اگر در مقاله قبلی ما را همراهی کرده باشید، با شما در مورد اهمیت استفاده از چت آنلاین برای کسب و کارهای ایرانی گفتگو کردیم! از طرف دیگر، حتماً این سوال برای شما پیش آمده که بهترین سرویس های چت آنلاین برای سایت کدام است. در این بخش به بررسی بهترین سرویس های چت آنلاین سایت می پردازیم تا بتوانید از آن روی سایت خود استفاده کنید. جالب است بدانید اکثر این ابزارها بر روی همه سیستم های مدیریت محتوا قابل اجرا هستند و تفاوتی ندارد که شما از کدام CMS استفاده می کنید. بهترین ابزار پشتیبانی عبارتند از:

  1. ابزار Crisp؛ بهترین سرویس چت آنلاین (رایگان برای کسب و کارهای کوچک)

اگر بخواهیم به بهترین سرویس چت آنلاین که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند اشاره کنیم، ابزار Crisp یکی از آن ها است. با استفاده از این ابزار می توانید سرویس چت آنلاین خود را در سایت کسب و کارتان راه اندازی کنید. این ابزار پشتیبانی و قابلیت های زیادی دارد و به همین دلیل است که در میان کاربران طرفداران زیادی هم دارد. یکی از مهم ترین مواردی که این سرویس را از سرویس های باکیفیت ایرانی متمایز می کند، وجود اپلیکیشن اندروید، ویندوز، ios و mac os است. در واقع شما می توانید بدون نیاز به ورود به سایت این سرویس، از طریق اپلیکیشن های این ابزار پاسخ گوی سوالات مشتریان خود باشید. از مهم ترین مزایای دیگر این ابزار می توان به رایگان بودن آن برای کسب و کارهای کوچک اشاره کرد. در واقع شما تا 2 اپراتور می توانید به صورت رایگان در سرویس چت آنلاین کسب و کارتان ایجاد کنید. البته مدت زمان نگهداری از چت های شما تا یک ماه است و پس از آن از تاریخچه چت ها حذف می شود.

مهم ترین ویژگی های ابزار کریسپ عبارتند از:

  • امکان شخصی سازی کامل فرم چت آنلاین در سایت
  • انتخاب ایجاد چند پشتیبان برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران
  • امکان نمایش وضعیت آنلاین و آفلاین بودن به کاربران با شکل‌های متفاوت نظیر ساعت
  • ارسال خودکار گفتگو به ایمیل کاربران و اپراتور اصلی در صورت ترک صفحه سایت
  • امکان امتیازدهی به گفتگو و ارسال نتیجه گفتگوها به ایمیل کاربر و مدیریت
  • نمایش افراد آنلاین در سایت همراه با صفحه و موقعیت کاربران در آن سایت

اگر یک سایت وردپرسی داشته باشید، پلاگین رایگان هم برای آن وجود دارد. با نصب پلاگین وردپرس و شخصی سازی پنجره چت از طریق تنظیمات این سرویس به راحتی می توانید آن را در سایت خود نمایش دهید. همچنین برای سایر CMS ها نظیر فروشگاه ساز شاپفا به راحتی می توانید از کد اسکریپت آن استفاده کنید و با قرار دادن آن در کدهای سایت، به راحتی پنجره چت را در تمام صفحات سایت خود نمایش دهید.

  1. ابزار رایچت؛ ابزاری کاملاً ایرانی و با کیفیت برای ایجاد سرویس چت آنلاین با مشتریان

رایچت یکی از ابزارهای چت آنلاین با مشتریان است که توسط یک تیم کاملاً حرفه ای در ایران تولید شده و توسعه یافته است. با استفاده از این ابزار هم می توانید در سایت خود پنجره پشتیبانی آنلاین را به کاربران نمایش دهید و پاسخگوی سوالات و مشکلات آن ها باشید. جالب است بدانید در این سرویس هم مانند کریسپ کاربران می توانند پیام خود را بنویسند و اگر در همان لحظه آنلاین نباشید، با بازگشت آن ها به سایت پیام آن ها و همچنین پاسخ شما قابل نمایش است. این سرویس آنلاین هم اپلیکیشن اندروید، ویندوز، IOS، Mac OS و حتی افزونه گوگل کروم را دارد که به راحتی می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. در واقع هنگامی که مشتریان برای شما پیامی ارسال کنند، نوتیفیکیشن آن برای شما ارسال می شود و به راحتی می توانید پاسخ آن ها را بدهید.

برخی از ویژگی های این ابزار عبارتند از:

  • امکان دیدن پیام قبل از ارسال آن برای افزایش دقت متن ارسالی
  • امکان بایگانی کردن چت های شما با کاربران تا چند ماه
  • امکان ذخیره سازی پاسخ سوالات متداول و ارسال آن تنها با چند کلیک
  • داشتن قابلیت ارسال پیام هوشمند اسکریپت رایچت دارای افزونه ای است که قابلیت استفاده در وردپرس را دارا می باشد و با استفاده از این افزونه شما می توانید از طریق تلگرام و یا ارتباط با چندین کاربر، شخصی سازی ابزار، افزودن اپراتور و کانال را داشته باشید.

  1. ابزار ریتین؛ ابزار چت آنلاین با کیفیت برای پشتیبانی مشتریان

یکی دیگر از ابزارهای با کیفیت ایرانی که طرفداران زیادی در میان کاربران دارد، ابزار ریتین است. با استفاده از این ابزار می توانید با سرعت و کیفیت بالا با مشتریان خود در ارتباط باشید. یکی از قابلیت های بسیار عالی این ابزار، امکان ذخیره کردن رفتار کاربران در سایت است. در واقع شما می توانید متوجه شوید که کاربران پیش از آن که برای شما پیامی ارسال کند، در کدام صفحه ها بوده است! در این صورت می توانید بهتر آن ها را راهنمایی کنید. مثلاً اگر کاربران در صفحه یک محصول خاص باشد، شما می توانید متوجه شوید که کاربران به آن محصول نیاز دارد و برای همان محصول نیاز به پشتیبانی دارد.

در این صورت اگر محصولات مشابهی داشته باشید، دیگری نیازی نیست از کاربران بپرسید که برای کدام محصولات سوال یا مشکلی دارد؛ در همان لحظه می توانید بدانید که برای کدام محصول سوال دارد و پاسخ او را سریع تر بدهید. همچنین شما می توانید برای چت های خود برچسب یا دسته بندی تعریف کنید تا اگر بعد ها به محتوای آن نیاز داشتید، سریع تر به آن دسترسی پیدا کنید. این ابزار هم برای کسب و کار های کوچک رایگان است؛ بسته رایگان این ابزار تا 2 اپراتور را پشتیبانی می کند و می توانید تا 100 پیام در ماه ارسال کنید. بسته های تجاری این ابزار هم از 25 هزار تومان در ماه شروع می شود تا 400 هزار تومان در ماه ادامه پیدا می کند که متناسب با نیاز خود یکی از این بسته ها را انتخاب کنید.

برخی از ویژگی های این ابزار عبارتند از:

  • وجود اپلیکیشن اندروید (مخصوص اپراتور پشتیبانی) برای پشتیبانی راحت ‌تر مشتریان
  • اطلاع پیدا کردن از موقعیت مکانی و محل فعالیت کاربر
  • ذخیر سازی اطلاعات مربوط به کاربر در سیستم ریتین
  • قابلیت برچسب گذاری و جستجوی آن در آینده
  • یادداشت گذاری برای هم تیمی ها
  1. گفتینو؛ ابزاری جدید اما حرفه ای برای کسب و کارها

یکی دیگر از ابزارهای جدید ایرانی که طرفداران زیادی پیدا است، سرویس گفتینو است. با استفاده از این ابزار می توانید با رابط کاربری بسیار جذاب با مشتریان خود در ارتباط باشید. این ابزار سرویس رایگان هم برای کسب و کارهای کوچکی که تنها یک اپراتور دارند و در ماه تنها 100 پیام با کاربران رد و بدل می کنند بسیار عالی است. مهم ترین مزیت این ابزار سرعت بالا و همچنین رابط کاربری بسیار جذاب در سمت کاربران و اپراتور است. تا کنون بیش از 1000 مشتری ایرانی از این سرویس استفاده کرده اند و رضایت کامل دارند. یکی از مزایای جالب این سرویس که کمتر سرویسی از آن پشتیبانی می کند امکان ویرایش متن چت را هم دارد؛ بنابراین در صورتی که پیامی را شما یا کاربر اشتباه ارسال کند، به راحتی می توانید آن را ویرایش کنید.

برخی از ویژگی های این سرویس چت آنلاین عبارتند از:

  • امکان شخصی‌سازی کامل این ابزار متناسب با رابط کاربری سایت شما
  • رابط کاربری بسیار زیبا و کاربر پسند
  • حجم بسیار کم برای کاهش زمان بارگذاری سایت
  • امکان ایجاد پاسخ‌های آماده و ذخیره شده؛ به همراه ارسال آن ها تنها با یک کلیک
  • کسب اطلاع از فعالیت کاربر مانند تعداد صفحات بازدید کرده و قرار دادن توضیح در وب
  • نشان دادن تعداد افرادی که هم اکنون در سایت شما آنلاین هستند
  • تبادل محتوای متنی، تصویری و صوتی (مزیت منحصر به فرد)
  • پس از ارسال می توانید متن نوشتاری را به راحتی ویرایش کنید
  • ایجاد فرم سفارشی برای کاربران در هنگام آفلاین بودن
  • قابلیت پشتیبانی در گوشی اندروید و IOS
  • اتوماتیک سازی تجارت در وردپرس با افزونه Gravity Flow

گفتینو سرویس جدیدی است اما قابلیت های منحصر به فردی دارد که نظر هر کسب و کاری را به خود جلب می کند. اگر تا کنون سرویس چت دیگری را استفاده کرده اید یا به تازگی می خواهید استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم این سرویس را استفاده کنید، قطعاً ویژگی های آن نظر شما را جلب می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل چت آنلاین، مزایای آن برای کسب و کارهای آنلاین پرداختیم. اگر کسب و کار آنلاینی دارید، با استفاده از بخش بهترین سرویس های چت آنلاین برای کسب و کار ها می توانید سرویس مورد نیاز خود را انتخاب و از آن استفاده کنید. علاوه بر سرویس های چت آنلاینی که در این مقاله معرفی کردیم، ده ها سرویس دیگر هم وجود دارند که ما از وجود آن ها بی خبریم! اگر از این سرویس ها استفاده کرده اید، حتماً در بخش نظرات آن ها را به همراه مزایا و معایب‌شان در بخش نظرات معرفی کنید تا ما و سایر کاربران بتوانیم از این سرویس ها استفاده کنیم. البته بهتر است ابزار های ایرانی و قدرتمند را معرفی کنید تا از کسب و کارهای داخلی هم حمایت کرده باشیم!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *