سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که مدیران سایت‌های وردپرسی با انجام اموری سعی در افزایش آن دارند. افزایش سرعت بارگذاری وردپرس به کاربران شما کمک می‌کند تا بتوانند سایت را در مدت زمان کمتری مشاهده کنند و در واقع به کاهش زمان بارگذاری سایت نیز کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موتورهای جستجو نظیر گوگل سرعت بارگذاری یک سایت است و اگر به صدر نتایج گوگل دقت کنید، متوجه بالا بودن سرعت سایت‌هایی که در نتایج اول گوگل هستند، خواهید شد. افزونه‌های مختلفی هستند که با بهینه‌سازی کدهای سایت و همچنین فشرده‌سازی قالب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سرعت سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن قادر به افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرسی خواهید بود.

افزونه BJ Lazy Load

افزونه BJ Lazy Load یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که به شما در زمینه افزایش سرعت وردپرس کمک می‌کند و با استفاده از آن قادر به ایجاد حالت بارگذاری تنبل (Lazy Load) خواهید بود؛ در واقع اساس کار این افزونه به این صورت است که محتوای سایت شما را با اسکرول کردن کاربران در صفحه بارگذاری می‌کند یا به عبارتی از قابلیت Lazy Load برای افزایش سرعت بارگذاری سایت استفاده می‌کند. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۷۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نصب و راه‌اندازی افزونه BJ Lazy Load Options

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به دانلود افزونه و نصب آن در سایت وردپرسی خود کنید. پس از نصب بخشی به نام Lazy Load در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که از طریق بخش تنظیمات در دسترس است. با ورود به این بخش تنظیمات اصلی افزونه در دسترس است که می‌توانید متناسب با نیاز خود آن را شخصی‌سازی کنید.

BJ Lazy Load Options

در این بخش می‌توانید به تنظیمات اصلی افزونه دسترسی داشته باشید و قابلیت‌های موردنیاز خود را فعال کنید.

  • Apply to content: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید حالت بارگذاری تنبل را بر روی محتوای اصلی مطالب و سایت خود فعال کنید.
  • Apply to text widgets: با فعال‌سازی این گزینه قادر به بارگذاری محتوای موجود در بخش ابزارک‌ها را به صورت بارگذاری تنبل لود کنید.
  • Apply to post thumbnails: با استفاده از این گزینه می‌توانید این حالت را بر روی تصاویر بندانگشتی مطالب خود فعال کنید.
  • Apply to gravatars: با فعال‌سازی این بخش می‎توانید حالت بارگذاری تنبل را بر روی آواتار نویسنده‌ها و کاربران خود فعال کنید.
  • Lazy load images: این گزینه مربوط به فعال‌سازی این حالت بر روی تصاویر موجود بر روی سایت است.
  • Lazy load iframes: اگر در سایت خود از ابزار iframe استفاده کرده باشید، با انتخاب این گزینه می‌توانید بارگذاری تنبل را بر روی این بخش از سایت خود نیز فعال کنید.
  • Skip images with classes: اگر بر روی تصاویر خود از CSS استفاده کرده باشید، برای غیرفعال‌سازی حالت بارگذاری تنبل بر روی کلاس CSS مربوط به آن کافی است نام آن را در این بخش وارد کنید.
  • اشتباهات رایج سئو را می‌شناسید؟ – بخش چهارم

نتیجه‌گیری

افزایش سرعت بارگذاری سایت‌های وردپرسی به کاربران شما کمک می‌کند تا بتوانند محتوای سایت را در زمان کمتری مشاهده کنند. همچنین با افزایش سرعت بارگذاری سایت خود می‌توانید شانس رسیدن به رتبه‌های اول در نتایج جستجو گوگل را افزایش دهید. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به افزایش سرعت و کاهش زمان بارگذاری سایت خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *