ریپورتاژ آگهی یکی از روش‌های بسیار موثر تبلیغاتی است که با استفاده از آن قادر به معرفی محصولات یا خدمات سایت خود در سایت‌های دیگر در قالب مقالات و مطالب سایت هستید. اگر از روش ریپورتاژ آگهی استفاده کنید، از مزایای زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برخوردار خواهید بود که مهم‌ترین آنها همیشگی بودن آن در سایت‌های دیگر است و هیچوقت از سایت تبلیغ‌گیرنده حذف نخواهد شد. در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود تا کاربران از ریپورتاژ آگهی به جای تبلیغات اینترنتی استفاده کنند خواهیم پرداخت تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید و بازخوردهای مثبت بیشتری را دریافت کنید. در مقاله قبلی به بررسی برخی از مزایای استفاده از روش تبلیغاتی ریپورتاژ آگهی پرداختیم که در این مقاله نیز قصد داریم به بررسی برخی دیگر از مزایای این روش خواهیم پرداخت.

هزینه‌های کمتر و بازدهی بیشتر

یکی از مسائلی که در بخش بودجه تبلیغات هر کسب‌وکاری اهمیت بسیار زیادی دارد، مسئله هزینه‌هایی است که قرار است در این زمینه صورت بگیرد. استراتژی مناسب تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که در عین پرداخت هزینه کمتر بتوانید بازدهی بیشتر بگیرید. یکی از رایج‌ترین راه‌های تبلیغات اینترنتی درج بنر تبلیغاتی به ازای پرداخت هزینه در سایت است که به صورت مستقیم یک بنر به کاربر نمایش داده می‌شود و در صورتی که نظر کاربر را جلب کند برای ورود به سایت شما بر روی آن کلیک می‌کند.

مدت زمان نمایش بنر بازه‌های زمانی محدودی را شامل می‌شود که معمولا به صورت ماهانه اجاره می‌شود و هزینه‌های سنگینی را باید پرداخت کنید. اگر بخواهیم بنر تبلیغاتی و ریپورتاژ را مورد بررسی قرار دهیم، قطعا ریپورتاژ آگهی هزینه‌های کمتری را برای شما خواهد داشت! اگر قرار است در یک سایت میلیون‌ها تومان هزینه کنید تا بنر شما را نمایش دهد، با همان هزینه می‌توانید در چندین سایت با رتبه بسیار مناسب ریپورتاژ آگهی منتشر کنید.

مزیت ریپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف این است که ریپورتاژ تا زمانی که آن سایت فعالیت دارد باقی خواهد ماند اما بنر شما پس از مدت زمان مشخص و هزینه پرداخت شده حذف خواهد شد! یکی از مشکلاتی که گوگل با لینک‌های دریافتی یک سایت دارد این است که پس از مدتی لینک شما حذف می‌شود و گوگل متوجه موقتی بودن لینک شما یا در واقع خرید بک‌لینک از سایت‌های دیگر می‌شود و جریمه‌هایی را برای شما در نظر می‌گیرد که با کاهش رتبه زیادی روبرو خواهید بود.

بنابراین اگر قرار است از یک روش تبلیغاتی استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم با همان هزینه در چندین سایت ریپورتاژ آگهی منتشر  کنید. البته یکی از روش‌های بسیار مناسب برای افزایش رتبه سایت استفاده از بنر تبلیغاتی و ریپورتاژ آگهی به صورت هم‌زمان است! در این روش نیز بهترین راه این است که لینک بنر تبلیغاتی خود را به آن ریپورتاژ آگهی بدهید تا با کلیک کاربران به ریپورتاژ منتقل شوند.

در این بخش نیز کاربران با خواندن مقاله مربوط به کسب‌وکار آنلاین شما علاوه بر اینکه بازدهی تبلیغات شما افزایش پیدا می‌کنید، سبب می‌شود تا ورودی‌های شما از آن صفحه که همیشه ماندگار است افزایش پیدا کند و در رتبه گوگل شما تاثیر زیادی خواهد داشت؛ اگر بنر تبلیغاتی خود را در بخشی از سایت قرار دهید و آن را به صورت مستقیم به سایت خود ارجاع دهید، ورودی‌های شما متمرکز نخواهد بود و پس از مدتی نیز با توجه به اینکه بنر شما حذف می‌شود، تاثیری در رتبه سایت نخواهد گذاشت.

تاثیر ریپورتاژ آگهی در رتبه گوگل و سئوی سایت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک ریپورتاژ آگهی، لینک‌هایی است که در یک سایت معتبر قرار می‌دهید. لینک‌ها به صورت کلی به دو نوع Follow و Nofollow دسته‌بندی می‌شوند که لینک‌های نوفالو برای موتور جستجو مهم نیستند! اما لینک‌های فالو که اصطلاحا تحت عنوان بک‌لینک شناخته می‌شود، برای رتبه‌بندی سایت یکی از فاکتورهای مهم هستند و هرچه تعداد و کیفیت‌ لینک‌ها از سایت‌های معتبر بیشتر باشد، رتبه سایت شما بهتر خواهد بود. در ریپورتاژ آگهی معمولا شما بین ۳ تا ۶ لینک به صورت مستقیم و فالو به سایت خود ارجاع می‌دهید که این لینک‌ها اهمیت زیادی دارند.

در لینک‌هایی که به سایت خود ارجاع می‌دهید که از طریق کلمات کلیدی این امر صورت می‌گیرد، باید سعی کنید کلمات کلیدی اصلی را به سایت خود لینک کنید تا سایت شما با این کلمات کلیدی شانس بیشتری برای نمایش پیدا کنند. یکی از روش‌های سئو که به آن سئوی کلاه‌سیاه گفته می‌شود، استفاده از بک‌لینک‌های دیگر سایت‌ها است که در آن به تعداد بالا لینک داده می‌شود!

اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که پس از مدت زمانی تمامی این لینک‌ها از بین خواهند رفت و سایت‌هایی که از این راه‌کار استفاده کرده باشند با جریمه‌های گوگل روبرو می‌شوند که ممکن است تا صفحات ۱۰ گوگل اثری از آنها نباشد؛ البته در سئوی کلاه‌سفید نیز از بک‌لینک‌ها استفاده می‌شود اما بک‌لینک‌های دریافت شده پایدار هستند و یکی از روش‌های دریافت لینک‌های پایدار استفاده از ریپورتاژ آگهی است.

یکی از مزایای استفاده از ریپورتاژ آگهی این است که اگر در یک سایت با رتبه متوسط نیز مقاله‌ای را منتشر کنید، هرچقدر که آن سایت برای افزایش رتبه خود زحمت بکشد و فعالیت‌هایی را انجام بدهد که گاهی با هزینه‌های سنگین مواجه است، این موضوع به نفع سایت شما نیز خواهد بود و هنگامی که رتبه آن سایت به یک رتبه قابل قبولی رسید سایت شما نیز بازخورد مناسبی دریافت خواهد کرد. در مقاله بعدی به بررسی چند مورد دیگر از مزایای استفاده ریپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت تا بتوانید با این تبلیغات بیشتر آشنا شوید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *