در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی ویژگی‌ها و مزایای فروشگاه‌ساز پرستاشاپ خواهیم پرداخت تا بتوانید میان این فروشگاه‌ساز و چندین فروشگاه‌ساز دیگر یکی را که بیشتر می‌تواند نیاز شما را رفع کند انتخاب کنید.

سئوی مناسب و بهینه‌بودن این فروشگاه‌ساز

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین اهمیت بسیاری زیادی دارد، مسئله سئو و بهینه‌سازی آن است. سئو به مجموعه اعمال و فعالیت‌هایی گفته می‌شود که سبب می‌شود تا رتبه سایت شما تا افزایش و بهبود پیدا کند و سبب افزایش تعداد ورودی سایت از طریق موتورهای جستجو شود. پرستاشاپ باتوجه به اینکه یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های فروشگاه‌ساز است به شما کمک می‌کند تا با کدنویسی بهینه‌ آن بتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو تا حد زیادی افزایش دهید و با اینکار بتوانید بازدیدکنندگان خود را خریدار تبدیل کنید.

بهینه‌بودن کدهای یک فروشگاه‌ساز اولین قدم برای ورود به عرصه رقابت با سایت‌های دیگر در موتورهای جستجو است. قالب سایت نیز از نظر بهینه‌ بودن برای سئو بسیار مهم است و باتوجه به اینکه توابع موردنیاز برای طراحی یک قالب در پرستاشاپ کاملا بهینه و در دسترس است، سبب می‌شود تا قالب شما تا حد زیادی بهینه‌تر باشد؛ حال اگر بتوانید کدنویسی رابط کاربری را کاملا بهینه انجام دهید، این امر سبب می‌شود تا بتوانید در موتورهای جستجو رتبه بسیار خوبی بگیرید.

امنیت بالا در صورت رعایت برخی از اصول امنیتی

امنیت فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت شود تا اطلاعات شخصی و مالی کاربران سرقت نشود. پرستاشاپ یکی از سیستم‌های فروشگاه‌ساز بسیار حرفه‌ای است که از امنیت قابل قبولی برخوردار است و با رعایت برخی از اصول اولیه به راحتی می‌توانید از دزدیده‌شدن اطلاعات کاربران خود جلوگیری کنید. ماژول‌های امنیتی موجود در مخزن‌ها و سایت‌های پرستاشاپی به شما کمک می‌کنند تا با بستن برخی از راه‌های نفوذ به بخش مدیریت و اطلاعات فروشگاه اینترنتی از سرقت شدن اطلاعات کاربران جلوگیری کنید.

یکی از موارد اعتماد کاربران به شما این است که بتوانند با خیالی راحت اطلاعات خود را در فروشگاه شما ثبت کنند و اگر اطلاعات آنها در جای دیگری استفاده شود، قطعا نظر آنها راجع به فروشگاه شما تغییر می‌کند. یکی از مسائلی که سبب می‌شود هکران به دنبال بدست آوردن اطلاعات کاربران هستند، استفاده از اطلاعات آنها در سایت خود را در موارد امنیتی است که سبب بروز مشکل می‌شود. بنابراین اگر در حوزه امنیت تخصص کافی ندارید، بهترین کار این است که از یک متخصص امنیتی کمک بگیرید تا امنیت فروشگاه اینترنتی شما را تامین کنند.

حجم بالای وبسایت و دیتابیس فروشگاه‌های پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای مدیریت هر سایتی اهمیت بسیار زیادی دارد، سبک بودن سایت است که در نهایت منجر به افزایش سرعت بارگذاری و کاهش زمان لود می‌شود. فروشگاه‌های پرستاشاپ هسته بسیار سنگینی دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا زمان ارسال درخواست‌ها از مرور به سرور افزایش پیدا کند؛ منشا سنگین بودن هسته پرستاشاپ از این جهت است که اطلاعاتی که در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد بسیار بالا است و جداول دیتابیس زیادی را در بانک‌ اطلاعاتی شما اشغال می‌کنند!

به همین دلیل است که فروشگاه‌های اینترنتی معمولا سنگین‌تراز سایت‌های دیگر هستند و البته حجم بالای اطلاعات نیز در این زمینه موثر است. در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ معمولا محصولات بسیار زیادی دارند تا تنوع انتخاب را برای کاربران افزایش دهند! به طور مثال فروشگاه‌های بزرگی نظیر آمازون ممکن است میلیون‌ها محصول مختلف را در خود جای داده باشند که این تعداد سبب می‌شود تا محدوده انتخاب کاربران افزایش پیدا کند. یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که در فروشگاه‌های پرستاشاپ اهمیت زیادی دارد، حجم بالای قالب‌های مورد استفاده در این زمینه است.

قالب‌ها پرستاشاپ نیز معمولا بدلیل وجود اجزا و عناصر زیادی حجم بسیار زیادی دارند که این حجم زیادی سبب می‌شود تا سرعت بارگذاری سایت کاهش پیدا کند! البته نوع کدنویسی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید وب در این زمینه سبب می‌شود تا سرعت بارگذاری سایت شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. ماژول‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های پرستاشاپ نیز در صورتی که بهینه‌ نباشند تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرعت بارگذاری سایت می‌گذارند که از نظر سئو نیز بسیار مهم است.

یکی از فاکتورهای بسیار مهم و اساسی سئو سرعت بارگذاری سایت است و اگر در میان نتایج جستجو کمی تحقیق کنید، معمولا سایت‌هایی که دارای سرعت بارگذاری پایین هستند در صفحات اول یا حداقل لینک‌های اول قرار نمی‌گیرند.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. اگر در انتخاب فروشگاه‌ساز خود دقت کافی نداشته باشید و با متخصص سیستم‌های فروشگاه‌ساز مشورت نکنید، ممکن است فکر کنید این انتخاب شما کاملا درست بوده است اما پس از مدت زمان کوتاه یا طولانی مشکلاتی که در ادامه برای شما بوجود می‌آیند سبب می‌شوند تا به فکر انتخاب یک فروشگاه‌ساز دیگر و انتقال سایت خود باشید. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *