آیفون 12 همچون هر نسخه‌ی آخری از آیفون، قوی‌ترین گوشی در میان محصولات اپل محسوب می‌شود. اما آیا تبدیل آن به یک گوشی با اندازه‌های قدیمی‌تر کار درستی بوده است؟ آیا آیفون 12 مینی، گوشی خوبی‌ست که آن‌ها که اهل گوشی‌های جمع و جور هستند، باید از آن استقبال کنند؟ این گوشه‌ای از سوالاتی است که در این نوشته به دنبال جواب آن‌ها هستیم.

سخت‌افزار و نرم‌افزار: 12 مینی واقعا یک آیفون است!

شبیه به دیگر محصولات سری آیفون ،گوشی آیفون ۱۲ مینی نیز از همان طراحی که ترکیبی از گوشی‌های قدیمی و جدید اپل استفاده می کنند بهره می‌برد. ظاهری آشنا و در عین حال زیبا که صحبت زیادی نمی‌توان درباره آن داشت. از جلو نیز گوشی شبیه به تمامی آیفون‌هایی است که در چند سال اخیر تولید شده‌اند.

بیایید نگاهی به جزییات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مهم این گوشی بندازیم:

  • نمایشگر: 5.4 این سوپر رتینا XDR (2340×1080)
  • پردازنده: Apple A14 Bionic
  • رم: 4 گیگ
  • حافظه: 64، 128 و 256 گیگ
  • دوربی اصلی: دو گانه 12 مگاپیکسل با قدرت روشنایی 1.6 و زاویه 120 درجه
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل با قدرت روشنی 12 مگاپیکسل و تکنولوژی TrueDepth برای استفاده در Face ID
  • پورت‌ها: لایتینگ و شارژر وایرلس MagSafe
  • باتری: 2227 میلی آمپر
  • شبکه‌ها: Wi‑Fi 6، Bluetooth 5.0، NFC
  • پشتیبانی از 5G
  • نسخه 14.2.1 iOS
  • رنگ‌های موجود: مشکی، سفید، قرمز، سبز و آبی

واقعیت این است که پردازنده این گوشی واقعا سریع و قدرتمند است و به خوبی از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های قوی بر می‌آید. اما مشکل جایی به وجود می‌آید که نگاهی به باتری گوشی می‌اندازید. متاسفانه مثل دیگر گوشی‌های کوچک آیفون، باتری ضعیف این گوشی هم مسلما برایتان مشکل ساز خواهد شد!

نسخه آخر iOS برای این گوشی در نظر گرفته شده تا مدتی می‌توانید مطمئن باشید که به روزرسانی‌های این سیستم عامل دسترسی خواهد داشت.

نمایشگر و دوربین: بسیار عالی

یکی از نکاتی که همیشه آیفون به آن می‌نازد، استفاده از نمایشگرهای بسیار خوب است و از همان نسخه‌های اولیه Retina، نمایشگرهایی چشم نواز را در این سری گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم. این نکته در آیفون 12 مینی نیز کاملا پیداست و این گوشی نیز از یک نمایشگر بسیار خوب بهره می‌برد. البته اگر شما این گوشی را تهیه کردید و در نگاه اول تصویر آن برایتان کمی زرد بود، حتما قابلیت  True Tone را در تنظیمات خاموش کنید.

این گوشی از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت بهره می‌برد که شامل یک لنز واید و یک لنز اولترا واید می‌شود. اگر چه عکس‌هایی که آیفون 12 می‌گیرد از نظر کیفیتی خیلی خوب است، اما مشکل اساسی نبود لنز تله است. وجود یک لنز تله می‌توانست عمق بهتری به عکس‌ها بدهد، اما خب اپل باید دلیلی برای خرید نسخه گران‌قیمت پرو باقی بگذارد!

اما نکات مثبت در مورد دوربین اصلی آیفون 12 مینی زیاد است که اولین آن‌ها قدرت روشنایی عالی لنز است که باعث می‌شود شما در نور کم نیز بتوانید عکس‌های خوبی بگیرید. همچنین نبود لنز تله با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در نرم‌افزار عکاسی و ایجاد حس عمق به صورت دیجیتالی، کمی بهتر می‌شود.

MagSafe: باحال اما نه خیلی کاربردی

این تکنولوژی که برای مک مورد استفاده قرار می‌گرفت، سال 2017 کنار گذاشته شد، اما ناگهان برای آیفون 12 مورد استفاده قرار گرفت. این شارژر وایرلس اگر چه ظاهر جالبی دارد اما در بسیاری موارد مشکل ساز خواهد بود. اول این که جایگزینی آن قیمت بالایی دارد و مشکلاتی برای حمل و نقل ایجاد می‌کند. اما عملکرد آن در نهایت بی‌نقص بوده و بسیار کاربردی نیز هست.

در نهایت

آیفون 12 مینی در حال حاضر بهترین گوشی کوچکی است که می‌توانید در بازار تهیه کنید. خیلی‌ها هنوز با اندازه‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند مشکل دارند و به دنبال اندازه‌های این چنین هستند و آیفون 12 به خوبی می‌تواند به آن‌ها خدمت کند. تنها مشکل بر سر تهیه این گوشی دو نکته است، یکی قیمت نسبتا بالایی که دارد و دیگری باتری ضعیف که باید دید چقدر روی تصمیم شما تاثیر خواهد گذاشت!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *