از اوایل سال بود که توییتر نسخه‌های آزمایشی با ظاهر جدید وب خود را امتحان کرد ، تا اینکه به تازگی نسخه نهایی را اعمال و تمامی کاربران حالا از ظاهر جدید بهره می‌برند. ظاهر جدید ، مرور توییت‌ها و به طور کلی کاربری سایت را ساده کرده و از طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد. منوی سمت چپ همچون اپ‌ موبایلی، امکان دسترسی سریع و ساده به دایرکت‌ها، نوتفیکیشن‌ها و بخش‌های دیگر را می‌دهد. همچنین یک اینباکس جدید و تمام صفحه در اختیارتان گذاشته شده که همچون مسیج‌های دایرکت بتوانید در آن به گفتگو بپردازید.

در بخش دیگری که مربوط به ظاهر کلی صفحه می‌شود، امکانات بسیار خوبی برای شخصی سازی در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.برای مثال بخش دارک مود که خیلی طرفدار دارد به دو حالت در نظر گرفته شده که یکی صفحه را طوسی و دیگری صفحه را کاملا سیاه می‌کند، با این حال اگر بخواهید می‌توانید باز هم بک گراند را به رنگی که دوست دارید در بیاورید.

تم‌های مختلفی هم برای کار در نظر گرفته شده که شامل رنگ نوشته‌ها و همچنین تغییر در رنگ و انیمیشن افکت‌هایی می‌شود که شما در بخش‌های مختلف می‌بینید. اما در نهایت مهم‌ترین بخش از تغییرات ظاهر توییتر به همان چیدمان صفحه اصلی بر می‌گردد. البته بازخوردها در این باره کمی متفاوت است و هستند خیلی‌هایی که ظاهر قبلی را بیشتر می‌پسندیدند یا اینکه به طور کلی به آن عادت کرده بودند، با این حال شکل جدید راحتی بیشتری در دسترسی به بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

اگر روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید، منویی برایتان نمایش داده می‌شود که به شما دسترسی رفتن به پروفایل، لیست‌ها و چند بخش دیگر را می‌دهد. همانطور که می‌دانید بخش مومنت به بررسی ترندهای برتر می‌پردازد که شما می‌توانید با شخصی سازی آن، ترندهای محلی را مشاهده کنید. همچنین توییتر بعد از یک سال، بخش بوکمارک را به منوی اصلی آورد و دیگر نیاز نیست برای دسترسی به آن چند بار کلیک کنید.

یک سری تغییرات جزیی و همچنین بهینه‌سازی‌هایی در زمینه گذاشتن ایموجی، گیف و نظرسنجی در نظر گرفته شده که همگی قدمی رو به جلو هستند.

چطور نسخه قدیمی را اجرا کنیم

در هر حال اگر با چهره جدید توییتر خیلی خو نمی‌گیرید، می‌توانید نسخه قدیمی را به نحوی اجرا کنید. برای این کار شما به یک افزونه به نام GoodTwitter احتیاج دارید که توسط Zusor ساخته شده است و از این لینک برای کروم و از این لینک برای فایرفاکس قابل دانلود است. اگر بعد از نصب این افزونه و اجرای آن، تغییری در توییتر خود ندیدید، حتما یک بار کش مرورگر خود را پاک کرده و دوباره صفحه را لود کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *