اگر از کاربرانی هستید که موبایل شما اندروید است، بعید است که گوگل پلی را نشناسید! چرا بزرگ ترین مارکت بازی ها و اپلیکیشن اندروید است. یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران ممکن است پیش بیاید، این است که اگر نخواهیم از گوگل پلی استفاده کنیم، کدام مارکت جایگزین آن است. با وجود آن که گوگل پلی هر اپلیکیشن و بازی اندرویدی را در خود جای داده است، اما باز هم ممکن است بخواهید از مارکت دیگری استفاده کنید. در این مقاله به بررسی چند مورد از بهترین اپلیکیشن های جایگزین گوگل پلی می پردازیم تا اگر به هر دلیلی خواستید از آن ها استفاده کنید، به راحتی این کار را انجام دهید.

بهترین اپلیکییشن های جایگزین گوگل پلی کدام هستند؟

امروزه مارکت اندروید به قدری بزرگ است که تقریبا هر اپلیکیشن یا بازی ای که نیاز دارید در آن وجود دارد. دلیل آن، این است که تقریباً تمام برندهای بزرگ دنیا از اندروید برای توسعه و ساخت موبایل های خود استفاده می کنند؛ البته به جز موبایل های اپل. همین مسئله باعث می شود تا نیاز کاربران به مارکت هایی که در آن اپلیکیشن ها و بازی های اندروید قرار دارند، بسیار زیاد باشد. اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که از موبایل اندرویدی استفاده می کنید، حتماً شما هم به یک مارکت معتبر و بزرگ نیاز دارید.

قطعاً بزرگ ترین مارکتی که برای اندروید وجود دارد، گوگل پلی است. در این مارکت هر نوع اپلیکیشن و بازی که می خواهید پیدا می شود و به راحتی می توانید دانلود کنید. حال ممکن است به هر دلیلی شما نخواهید از این مارکت استفاده کنید یا این که اصلاً اجازه دسترسی به آن را ندارید. در چنین شرایطی باید چه کار کنید؟ باید به سراغ مارکت های جایگزین بروید تا بتوانید هر چیزی که می خواهید را دانلود کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم به بررسی چند مورد از مهم ترین و بزرگ ترین مارکت های اندروید که در ایران و جهان فعال است، بپردازیم:

  • بازار

اگر از کاربران ایرانی اندروید هستید، بعید است که اپلیکیشن بازار روی موبایل شما نصب نباشد. در واقع بازار، نسخه گوگل پلی ایرانی است؛ البته پشت این مارکت گوگل نیست، بلکه یک شرکت ایرانی قرار دارد. با این حال، شما هر اپلیکیشنی که نیاز دارید را در این مارکت می توانید پیدا کنید. اگر قصد استفاده از گوگل پلی را ندارید و به دنبال یک اپلیکیشن جایگزین می گردید، بازار می تواند یک جایگزین مناسب باشد. بازار مارکتی است که تقریباً تمام محبوبیت ها و ویژگی های مناسب به عنوان بزرگ ترین مارکت ایرانی اندروید را دارد و با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید.

در بازار تمام اپلیکیشن های ایرانی قرار گرفته اند! چرا که سخت گیری های آن نسبت به گوگل پلی از نظر امنیت اپلیکیشن بسیار کمتر است. همچنین با توجه به محدودیت هایی که توسعه دهندگان ایرانی برای قرار دادن اپلیکیشن در گوگل پلی دارد، اکثر اپلیکیشن های فارسی در بازار قرار دارند. از بازی های کوچک گرفته تا بازی های معروفی که در سراسر دنیا بر سر زبان ها هستند. همچنین هر اپلیکیشنی که نیاز داشته باشید، به راحتی در این مارکت پیدا می شود. برخی از آن ها پولی هستند و با مبلغ کمی می توانید تهیه کنید اما بخش عمده اپلیکیشن ها و بازی های آن به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.

  • مایکت

یکی دیگر از مارکت های ایرانی که توسط کاربران ایرانی زیادی استفاده می شود، مایکت است. مایکت هم مانند بازار یکی از مارکت های بزرگ اندروید در ایران محسوب می شود و میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. اگر قصد دانلود بازی های متنوع و سرگرم کننده را دارید، قطعاً مایکت می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد که لیست بی پایانی از بازی ها را در اختیار شما قرار می دهد. از بازی های کوچکی که توسط توسعه دهندگان ایرانی ایجاد شده است تا بازی های بزرگی که در مارکت های جهانی امتیاز بسیار خوبی کسب کرده اند.

البته مایکت تنها محدود به بازی ها نیست و شما به راحتی می توانید انواع اپلیکیشن های بروز دنیا را هم در آن ببینید و دانلود کنید. مایکت یکی دیگر از جایگزین های گوگل پلی است و شما به راحتی می توانید آن را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و بسیاری از بازی ها و اپلیکیشن های آن بدون پرداخت هزینه قابل دانلود هستند. البته طبیعتاً بازی ها و اپلیکیشن های پولی ایرانی هم در آن قرار دارد که شما می توانید هزینه بسیار ناچیز آن را پرداخت کنید و سپس از آن بر روی موبایل اندرویدی خود استفاده کنید.

  • آمازون اپ استور

آمازون یکی از شرکت های بزرگ در سراسر دنیا است که در حوزه های مختلفی قدم برداشته است! یکی از حوزه هایی که آمازون در آن فعالیت می کند، مارکت اندروید است. در واقع شما به راحتی می توانید انواع بازی ها و اپلیکیشن های اندروید را در مارکتی که آمازون در اختیار کاربران قرار داده است، دانلود کنید. جالب است بدانید که سرمایه گذاری آمازون روی آن به قدری بزرگ بوده است که در مدت زمان کوتاهی توانسته به رقیب جدی گوگل پلی تبدیل شود. در این مارکت شما می توانید لیستی از اپلیکیشن های اندرویدی که به آن نیاز دارید را ببینید و دانلود کنید.

مهم ترین دلیلی که باعث شده تا این مارکت در مدت زمان کوتاه به یک مارکت بزرگ و قدرتمند تبدیل شود، وجود آمازون است. در واقع آمازون یکی از سرمایه دارترین شرکت های دنیا است و هر جا که سرمایه گذاری کند، قطعاً حرف زیادی برای گفتن دارد. البته مارکت اندرویدی آمازون جای زیادی برای رشد دارد اما در حال حاضر هم می توانید از آن استفاده کنید. پس اگر به هر دلیلی قرار نیست از گوگل پلی استفاده کنید، مارکت آمازون گزینه بسیار عالی و مناسبی است و با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید. امنیت اپلیکیشن ها و بازی های این مارکت هم تضمین شده هستند.

  • سایت APKMirror

اگر بخواهیم یکی دیگر از قوی ترین و متنوع ترین مارکت های اندرویدی را معرفی کنیم، قطعاً APKMirror در لیست ما قرار دارد. این مارکت هم مانند سایر مارکت های اندرویدی بسیار قوی عمل کرده است و در حال حاضر پر از اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی است که با خیالی آسوده می توانید از آن بر روی موبایل اندرویدی خود استفاده کنید. در حال حاضر یکی از مهم ترین مزایای این مارکت این است که از اولین تا جدیدترین نسخه اپ های مختلف در آن قابل دسترسی است و شما به هر نسخه ای که نیاز دارید، می توانید دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا باید آن را روی موبایل اندرویدی خود نصب کنید. پس از آن که نصب کردید، لازم است تا یک حساب کاربری بر روی آن داشته باشید تا بتوانید فعالیت کنید. البته همه چیز در این اپلیکیشن به صورت رایگان خواهد بود و نیازی به پرداخت هزینه برای عضویت در آن نیست. البته اپلیکیشن ها و بازی های پولی هم در آن قرار دارند که شما برای استفاده از آن ها باید هزینه پرداخت کنید. از طرفی، اپلیکیشن ها و بازی های رایگان زیادی هم در آن قرار دارد که تنها با یک کلیک می توانید آن را بر روی موبایل اندرویدی خود نصب کنید.

  • اپتوید Aptoide

یکی از بزرگ ترین و قوی ترین رقیبانی که می توان برای گوگل پلی در نظر گرفت، اپتوید است. اپتوید در واقع یکی از قوی ترین جایگزین های گوگل پلی است که در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است. اگر شما قصد استفاده از یک اپلیکیشن جایگزین به جای گوگل پلی را دارید، به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. شاید باورش کمی عجیب باشد اما اپلیکیشن هایی که در این مارکت قرار دارد، از اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی قرار دارد بیشتر است. به همین دلیل است که برخی کاربران از این اپلیکیشن به جای گوگل پلی استفاده می کنند و رضایت زیادی دارند.

بسیاری از اپلیکیشن هایی که در این مارکت قرار دارد، رایگان هستند و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. البته بازی ها و اپلیکیشن های پولی هم جایگاه ویژه ای در این مارکت دارند و توسعه دهندگان زیادی از آن استفاده می کنند. با این حال این اپلیکیشن هنوز جای کار دارد و هنوز خیلی مانده تا به گوگل پلی برسد. البته نه تنها این اپلیکیشن، بلکه اپلیکیشن های دیگر هم تا چند سال آینده احتمالاً نتوانند رقیب سرسخت خود، یعنی گوگل پلی را پشت سر بگذارند. با این حال می توانند جایگزین مناسبی باشند برای کاربران که به هر دلیلی قصد استفاده از گوگل پلی را ندارند.

علاوه بر مواردی که در بالا بررسی کردیم، احتمالاً مارکت های بزرگ دیگری هم وجود دارند. اگر هم خیلی بزرگ نباشند، بعید نیست که تا چند سال آینده شاهد حضور بسیاری از مارکت های بزرگ در دنیا باشیم. چرا که امروزه گوگل منحصر به فرد نیست و رقیبان زیادی دارد اما با توجه به این که گوگل پلی قدرت بیشتری دارد، احتمالاً هنوز نتوانسته اند به صورت کامل جایگزین گوگل پلی شوند. به خصوص که اندروید کاملاً در دست شرکت گوگل است و به همین دلیل گوگل پلی توانسته به یکی از بهترین های این حوزه تبدیل شود.

بهتر است گوگل پلی را جایگزین نکنید!

با وجود آن که جایگزین های زیادی برای گوگل پلی وجود دارد، اما پیشنهاد ما این است که همچنان از گوگل پلی استفاده کنید. مارکت های دیگر جای رشد زیادی دارند و تا چند سال آینده هم نمی توانند در رقابت با گوگل پلی موفق شوند. چند دلیل مهم وجود دارد که شما از گوگل پلی استفاده کنید:

  • امنیت و پشتیبانی گوگل پلی

اولین و مهم ترین دلیلی که باعث می شود ما همچنان گوگل پلی را پیشنهاد کنیم، امنیت و پشتیبانی گوگل است. در واقع برای همه کاربران امنیت حرف اول را می زند و اگر نتوانید امنیت کامل داشته باشید، ممکن است اطلاعات و موبایل شما به خطر بیفتد. گوگل هنگامی که اپلیکیشن ها و بازی ها را بر روی مارکت خود قرار می دهد، آن را از فیلترهای امنیتی مختلفی عبور می دهد. پس نباید فراموش کرد که همچنان امن ترین مارکت برای کاربران اندرویدی گوگل پلی است. از طرف دیگر، گوگل پلی پشتیبانی گوگل را دارد و گوگل هم بزرگ ترین شرکت دنیا در حوزه تکنولوژی است. پس نباید فراموش کرد که در حال حاضر گوگل پلی بهترین و امن ترین مارکت اندرویدی محسوب می شود.

  • سریع بودن ارائه آپدیت ها

هنگامی که یک آپدیت برای اپلیکیشن و بازی ها منتشر می شود، توسعه دهندگان اول از همه آن را در گوگل پلی منتشر می کنند. حتی اگر در مارکت های دیگری هم آن ها وجود داشته باشند، باز هم گوگل پلی اولین آپدیت را می گیرد. گاهی اوقات یک نسخه از اپلیکیشن یا بازی باگ امنیتی دارد که می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد. در چنین شرایطی توسعه دهنده آپدیت می دهد و لازم است که در سریع ترین زمان ممکن آن را آپدیت کنید. به همین دلیل است که گوگل پلی بهترین انتخاب از این دیدگاه است! چرا که اولین آپدیت در آن جا منتشر می شود و جلوی هر گونه ایجاد مشکل و خطر امنیتی برای کاربران را می گیرد.

  • پیشرفت بسیار سریع سرویس های گوگل

کسی نیست که نداند پشت گوگل پلی، شرکت گوگل قرار دارد. گوگل هم همیشه به سرعت پیشرفت می کند و عاملی که باعث شده تا در میدان رقابت با گوگل هیچ شرکتی نتواند موفق شود، همین سرعت پیشرفت سریع آن است. گوگل پلی هم به سرعت در حال پیشرفت است و مارکت های دیگر از آن عقب مانده اند. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم از گوگل پلی استفاده کنید تا از بهترین و بروزترین امکاناتی که در اختیار اندرویدی ها قرار می گیرد، استفاده کنید.

نتیجه گیری

در حال حاضر گوگل پلی بزرگ ترین مارکت اندرویدی در دنیا محسوب می شود که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. اگر شما هم کاربر اندروید هستید، ممکن است بخواهید جایگزین های گوگل پلی را بشناسید و از آن استفاده کنید. در این مقاله به بررسی بزرگ ترین مارکت هایی که می توانید به عنوان جایگزین گوگل پلی استفاده کنید، پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید. همچنین اگر شما هم جایگزین دیگری می شناسید، در بخش نظرات مطرح کنید تا از تجربه شما استفاده کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *