این روزها خیلی از متخصصان امنیت، به شما پیشنهاد می‌کنند که به جای استفاده از ابزارهای درون برنامه‌ای و مرورگرها برای ذخیره پسورد، به سراغ برنامه‌هایی بروید که به صورت تخصصی برای این کار ساخته شده‌اند.

خوشبختانه چندین مورد از این برنامه‌ها به صورت کاملا رایگان ارائه شده‌اند یا برنامه‌های پولی هستند که نسخه‌های رایگان دارند. پس ما هم همین گزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بدون نیاز به پرداخت پول، پسوردهای خود را بهتر مدیریت کنید.

معیارهای ما برای انتخاب برنامه‌هایی که معرفی کرده‌ایم

معیارهای هر فردی برای انتخاب برنامه‌ی مناسب متفاوت است، اما ملاک ما برای انتخاب در این لیست کاملا رایگان بودن، پر کردن خودکار پسوردها، ابزار ساخت پسورد قوی، ارائه شده برای پلتفرم‌های مختلف، همگام سازی در دستگاه‌های مختلف و رابط کاربری است.

  1. KeePass

KeePass یک برنامه‌ی کاملا رایگان و کد باز است که برای انواع سیستم‌ عامل‌های دسکتاپ و موبایل ارائه شده است.حتی کاربران کروم بوک یا گوشی‌های بلک بری هم نسخه‌های مخصوص خود برای این برنامه را دارند. به خاطر کاربران زیاد و توسعه‌دهندگانی که روی KeePass کار می‌کنند، پلاگین‌های بسیار خوبی برای آن عرضه شده و از نظر امکانات نیز، واقعا عالی است.

KeePass

این برنامه از Advanced Encryption Standard (AES) و الگوریتم Twofish پشتیبانی می‌کند و از آن‌ها برای کدگذاری پسوردها بهره می‌برد.  KeePass به خوبی بر روی دستگاه‌های مختلف همگام می‌شود اما کاربران عادی کمی ممکن است در تنظیمات آن دچار مشکل شوند. اما استفاده از خود برنامه ساده بوده و هر کسی می‌تواند به راحتی با آن کار کند.

  1. PassBolt

یکی دیگر از برنامه‌های کد باز و کاملا رایگان برای مدیریت پسوردها که البته یک نسخه پولی دارد که فقط برای تیم‌ها ارائه شده و امکانات آن برای اتصال چند نفر به یک اکانت است. این را هم باید در نظر داشته باشید که در نسخه آفلاین، PassBolt از KeePass استفاده می‌کند، به همین دلیل تمامی دستگاه‌هایی که از KeePass پشتیبانی می‌کنند، امکان اجرای PassBolt را نیز خواهند داشت.

PassBolt برای مرورگرهای کروم و فایلفاکس یک افزونه اختصاصی داشته و به صورت خودکار پسورد را در جاهای مشخص شده وارد می‌کند. تمامی پسوردها از مبدا رمزگذاری می‌شوند و همچنین به شما این اجازه داده شده تا به صورت امن، پسوردی که مد نظر دارید را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

  1. MyKi

شبیه به PassBolt، برنامه مدیریت پسورد MyKi نیز کاملا رایگان بوده و تنها برای استفاده چند کاربره یک نسخه پولی دارد. این برنامه اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید و iOS دارد و همچنین روی تمامی سیستم عامل‌های دسکتاپ اعم از دبیان نیز کار می‌کند.

MyKi

شما می‌توانید برای مرورگرهای فایرفاکس، کروم، سافاری، اج و اوپرا از افزونه اختصاصی MyKi استفاده کنید و با توجه به این که این برنامه از E2EE استفاده می‌کند، خیالتان از بابت امنیتش راحت باشد. تمامی معیارهایی که پیش‌تر از آن‌ها صحبت کردیم، همچون همگام سازی در دستگاه‌های مختلف، وارد کردن خودکار پسوردها و … در MyKi موجود هست و همچنین می‌توانید پسوردهای دو مرحله‌ای نیز در آن ست کنید.

  1. Intuitive Password

Intuitive Password به خاطر داشتن استاندارد ارتش در رمزگذاری پسوردها به خود می‌بالد، اما یکی از نکات منفی که باعث شده آن را در رده چهارم  قرار دهیم این است که در نسخه رایگان یا Basic، اگر چه تمام قابلیت‌ها از جمله ساخت پسورد پیچیده و جایگزینی خودکار پسورد وجود دارد، اما تنها می‌توانید 20 پسورد در آن ذخیره کنید.

Intuitive Password

این برنامه دارای نسخه‌های اختصاصی برای موبایل بوده و همچنین به صورت افزونه بر روی مرورگرهای مختلف نصب می‌شود. اما در زمینه‌ی نسخه‌های اختصاصی دسکتاپ، تنها برای ویندوز ارائه شده است.

  1. Psono

و باز هم یک برنامه‌ی کد باز و کاملا رایگان دیگر که مثل خیلی برنامه‌های دیگر اینچنینی، تنها برای تیم‌ها یک نسخه پولی دارد. این محصول برای ویندوز، مک و لینوکس ارائه شده و همچنین نسخه‌های iOS و اندروید نیز دارد. البته اگر به دنبال افزونه‌ی آن برای مرورگرها هستید، این گزینه تنها برای فایرفاکس و لینوکس موجود است.

Psono

Psono تمامی امکاناتی که باید را در خود داشته و به راحتی می‌توانید آن را در دستگاه‌های مختلف همگام سازی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *