گوگل کروم یکی از پرکاربردترین مرورگرهای اینترنت در دنیاست که در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. یکی از دلایل محبوبیت این مرورگر اینترنت، سرعت بالا و امکانات زیادی است که در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این، گوگل کروم به طور پیش فرض در تمامی گوشی های اندرویدی نصب بوده و همین عامل نیز سبب شده است تا تعداد کاربران آن رشد داشته باشد. این مرورگر از زبان های بسیاری پشتیبانی می کند که زبان فارسی نیز یکی از همین زبان هاست.

تغییر زبان رابط کاربری کروم یک فرآیند ساده است. بسته به دستگاه خود، می توانید آن را در مرورگر یا تنظیمات دستگاه خود تغییر دهید. اما خب زمانی که روی یک دستگاه، زبانی که به آن مسلط نباشید، روی کروم تنظیم شده باشد، مشکل می‌شود زبان را به حالت انگلیسی در آورد. آموزش امروز به شما کمک خواهد کرد تا در پلت‌فرم‌های مختلف، این کار را به راحتی انجام دهید.

نحوه تغییر زبان در کروم در ویندوز

برای تغییر زبان کروم چه در گوشی و چه در کامپیوتر، تقریبا یک راهکار مشابه وجود دارد. شما باید برنامه مرورگر کروم را باز کرده و به بخش تنظیمات آن مراجعه کنید. از این بخش به قسمت تنظیمات زبان رفته و در آنجا زبان مورد نظر خود را به زبان های گوگل کروم، اضافه کنید. نحوه انجام این عمل به ترتیب در زیر بیان شده است و تصاویر مربوطه نیز گویای مراحل تغییر زبان کروم می باشد.

روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید. اگر زبانی که می‌خواهید به آن تغییر دهید در فهرست زبان‌های برگزیده قرار ندارد، روی افزودن زبان‌ها کلیک کنید، کادر کنار زبانی را که می‌خواهید اضافه کنید علامت بزنید و روی افزودن کلیک کنید. پس از افزودن، روی سه نقطه عمودی در کنار زبانی که می‌خواهید برای رابط کاربری Google Chrome تنظیم کنید، کلیک کنید و سپس کادر کنار نمایش Google Chrome به این زبان را علامت بزنید.

دفعه بعد که Chrome را راه اندازی می کنید، رابط کاربری Chrome را با زبان دلخواه خود خواهید دید. دقت داشته باشید که حتی اگر زبان مرورگر شما به زبانی که با آن آشنایی ندارید، تغییر کرده باشد، باز هم می‌توانید با همین مسیر به زبان مورد نظر خود برسید. تمامی جاهایی که در منو مشخص شده، همه یکی هستند و فقط واژگان فرق خواهد داشت.

نحوه تغییر زبان در کروم در اندروید

روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید. به Advanced > Languages ​​بروید. روی زبان فهرست شده در زیر زبان Chrome ضربه بزنید و زبان دلخواه خود را انتخاب کنید. اگر زبان قبلاً نصب نشده باشد، Chrome آن را به طور خودکار دانلود می کند. در غیر این صورت، از شما خواسته می شود که مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید. برای راه اندازی مجدد برنامه، روی Restart Chrome ضربه بزنید.

برنامه Chrome برای iOS و iPadOS فاقد ویژگی داخلی تغییر زبان است. بنابراین، باید زبان برنامه Chrome را از طریق تنظیمات گوشی آیفون خود تنظیم کنید. به همین ترتیب، تغییر زبان Chromebook به طور خودکار زبان برنامه Chrome را تغییر می‌دهد. در هر دو مورد، هیچ راهی برای تغییر زبان در کروم وجود ندارد و باید از تنظیمات کلی، زبان را تغییر دهید.

انتخاب گزینه Offer to translate به کروم این اجازه را می دهد تا تمام صفحاتی که قابل ترجمه شدن هستند را به زبان مربوطه ترجمه کرده و سپس به کاربر نمایش دهد. فراموش نکنید که هر بار بعد از تغییر زبان، حتما باید مرورگر خود را یک بار بسته و دوباره باز کنید تا تغییرات اعمال شوند. همچنین با این گزینه، ترجمه خودکار انجام می‌شود و نباید در صفحه روی چیزی بزنید.

تغییر زبان کروم

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، شما می‌توانید با حفظ کردن مسیر، حتی وقتی زبان پیش فرض مرورگر را بلد نیستید، زبان آن را تغییر دهید. اما یک سری نکات هستند که باید در این رابطه متذکر شویم. برای مثال، برخی از سایت‌ها مثل گوگل، بدون در نظر گرفتن زبان پیش فرض مرورگر، خود زبان صفحه را بر اساس اکانتی که واردش شده‌اید تغییر می‌‌دهند. پس اگر گوگل فارسی است، ربطی به تغییر زبان مرورگر شما ندارد. همچنین، بعضا تغییر زبان به فارسی باعث راست به چپ شدن بعضی گزینه‌ها می‌شود که ممکن است که در برخی موارد، گیج کننده خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *