برای بسیاری از برنامه‌ها، گاهی نیاز پیدا می‌کنید که دو نمونه از همان برنامه را در اندروید خود داشته باشید. مخصوصا وقتی پای شبکه‌های اجتماعی یا پیغام‌رسان‌ها به میان بیاید، بسیاری پروفایل‌های کاری خود را با اکانت‌های شخصی جدا می‌کنند، پس یا باید دو گوشی داشته باشند، یا اینکه از یک برنامه، دو کپی بر روی دستگاه‌ خود نصب کنند. یا اینکه گاهی توسعه دهندگان، نیاز دارند تا دو نسخه مختلف از یک برنامه را بر روی دستگاه نصب داشته ابشند.

این کار قابل انجام است و ما در ادامه آن را به شما آموزش خواهیم داد. اما باید در نظر داشته باشید که این قابلیتی در خود سیستم عامل اندروید نیست و به وسیله برنامه‌ی Parallel Space قابل انجام است.

برای یادگرفتن ترفندهای جدید و نرم‌افزارهای کاربردی در اندروید لینک‌های زیر را مطالعه کنید:

Parallel Space چه کاری در اندروید انجام می‌دهد؟

جواب این سوال ساده است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا از یک برنامه دو نسخه مجزا نصب کنید و آن‌ها را به صورت همزمان اجرا کنید. اما یک امکان خیلی جذاب دیگر نیز در این برنامه گنجانده شده که شما به وسیله آن می‌توانید، نسخه دوم از برنامه را از نظر پنهان کنید، تا اگر کسی به گوشی شما دسترسی داشت، متوجه کپی دوم از برنامه مورد نظر نشود.

برنامه‌هایی که به صورت مجزا فعالیت می‌کنند، در ذخیره اطلاعات نیز کاملا از هم جدا هستند و به هیچ وجه نگرانی تداخل امور هیچ کدام را نباید داشته باشید. مخصوصا در مورد پیام‌رسان‌ها که باعث نمی‌شود شما مجبور به خروج از یکی باشید.

چطور چند کپی از یک برنامه را در اندورید نصب کنیم؟

روش کار ساده است. ابتدا  Parallel Space را دانلود و نصب می‌کنید. این برنامه رایگان است و نصبش هیچ تنظیمات به خصوصی ندارد.

وقتی برنامه را اجرا می‌کنید، باید برنامه‌ای که از پیش نصب کرده‌اید و می‌خواهید نسخه‌ی دیگری از آن را داشته باشید را در میان برنامه‌های موبایل انتخاب کنید. حالا برنامه به راحتی در قالب Parallel Space اجرا می‌شود و شما می‌توانید از آن به عنوان برنامه‌ای جدید و خارج از نسخه‌ی دیگر استفاده کنید.

این ساده‌ترین راه برای انجام کار است و به راحتی برای هر برنامه‌ای قابل انجام خواهد بود.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *