وقتی برای اولین بار شروع به کار کردن با یک موبایل اندرویدی جدید می‌کنید، احتمالا بارها از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید فلان فایل را با چه برنامه‌ای باز کنید یا کاری خاص را به وسیله چه ابزاری اجام دهید یا حتی لینک‌ها را با چه برنامه‌ای بازی کنید. بعد از اینکه برای هر کدام برنامه‌ای را در همان پیغام به عنوان پیش‌فرض در نظر گرفتید، دیگر چنین پیغام‌هایی دریافت نمی‌کنید، اما آیا برای همیشه گیر همان برنامه‌هایی و نمی‌توانید برنامه پیش فرض را تغییر دهید؟

نه!سیستم عامل اندروید به راحتی به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی پیش‌فرض برای کارهای مختلف را تغییر دهید. برای مثلا شما برای پیغام‌های خود تا به حال از برنامه پیغام‌های پیش‌فرض اندروید استفاده می‌کردید و حالا می‌خواهید از برنامه‌ای جدید برای باز کردن این پیغام‌های متنی استفاده کنید. راه حل ساده خواهد بود و ما در ادامه آن را به شما شرح خواهیم داد. کاری که در گوشی‌هایی با سیستم عامل iOS به هیچ وجه ساده نیست!

نحوه تغییر برنامه پیش‌فرض برای کارهای مختلف در اندروید

برای انجام این کار باید مراحل زیر را یک به یک طی کنید:

  1. ابتدا Settings یا تنظیمات را باز کرده
  2. به پایین صفحه اسکرول کنید تا به Device برسید
  3. گزینه Apps را لمس کنید
  4. حالا آیکون چرخ دنده‌ای که در بالای صفحه، گوشه‌ی سمت راست می‌بینید را لمس نمایید
  5. منوی جدیدی برای شما به نمایش در خواهد آمد. باید به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Default برسید
  6. از میان گزینه‌های پیش رو، آن یکی را که می‌خواهید انتخاب کنید. از باز کردن لینک و ورودی دستیار صوتی تا صفحه خانگی، مرورگر پیش‌فرض، برنامه تلفن و پیغام‌ها
  7. حالا بر روی options یا تنظیمات لمس نمایید
  8. برنامه مورد نظر خود را بین برنامه‌‌های موجود روی گوشی پیدا کرده و آن را انتخاب کنید

نکته: اگر از نسخه‌های پیش‌فرض اندروید استفاده نکنید، ممکن است این گزینه کمی در منو جا به جا شده باشد. این موضوع بسته به نسخه غیر رسمی اندروید شما خواهد داشت.

تغییر برنامه پیش‌فرض برای کارهای مختلف در iOS

این کار در گوشی‌های اپل تقریبا غیر ممکن است. اپل هر کاری می‌کند تا مطمئن شود تمام کاربران گوشی‌هایش تجربه‌ای یکسان دراستفاده از آ‌ن‌ها را داشته باشند و به همین خاطر شما با انتخابی که اپل از قبل برای شما انجام داده گیر افتاده‌اید.

تنها راه چاره استفاده از نسخه‌های جیل‌بریک یا همان قفل شکسته است که مشکلات خاص به خود را خواهد داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *