مایکروسافت یک قابلیت تقریبا نهان در برنامه‌های ورد، پاورپوینت و Outlook قرار داده که به شما این امکان را می‌دهند تا واحد‌های مختلف اندازه‌گیری را تبدیل کرده و برای محاسبه این اعداد و ارقام نیاز نیست وقت خود را بر روی گوگل یا برنامه‌های موبایلی تلف کنید. پس اگر روی یک مقاله، پرزنتیشن یا ایمیل کار می‌کنید، می‌توانید از این ابزار برای تبدیل واحد‌های مختلف اندازه‌گیری بهره ببرید.

فعال کردن تبدیل کننده واحدهای اندازه‌گیری

انجام این کار در ورد و پاورپوینت دقیقا به یک شکل است و اگر بخواهید آن را در Outlook هم فعال کنید، می‌توانید با کمی تفاوت آن را نیز به سادگی انجام دهید. البته ما مسیرها را در همه حالت یک به یک به شما توضیح خواهیم داد.

فعال سازی در ورد و پاورپوینت

یک فایل جدید یا فایلی که از قبل روی آن کار می‌کردید را باز کنید و سپس از منوی File به Options بروید. حالا گزینه‌ی Proofing را انتخاب کرده و سپس در سمت راست روی AutoCorrect Options کلیک کنید.

به برگه Actions ‌بروید و سپس تیک مربوط به چک باکس Enable Additional Actions in the Right-Click Menu را فعال کنید. در لیستی که پایین این بخش می‌بینید، چند گزینه وجود دارد که باید Measurement Converter را فعال کنید و در نهایت OK را بزنید.

در پنجره‌ی بعدی هم OK را بزنید تا کار به اتمام برسد.

فعال سازی در Outlook

کار را با باز کردن Outlook شروع کنید و سپس در این برنامه نیز از File به Options بروید. در این جا باید Mail را انتخاب کرده و سپس در پنجره‌ی سمت راست، درست شبیه به عکس پایین، روی Editor Options کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعدی باید در سمت چپ Proofing را انتخاب کرده و سپس در بخش سمت راست روی AutoCorrect Options را انتخاب نمایید.

حالا در این‌ جا نیز درست شبیه به چیزی که در ورد و پاورپوینت دیده بودید، باید به برگه Actions رفته و تیک Enable Additional Actions in the Right-Click Menu را بزنید و Measurement Converter فعال کنید. سپس با زدن روی دکمه OK پنجره را ببندید.

دوباره OK را بزنید تا فعال سازی به اتمام رسیده به کار خود ادامه دهید.

آموزش استفاده از ابزار تبدیل کننده واحد‌های اندازه گیری در آفیس

وقتی فعال سازی را انجام دادید، بعد از آن دیگر استفاده از آن در تمامی برنامه‌ها تقریبا یکسان خواهد بود. وقتی درون یکی از فایل‌های خود محتوایی برای یک واحد خاص داشته باشید (مثل واحد اینچ)، می‌توانید با چند کلیک آن را به واحد مورد نظر خود تبدیل کنید.

کافی است بخشی از نوشته که محتوای مورد نظر شما را دارد را انتخاب کنید.

سپس روی نوشته کلیک راست کنید و از بخش Additional Actions می‌توانید گزینه‌های مختلفی را ببینید که در مثال ما اینچ را تبدیل به سانتیمتر می‌کند.

این ابزار ساده که در خود برنامه‌های آفیس گنجانده شده، همانطور که گفتیم، کار شما را برای تبدیل واحدها بسیار راحت خواهد کرد و برای این که یک مقاله و ایمیل را به پایان ببرید، نیازی نیست که از جستجوی گوگل یا دیگر برنامه‌ها به این منظور استفاده نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *