کسب‌وکارهای اینترنتی ابتدا باید اقدام به افزایش تعداد کاربران و فالوورها کنند و سپس آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند. برای تبدیل کاربر به مشتری روش‌های مختلفی وجود دارد که هریک از آن‌ها برای کسب‌وکارهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در حالت کلی چندین روش برای کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که بازدهی نسبتاً خوبی نسبت به روش‌های دیگری دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های رهبری کاربران اینستاگرام از افزایش مخاطب تا تبدیل آن‌ها به مشتری کسب‌وکار اینترنتی بپردازیم.

اشتراک‌گذاری IGtv در استوری اینستاگرام

در بخش‌های قبلی به شما گفتیم که چگونه می‌توانید پست‌های خود را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید! نظرتان در مورد اشتراک‌گذاری IGtv به وسیله استوری اینستاگرام چیست؟ اگر بدانید این ابزار تاثیر زیادی بر روی کمپین شما دارد، قطعاً نظرتان مثبت است! برای آن که بتوانید با استفاده از IGtv کاربران خود را به صفحه فرود خود بکشانید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. مرحله اول : یک ویدیو مرتبط با صفحه فرود خود برای انتشار در بخش IGtv تولید کنید و مطمئن شوید که لینک صفحه فرود در IGtv و بخش توضیحات آن قرار دارد.
  2.  مرحله دوم : یک پست و ویدیوی مربوط به فیلم IGtv خود منتشر کنید و اجازه دهید کاربران با آن پست تعامل داشته باشند! در این پست‌ها و استوری‌ها از کاربران بخواهید وارد بخش IGtv شوند و ویدیوی مربوط به آن پست یا استوری را مشاهده کنند.
  3. مرحله سوم : IGtv خود را به کمک استوری با کاربران به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید ویدیوی شما را ببینند! در ویدیوی خود نیز از کاربران بخواهید بر روی لینک موجود در آن کلیک کنند.
  4. مرحله چهارم : بازدید و ترافیک ورودی صفحه فرود خود را آنالیز کنید؛ اگر درصد کاربرانی که وارد صفحه فرود شما می‌شوند کم است، مشکلی در این مسیر وجود دارد. مشکل می‌توانید از ویدیو یا پست و استوری معرفی آن باشد! بنابراین لازم است تغییراتی در مراحل قبل ایجاد کنید و کمپین خود را مجدداً آنالیز کنید.

یک نکته! اینستاگرام به تازگی قابلیت انتشار بخشی از ویدیوی IGtv را به عنوان تیزر اضافه کرده است؛ یعنی شما می‌توانید یک ویدیوی ۱ دقیقه‌ای در پست یا یک ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای را در استوری اینستاگرام منتشر کنید و در پایان این ویدیو، با استفاده از یک دکمه فراخوانی که اینستاگرامی به صورت خودکار به کاربران نمایش می‌دهد، از آن‌ها بخواهید تا برای دیدن کامل ویدیو در IGtv بر روی آن دکمه کلیک کنند. با استفاده از این ۴ مرحله می‌توانید تعداد کاربرانی را که به صفحه فرود شما منتقل می‌شوند، تا حد بسیار زیادی افزایش دهید و فروش کسب‌وکار خود را متحول کنید.

با وجود آپارات و شبکه‌های اشتراک ویدیو چرا باید از IGtv استفاده کرد؟

با وجود اینکه سرویس اشتراک ویدیویی آپارات در ایران به نوعی نقش یوتیوب را ایفا می کند! اما با این وجود این سرویس نتوانسته محبوبیت لازم را بدست آورد و دسترسی بدون نقص را به کاربران داخلی ارائه دهد ! از این رو پلتفرم IGTV یک فرصت مناسب برای همه کاربرانی است که قصد تولید محتوا را دارند! مخصوصا محتوای آموزشی که به شدت نیازش در کشور حس می شود!

این سرویس تنها روی IOS و اندروید فعال است

برای استفاده از این قابلیت در ابتدا این اپلیکیشن را برای سیستم عامل اندروید و یا سیستم عامل iOS دانلود کنید! بعد از نصب و راه اندازی اولین صفحه ای که با آن روبرو هستید ، صفحه ورود است که در اینجا می توانید با اکانت خودتان یا با ساختن یک اکانت تازه وارد این سرویس شوید. جدا از این شما می توانید با به‌روز رسانی اپلیکیشن اینستاگرام خود از طریق آیکون IGTV در بالای نوار استوری ها به این بخش دسترسی داسته باشید. اگر می‌خواهید IGtv خود را آپلود کنید، کافی است وارد بخش IGtv شده و سپس ویدیوی خود را آپلود کنید. این ویدیو تا ۱۰ دقیقه برای کاربران معمولی و برای کاربرانی که تیک آبی اینستاگرام گرفته باشند تا ۶۰ دقیقه در دسترس است. شاید فکر کنید ۱۰ دقیقه برای ویدیو کم است اما اگر بتوانید محتوای خود را به صورت خلاصه و مفید، به گو‌نه‌ای که حوصله کاربران سر نرود، تهیه کنید محبوبیت زیادی پیدا می‌کنید. جالب است بدانید این پلتفرم مانند پست‌های شما در بخش Explore نیز نمایش داده می‌شود.

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، افزایش مشتری باید مهم‌ترین هدف شما باشد! هنگامی که افزایش مشتری هدف مهم شما قرار بگیرد، استراتژی مناسبی برای کسب‌وکار اینترنتی خود تدوین می‌کنید و به راحتی می‌توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. اگر بتوانید کاربران اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید، به راحتی می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان زیادی برای کسب‌وکار خود جذب کنید! جالب است بدانید هرچقدر مشتریان یک کسب‌وکار بیشتر شوند، فروش محصولات بعدی نیز افزایش پیدا می‌کند! زیر اگر مخاطبان یک بار به شما اعتماد کنند، دفعات بعد هم محصولات شما را خریداری می‌کنند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *