بر خلاف فایل‌های پیکسلی، فایل‌های وکتور را هر چقدر هم که بزرگ کنید از کیفیت نمی‌افتند. به همین دلیل است که خیلی اوقات برای تهیه کارهای چاپی از این دسته فایل‌ها استفاده می‌شود. ساخت طرح‌های وکتوری کاری سخت و زمان بر است به همین دلیل سایت‌هایی وجود دارند که طرح‌های از پیش طراحی شده را ارائه کرده و شما با تغییراتی در آن‌ها، می توانید با سرعت خیلی بیشتری به نتیجه مطلوب برسید.

برخی از این سایت‌ها پولی و برخی دیگر رایگان هستند و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی، طرح مورد نظر خود را به صورت کاملا قانونی دانلود کنید. در نوشته امروز ما چند سایت عالی که طرح‌های وکتوری را به صورت رایگان ارائه می‌کنند به شما معرفی خواهیم کرد.

Freepik

Freepik معروف‌ترین سایت طرح‌های آماده گرافیکی‌ است که بخش زیادی از فایل‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سایت در کنار طرح‌های وکتوری، پروژه‌های آماده PSD، آیکون و همچنین عکس را نیز ارائه می‌کند. Freepik مجموعه‌ای بسیار بزرگ از طرح‌های مختلف را داراست اما همانطور که گفتیم، همه‌ی آن رایگان نبوده و برای دانلود بخشی از فایل‌ها، باید عضویت ماهانه سایت را بخرید.

Freepik

Pikbest

این سایت در کنار طرح‌های وکتوری، موسیقی، آیکون، لوگو، طرح‌های سه بعدی و حتی قالب‌های آماده سایت را نیز ارائه می‌کند. نکته مهم درمورد Pikbest این است بر خلاف سیستم سخت گیرانه و بعضا پیچیده کپی رایتی Freepik، در این سایت طرح‌هایی که به صورت رایگان ارائه شده را می‌توان به راحتی در هر پروژه تجاری که خواستید استفاده کنید.

Pikbest

Vecteezy

همانطور که از اسم این سایت پیداست، Vecteezy به طور اختصاصی برای طرح‌های وکتوری تهیه دیده شده و در آن از پوسترهای آماده تا طراحی‌های هنری، لوگو، آیکون و پترن‌های مختلف را می‌توانید دانلود کنید.ساختار کلی این سایت کاملا شبیه به Freepik بوده و اگر از طرح‌های خود استفاده تجاری در کشورهای خارجی می‌کنید، حتما باید برای هر فایل به صورت جداگانه، موارد مربوط به لایسنس و موارد استفاده را مطالعه کنید.

Vecteezy

All Free Download

مجموعه‌ی کارهای All Free Download به بیش از 190 هزار وکتور می‌رسد که شما می‌توانید برای کارهای شخصی به رایگان از آن‌ها استفاده کنید. این سایت کارهای فوق‌العاده‌ای را در خود میزبانی می‌کند که بعضا رایگان بودن آن‌ها شما را شگفت زده خواهد کرد. مشکل بزرگ این سایت به هم ریختگی و ساختار قدیمی سایت است که کار کردن با آن را سخت می‌کند در غیر این صورت، اگر طراح کارهای گرافیکی باشید، خیلی اوقات طراح‌های بسیاری خوبی برای پروژه‌های خود در اینجا پیدا خواهید کرد.

All Free Download

Free Vector

Free Vector سایتی کاملا متمایز با دیگر انتخاب‌های لیستمان است. طرح‌های مختلف در این سایت تحت 35 دسته بندی مختلف واقع شده‌اند و همه چیز در این جا کاملا رایگان است. طرح‌ها هیچ گونه لایسنس به خصوصی ندارند و شما حتی می‌توانید پروژه‌های دانلود شده از این سایت را دانلود کرده، تغییر دهید و نتیجه کار را دوباره با دیگران به اشتراک بگذارید.

Free Vector

Freevectors.net

این مجموعه یکی دیگر از سایت‌های کاملا رایگان در زمینه طرح‌های وکتوری به حساب می‌آید که از طرح‌های آن می‌توانید در پروژه‌های شخصی استفاده کنید. Freevectors.net سایتی رایگان و جذاب است اما از نظر تنوع کارها کمی ضعف داشته و مجموعه‌ی آن به بزرگی خیلی دیگر از مواردی که در لیست به آن‌ها اشاره کردیم، نیست.

Freevectors.net

Vector 4 Free

وقتی به ظاهر سایت نگاه می‌کنید، شباهت آن را با Vecteezy مشاهده خواهید کرد. اما از نظر محتوا Vector 4 Free سایتی متفاوت بوده که در کنار فایل‌های وکتوری، طرح‌های PDF، طراحی‌هایی به صورت SVG و فایل‌های SDR مربوط به کورل نیز در آن‌جا پیدا خواهید کرد. ساختار سایت مدرن و کارآمد بوده و اگر چه مجموعه‌ی آن خیلی بزرگ نیست، اما طرح‌های خیلی خوبی در آن‌جا پیدا خواهید کرد که به رایگان بارگذاری شده‌اند.

Vector 4 Free

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *