اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین هستید که آن کسب‌وکار محصولی را برای ارائه و فروش دارد، اولین قدم برای راه‌اندازی آن کسب‌وکار انتخاب یک فروشگا‌ه‌ساز کامل و متناسب با نیاز شما است. پرستاشاپ یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی انواع فروشگاه اینترنتی خواهید بود. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایای این فروشگاه‌ساز حرفه‌ای خواهیم پرداخت تا بتوانید میان این فروشگاه‌ساز و چندین فروشگاه‌ساز دیگر یکی را که بیشتر می‌تواند نیاز شما را رفع کند انتخاب کنید.

ایجاد دیتابیس، اتصال آن به فروشگاه و تامین امنیت

دیتابیس یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات موجود در فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیتابیس در هاست به صورت جدول ذخیره می‌شود و اطلاعات بخش‌های مختلف در آن قرار می‌گیرد و به راحتی قابل دسترسی است. یکی از مواردی که باید در زمینه راه‌اندازی فروشگاه آنلاین از آن استفاده آگاه باشید، ایجاد یک دیتابیس ایمن با درنظر گرفتن نام‌کاربری و رمزعبور پیچیده و ایمن برای دیتابیس است.

یکی از راه‌های متداول هک سایت‌های PHP نفود به اطلاعات SQL و یافتن اطلاعات مدیریت از طریق آن است. متخصصان دیتابیس SQL می‌توانند به شما کمک کنند تا امنیت دیتابیس خود را افزایش دهید و از هک‌شدن و دسترسی به اطلاعات سایت خود نیز جلوگیری کنید.

توانایی حل مشکلات احتمالی ساده

یکی از مواردی که در مدیریت سایت‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی باید درنظر بگیرید، مشکلاتی است که در ادامه مسیر مدیریت فروشگاه اینترنتی ممکن است برای شما بوجود بیاید. مشکلات به دو دسته تقسیم می‌شوند که یکی شامل مشکلات ساده می‌شود که توسط افرادی که کمی با آن سیستم فروشگاه‌ساز و هاست آشنا باشند قابل حل است. دسته دوم شامل مشکلات تخصصی می‌شوند که گاهی باید با هسته پرستاشاپ یا سایر فروشگاه‌سازها آشنا باشید و با استفاده از دانش کدنویسی و برنامه‌نویسی آن را حل کنید.

در اینصورت در صورتی که متخصص نباشید، باید از یک متخصص کمک بگیرید و با پرداخت هزینه مشکل شما را برطرف کند. اگر کمی با سیستم فروشگاه‌ساز خود آشنا باشید، مشکلات ساده به راحتی با کمی جستجو در سایت‌های مختلف رفع می‌کنید. اینکار سبب می‌شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها بتوانید در وقت خود نیز صرفه‌جویی کنید و در صورت نیاز بتوانید به افراد دیگر نیز کمک کنید.

آشنایی با موارد مدیریت وبسایت و فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از مسائلی که اهمیت زیادی دارد، مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی است که باید بدانید سیستم فروشگاه‌سازها به چه صورت عمل می‌کنند! در صورتی که بدانید هر بخش از فروشگاه‌سازهای اینترنتی چه عملکردی دارند و از آن در چه زمانی می‌توان استفاده کرد. اگر با این موارد آشنا باشید به راحتی می‌توانید سفارشات کاربران را مدیریت کنید و محصولات آنها را به درستی و در زمان معین به دست کاربران ارسال کنید.

اگر با مدیریت فروشگاه‌سازها آشنایی نداشته باشید، ممکن است نیاز به یک فرد پشتیبان فروشگاه داشته باشید تا بتوانید فرآیندهای فروشگاه خود را به درستی انجام دهید. البته اگر فروشگاه اینترنتی شما تازه‌کار است و تازه کار خود را آغاز کرده‌اید، بهتر است از یک متخصص بخواهید تا آن را در چند ساعت به شما بیاموزد تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها بتوانید در زمانی که خودتان می‌خواهید فروشگاه‌تان را مدیریت کنید. بسیاری از مدیران خارج از ساعات کاری فروشگاه خود را مدیریت می‌کنند که به کمک متخصصان تنها در ساعت اداری می‌توان فروشگاه را مدیریت کرد و این مورد یک مزیت حساب می‌شود.

پنل مدیریتی پیچیده اما کامل

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب یک فروشگاه‌ساز اهمیت زیادی دارد، رابط کاربری آن است. اگر رابط کاربری بخش مدیریت یک فروشگاه اینترنتی کمی پیچیده باشد، ممکن است کاربران از آن راضی نباشند؛ فروشگاه‌ساز پرستاشاپ نیز یکی از فروشگاه‌سازهایی است که طراحی بخش مدیریت آن کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما این پیچیدگی به دلیل امکانات بسیار زیاد و متنوع آن است.

کار با پنل مدیریت پرستاشاپ در ابتدا ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما با کمی کار با آن می‌توانید آن را به سادگی مدیریت کنید و به کار بگیرید. وجود امکانات بسیار زیاد این فروشگاه‌ساز سبب شده است تا دسته‌بندی بخش‌های مختلفی آن کمی سخت شود و همین امر موجب سختی استفاده از بخش مدیریت فروشگاه می‌شود. البته با بروزرسانی‌های این سیستم فروشگاه‌ساز، بخش مدیریت آن بهبود زیادی پیدا کرده است و اکنون مانند گذشته سیستم آن زیاد سخت نیست اما بازهم نسبت به بسیاری از فروشگاه‌سازهای دیگر نظیر فروشگاه‌ساز ووکامرس سختی کار خود را دارد.

بنابراین اگر برای بار اول است که پرستاشاپ را نصب و مشاهده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که در صورت مشاهده پیچیدگی آن فروشگاه‌ساز را با سیستم دیگر جایگزین نکنید! زیرا فروشگاه‌سازهای دیگر امکانات محدودتری نسبت به این مورد دارند که همین مسئله  باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شود؛ اما فروشگاه‌ساز پرستاشاپ یکی از برترین فروشگاه‌سازهای دنیا است که ماژول‌های زیادی برای آن وجود دارد و همین مورد سبب شده است تا کاربران بیشتری نسبت به گذشته از این فروشگاه‌ساز استفاده کنند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *