گاها پیش می‌آید که تبلیغات خاصی در فیسبوک شما به نمایش در می‌آید که هیچ ربطی از نظر سلیقه و فعالیت به شما ندارند. برای نمونه شاید شما هیچ فعالیت ورزشی نظیر بسکتبال انجام ندهید اما تمام فیس‌بوک شما پر از تبلیغات ورزشی شود. شاید از این بابت گیج شده باشید. گرچه این تبلیغات اینترنتی موقتی هستند اما بعد از چند ماه از سر گرفته می‌شوند.

هوش مصنوعی فیسبوک هم آنقدر خوب کار نمی‌کند و با اینکه شما علاقه‌مندی‌های خود را قبلا گفته‌اید اما گاها کلا چیزهای بی‌ربط و بعضا آزاردهنده‌ای را برای شما نمایش می‌دهد. با این همه اگر به تبلیغاتی علاقه ندارید یا به نوعی باعث آزار و اذیت شما می‌شود می‌توانید آن‌ها را پنهان کنید. این روند در هر سیستم‌عاملی که استفاده می‌کنید یکسان است:

روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای آگهی کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید و سپس گزینه Hide Ad را انتخاب کنید.

اگر از نسخه وب‌سایت استفاده می‌کنید، یکی از دلایلی را که نمی‌خواهید تبلیغات را ببینید انتخاب کرده و روی ادامه کلیک کنید.

حالا دیگر آگهی را مشاهده نخواهید کرد. اگر می‌خواهید از تمام آگهی‌های شرکتی خلاص شوید تنها کافی‌ست بر گزینه Hide All Adverts From را انتخاب کنید.

اگر تبلیغی شما را رنجاند و خواستید کسی در شرکت فیسبوک آن را مرور کند بر گزینه Report Ad کلیک کرده و سپس دلیل آزار خود را انتخاب کنید. روی ادامه کلیک کنید یا ضربه بزنید. با این روش آگهی برای بازنگری به فیسبوک فرستاده شده و از نظر شما پنهان می‌شود.

شما می‌توانید از بین دلایلی نظیر محتوای جنسی، آزاردهنده بودن و اسپم و یا موارد دیگر یکی را انتخاب کنید. البته هیچ تظمینی وجود ندارد که دلایل شما نظیر توهین‌آمیز بودن از طرف فیسبوک تایید شود اما دست کم از نظر شما پنهان خواهد شد.

با این روش بسیار ساده در هر سیستم‌عاملی که باشید می‌توانید از دست آگهی‌های مزاحم خلاص شوید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *