تجربه ثابت کرده فیلم‌های ابرقهرمانی و ماجرایی همیشه طرفداران خودشان را دارند. شاید شما هم بعد از دیدن فیلم‌های پرطرفداری همچون بت‌من و یا انتقام‌جویان، دوست داشته باشید کتاب‌های مصور آن‌ها را مستقیما بخوانید. البته ویندوز ۱۰ گزینه‌های زیادی برای چنین کتاب‌هایی را در بر نمی‌گیرد اما همان‌هایی که هستند به حد کافی و رضایت‌بخش، کارشان را خوب انجام می‌دهند.

Cover

کاور یک برنامه کمیک‌خوان مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز با حجمی بسیار کم است. این نرم‌افزار از فرمت‌های زیادی همچون CBZ/ZIP، CBR/RAR، ۷Z/CB7، CBT، PDF و EPUB را پشتیبانی می‌کند. این برنامه خالی از کمیک ارائه شده و هیچ کتابی داخل آن وجود ندارد. اما اگر کمیکی داشته باشید که در یکی از فرمت‌های بالا باشد، می‌توانید آن در برنامه بخوانید. همچنین کاور به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی آرشیو کمیک‌هایتان را به داخل برنامه منتقل کنید. شما می‌توانید این کمیک‌ها را به طور مستقیم بر روی کامپیوتر یا ذخیره‌ساز ابری ذخیره کنید. همچنین می‌توانید برنامه را به صورت رایگان دانلود و مورد استفاده قرار دهید. اما در نسخه رایگان شما محدودیت اضافه کردن تنها ۲۵ کمیک را خواهید داشت. بنابراین اگر می‌خواهید از نسخه نامحدود استفاده کنید باید مبلغ ۳٫۹۹ دلار بپردازید.

CDisplay Ex

CDisplay Ex

CDisplay Ex برای دانلود بر روی فروشگاه مایکروسافت قرار داده نشده اما شما می‌توانید آن را مستقیما از وب‌سایت رسمی خود برنامه دانلود کنید. با این که رابط کاربری مدرنی همچون نرم‌افزار کاور ندارد و قدرت زیادی هم برای راه‌اندازی آن لازم نیست، اما تمامی فرمت‌های رایج کتاب‌های کمیک را پشتیبانی کرده و حتی CBR را هم به خوبی باز می‌کند. شما می‌توانید با نصب افزونه‌هایی، جلوه‌های بصری برنامه را بهبود بخشیده و با استفاده از ابزاری اسکن‌ کمیک‌های قدیمی قابل خواندن‌تر کنید. همچنین می‌توانید میان‌برهای صفحه‌کلید را برای هدایت بهتر برنامه پیکربندی کنید. این برنامه رایگان بوده و از سال‌ها پیش یکی از نسخه‌های قدیمی کمیک‌خوان برای ویندوز بوده است.

Comixology within Edge

Comixology within Edge

برنامه Comixology سال‌ها پیش بر روی ویندوز متوقف شد، اما هنوز می‌توانید با استفاده از آن محتوای خود را در ویندوز ۱۰ مشاهده کنید. شاید خواندن کمیک از طریق سایت Comixology به اندازه استفاده از یک برنامه‌ی ویندوز جذاب نباشد اما هنوز می‌توانید از ویژگی‌های آن استفاده کنید. شما به واسطه این سایت تنها می‌توانید کمیک‌های موجود را به صورت آنلاین بخوانید و این بدان معناست که نه می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و نه وقتی که پشت سیستم نیستید از آن‌ها استفاده کنید و شاید این‌ها نکات خیلی مثبتی برای این روش نباشد. یکی از مزیت‌های استفاده از Comixology در وب این است که شما می‌توانید به هر کتابی که قبلا خریداری کرده‌اید یا از طریق Comixology مشترک شده‌اید در دسترسی داشته باشید. کتابخانه این وب‌سایت بسیار وسیع و متنوع است و نسخه نامحدود Comixology به شما امکان این را می‌دهد که بدون پرداخت هزینه به فهرستی بلند بالا دسترسی داشته باشید. البته بهترین راه خواندن این کمیک‌ها در Comixology بر روی تبلت و یا برنامه‌ای اختصاصی است اما اگر از قبل اشتراک داشته باشید می‌توانید تعدادی از آن‌ها را به سادگی بر روی کامپیوترتان استفاده کنید. در حالی که Comixology در هر مرورگری کار می‌کند، Edge دارای حالت تمام صفحه لمسی است که تجربه کمیک خواندن را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

Comixology به صورت رایگان در دسترس عموم است اما اگر بخواهید از نسخه شخصی استفاده کنید باید آن را بخرید و یا از Comixology Unlimited با اشتراک ماهیانه ۵٫۹۹ دلار استفاده کنید  که البته بیشتر به درد خرید یا دانلود نسخه های رایگان کمیک مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده می‌کنید متاسفانه برای کاربران ویندوز ۱۰ گزینه‌های زیادی وجود ندارد اما همان‌هایی که هستند برای خواندن کمیک خوب عمل کرده و طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها را پوشش می‌دهند. با این همه اگر تمایل به برنامه‌های مختص ویندوز و یا کلاسیک دارید، راه حل‌هایی وجود دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *