هنگامی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار نوپا وجدیدی را دارید ، قطعا اولین چیزی که به سمت آن می‌روید راه‌اندازی سایت است. راه‌اندازی سایت کار سختی نیست اما مدیریت آن و رسیدن به فروش قابل قبول کمی مشکل است! کسب‌وکار آنلاین برخلاف کسب‌وکارهای آفلان ممکن است به بودجه زیادی نیاز نداشته باشند ، اما این مسیر نیازمند هوشمندی بسیار بالا و آنالیز دقیق خواهید بود! در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از ابزارهای مفید که در مدیریت کسب‌وکار نوپا به شما کمک زیادی می‌کنند، بپردازیم.

صفحات فرود یا Landing Page چیست؟

صفحات فرود یا Landing Page صفحاتی هستند که سبب فرود کاربران از سایت‌های دیگر به سایت شما می‌شوند در واقع صفحاتی که بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده در سایت‌ها یا صفحات دیگر به آن متصل هستند و سبب جذب کاربران می‌شود صفحات فرود گفته می‌شود. صفحات فرود معمولا جدا از صفحات دیگر سایت طراحی می‌شوند که به همین دلیل ساختار قالب اصلی سایت را ندارند!

به طور مثال منوهای سایت، فوتر سایت و بخش‌های دیگر سایت در آن لحاظ نمی‌شوند. برای طراحی صفحات فرود به کمک یک متخصص ابتدا باید رابط کاربری آن را طراحی کنید و پس از آن از یک متخصص بخواهید تا آن را کد کند! پس از آن نیاز به بهینه‌سازی صفحه به کمک یک برنامه‌نویس دارید که تمامی این موارد هزینه‌های بسیار زیادی شامل می‌شود. البته تضمینی برای رضایت شما از صفحه فرود طراحی شده وجود ندارد و ممکن است نتیجه کار در نهایت باب‌میل شما نشود! بنابراین در این بخش با ابزاری که برای طراحی صفحات فرود بهینه و زیبا و رایگان به شما معرفی می‌کنیم، همراه باشید.

ایجاد صفحات فرود به همراه آنالیز و بهینه‌سازی نرخ کلیک با ابزار UnBounce

ابزار UnBounce یک ابزار بسیار حرفه‌ای و کاربردی در زمینه تولید صفحات فرود است. این ابزار به صورت کاملا رایگان امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید یک صفحه فرود یا لندینگ‌پیج جهت استفاده در سایت خود استفاده کنید. اگر به مناسبت‌های مختلف در سایت خود خود تخفیف‌ها یا هدایایی به کاربران خود می‌دهید، این ابزار دقیقا برای شما طراحی شده است. با استفاده از این ابزار صفحات فرود مختلف طراحی کنید و با تنوع گرافیکی این صفحات در سایت خود به افزایش تعداد مخاطبان و البته افزایش نرخ تبدیل کاربران سایت به مشتریان خود کمک کنید.

اگر به این سایت سری بزنید، قالب‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با عضویت رایگان در این سایت یکی از این قالب‌ها را انتخاب کنید؛ البته این قالب‌ها محتوای انگلیسی دارند که با استفاده از ویرایشگر این ابزار می‌توانید محتوای فارسی و دلخواه خود را به آن اضافه کنید و محتویات موجود در قالب‌ها را ویرایش کنید. یکی از مواردی که در طراحی صفحات فرود اهمیت زیادی دارد، تست A/B است که با استفاده از آن می‌توانید نرخ تبدیل سایت خود را بهینه‌سازی کنید و افزایش دهید. در واقع این ابزار در کنار امکاناتی که برای طراحی صفحات فرود در اختیار شما قرار می‌دهد، ابزارهای برای آنالیز کمپین مربوط به صفحه فرود شما نیز دارد که می‌توانید نرخ تبدیل چنین صفحاتی را اندازه‌گیری کنید.

آنالیز و بهینه‌سازی رفتار کاربران در سایت با ابزار Hotjar

حتما تاکنون متوجه این موضوع شده‌اید که هنگام ورود به یک سایت، برخی از بخش‌های آن نظر شما را بیشتر جلب می‌کند! مثلا اگر وارد یک سایت شوید و در آن سایت اسلایدری با عناصر جذاب وجود داشته باشد، نظر شما را جلب خواهد کرد و به احتمال زیاد بر روی آن کلیک می‌کنید. شاید شما نیز بخواهید بدانید که کاربران سایت شما چه بخش‌هایی از سایت‌تان را بیشتر از بخش‌های دیگر دوست دارند! ابزار Hotjar به شما کمک می‌کند تا بتوانید رفتار کاربران خود را در سایت آنالیز کنید و بدانید که کدام یک از بخش‌های سایت بیشتر مورد پسند کاربران است.

این ابزار از رفتار کاربران در سایت فیلم می‌گیرد و با آنالیز آن می‌تواند به شما بگوید که کاربران بیشتر موس خود را در چه بخش‌هایی حرکت داده‌اند و همین مسئله سبب می‌شود تا بتوانید بر روی آن بخش بیشتر تمرکز کنید. مهم‌ترین بخشی که شاید برای شما اهمیت داشته باشد، لینک‌های فهرست است که این ابزار به شما کمک می‌کند تا بدانید کاربران کدام لینک از فهرست‌های شما را بیشتر می‌پسندند!

برخی از ویژگی‌های ابزار Hotjar عبارتند از:

  • قابلیت فیلم‌برداری از حرکت موس کاربران در سایت
  • قابلیت آنالیز رفتار کاربران و مشاهده بخش‌های موردپسند کاربران
  • ارائه نمودار و نقشه گرمایی برای مشاهده بخش‌های پرطرفدار سایت
  • قابلیت مشاهده مدت زمان ماندن هر کاربر در سایت (در افزایش رتبه سایت تاثیرگذار است.)
  • قابلیت مشاهده صفحات موردپسند کاربران و مدت زمان مطالعه یک مطلب در سایت

استفاده از ابزارها در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *