعات در قطع کوچک و بزرگ باشید، می‌دانید که این کلاینت‌‌ها تفاوت‌هایی دارند که در کوتاه‌ مدت و دراز مدت ممکن است روند کاری شما را تحت تاثیر قرار دهند. با هم مروری کنیم بر ۵ کلاینت برتر FTP نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷

FileZilla

رایگان، بدون دردسر و سریع! در بین بسیاری از برنامه‌های پولی، هنوز اگر بخواهیم انتخابی برای بهترین کلاینت FTP  داشته باشیم، باز باید سراغ FileZilla برویم.

اگر اهل استفاده از برنامه‌ای این چنیینی باشید حتما تفاوت سرعت دانلود و آپلود در این برنامه را با دیگر برنامه‌ها مقایسه کنید تا از آن به بعد مگر به امکان خاصی احتیاج پیدا کنید وگرنه به هیچ وجه از برنامه‌ی دیگری استفاده نخواهید کرد. این کلاینت برای مک، ویندوز و لینوکس ارائه شده است.

Cyberduck

دیگر برنامه‌ای که برای پلت‌فرم‌های ویندوز و مک عرضه شده و از پروتوکل‌های مختلفی همچون FTP، SFTP، OpenStack Swift، WebDAV و Amazon S3 پشتیبانی می‌کند. یکی از مزیت‌های دیگر این برنامه پشتیبانی از فضای ابری گوگل است که به شما امکان دریافت و آپلود اطلاعات را در آن سیستم می‌دهد.

از دیگر خوبی‌های  Cyberduck  می‌توان به محیط کاربری زیبا و کارآمد آن اشاره کرد که از این نظر نسبت به دیگر کلاینت‌ها برتری نسبی دارد. این برنامه‌ هم به صورت رایگان عرضه شده است

FireFTP

FireFTP شاید یک برنامه کامل FTP محسوب نشود اما با توجه به یکپارچگی آن با فایرفاکس، بهترین گزینه برای کسانی است که احتیاج به امکانات کلاینت FTP در قالب مرورگر خود دارند. البته با اینکه این برنامه یک افزونه محسوب می‌شود اما بعد از نصب می‌بینید که با یک کلاینت بسیار خوب طرف هستید که در یک تب جدید ظاهر شده و مجموعه‌ای کامل از عملکرد‌ها را در اختیارتان قرار خواهد داد و با توجه به ماهیت افزونه بودن آن نیز مسلمان با یک کلاینت کاملا رایگان مواجهیم.

WinSCP

اگر FileZilla را به نوعی استاندارد یک برنامه خوب قرار دهیم، WinSCP جایگزین مناسبی برای این برنامه محسوب می‌شود

کلاینتی رایگان که FTP، SFTP و WebDAV پشتیبانی می‌کند و به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه که تنها برای ویندوز عرضه شده از نظر محیط کاربری یک چهره‌ی ساده و مطابق با دیگر برنامه‌های ویندوزی دارد. از مزیت‌های این برنامه جدا از آن‌‌هایی که گفته شد می‌تواند به عملکرد مثبت آن در زمینه امنیت انتقال داده نام برد.

SmartFTP

این کلاینت یک برنامه حرفه‌ای برای آن‌هایی است که دسترسی به سرویس‌های مختلف را در کنار امکانات انتقال داده بر طبق پروتوکل‌‌های FTP خواستارند. SmartFTP از FTP، FTPS ، SFTP و Amazon S3، Google Drive، OneDrive و WebDAV پشتیبانی می‌کند که یعنی از بسیاری جهات نیازهای کاربر در انتقال اطلاعات را برطرف خواهد کرد. ابزارهای بسیاری هم در این برنامه گنجانده شده که از آن‌ها می‌توان به ویرایشگر قوی آن اشاره کرد.

SmartFTP در سه شکل مختلف به فروش می‌رود که در مدل Enterprise بیشترین امکانات نهفته است و قیمت آن از ۴۰ تا ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است

در نهایت مشخص است که بسیاری از نیازها با توجه به عملکرد برنامه‌های رایگان نه تنها می‌شود با این دست برنامه‌ها حل شود بلکه حتی این کلاینت‌های رایگان عملکرد بسیار بهتری هم دارند. برای مثال تفاوت بین FileZilla که برنامه‌ای رایگان است با FlashFXP  که برای نصب آن باید متحمل هزینه شوید در امکانات واقعا زیاد نیست و از طرفی سرعت انتقال داده در FileZilla به مراتب بهتر است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *