ریپورتاژ آگهی راه کاری برای افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل است. از طرفی، از سایتی که در آن ریپورتاژ قرار می دهید، بازدید و ترافیک مستقیم هم دریافت می کنید که ارزش زیادی دارد. در مقاله قبلی به بررسی راه کار های نوشتن ریپورتاژ رایگان پرداختیم و در این مقاله هم به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

تفاوت تبلیغات معمولی با ریپورتاژ آگهی چیست؟

تبلیغات معمولی با ریپورتاژ آگهی تفاوت هایی دارد، زمانی که شما از ریپورتاژ آگهی برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنید بیشترین تمرکز بر روی محتوا و همچنین نیاز مشتری خواهد بود. در ریپورتاژ آگهی یا خبری از محتوای مفید استفاده می شود که جنبه اطلاع رسانی دارد و توضیح در مورد محصول نیز در خلال آن می آید. رپورتاژآگهی سعی می کند به صورت غیرمستقیم و نامحسوس مشتری را برای خرید یا رجوع به محصول مورد نظر ترغیب کند.

این در حالی است که در تبلیغات معمولی کمتر به محتوا اهمیت داده می شود و به صورت مستقیم به تبلیغ پرداخته می شود. ریپورتاژهای خبری در مقایسه با تبلیغات معمولی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و همچنین تاثیر آن ها نیز به منظور جذب مشتری بسیار بالا است.

دیدگاه گوگل نسبت به ریپورتاژ آگهی رایگان چیست؟

برخلاف تبلیغات معمولی که در بیشتر موارد از سوی ربات های گوگل مضر تشخیص داده می شوند و باعث از دست رفتن رتبه سایت خواهند شد در ریپورتاژ آگهی شاهد واکنش ربات های گوگل هستیم چرا که برای ربات های گوگل رپورتاژهای آگهی یک متن طبیعی است و الگوریتم های این جست و جو گر با توجه به انتشار محتوای ریپورتاژ آگهی در سایت های پرطرفدار و معتبر این روش را بسیار مفید و موثر در رتبه بندی سایت ارزیابی می کند.

ریپورتاژ آگهی رایگان چه تاثیری می‌تواند بر خدمات ما داشته باشد؟

ریپورتاژ آگهی رایگان یا بطور کلی ریپورتاژ آگهی تاثیر بسیار مثبتی بر روی محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما خواهد داشت. هر چقدر ریپورتاژ آگهی مربوط به یک برند، شرکت، سایت، محصول و خدمات در سایت های معتبر و پربازدید بیشتر شود در نتیجه استقبال از آن بیشتر خواهد شد و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه آن خواهد داشت. بر اساس پژوهش هایی که بر روی چند برند نه چندان مشهور انجام شده است هر چقدر تعداد استفاده از رپورتاژ خبری با استفاده از لینک های بهینه شده در آن ها بیشتر بوده است آمار بازدید از محصول و همچنین ترافیک سایت نیز افزایش یافته است و در نتیجه سوددهی و هدف مورد نظر حاصل شده است.

آگهی رایگان بدهیم یا نه؟

یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین راه هایی که برای تبلیغ خدمات یا محصولات وجود دارد بدون شک استفاده از ریپورتاژ آگهی است در این میان برخی از سایت ها نیز وجود دارند که اقدام به درج ریپورتاژ آگهی رایگان می کنند.

در مرحله اول شاید ریپورتاژ آگهی رایگان چندان جذاب به نظر نرسد و یا چنین فرض شود که ریپورتاژ آگهی رایگان نمی تواند دستاورد خوبی برای محصول یا خدمات هدف داشته باشد اما این فرض زمانی درست است که شما از یک سایت کم بازدید و غیر معتبر برای درج ریپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید. اگر بخواهید بیشترین بهره را از ریپورتاژ آگهی رایگان ببرید حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظر شما معتبر باشد و ترافیک آن در سطح قابل قبولی قرار گرفته باشد.

معرفی چند وبسایت معتبر برای انتشار ریپورتاژ آگهی رایگان

وبسایت medium

مدیوم یک وبسایت خاص جهانی می باشد که روند متفاوتی را در پیش گرفته است! وبسایت مدیوم نویسندگان خود را تبدیل به خواننده های خود می کند و از خوانندگانش دعوت به نویسندگی می کند! شاید کمی پیچیده به نظر برسد، اما این وبسایت با یک عملکرد جدید محتواهای مفید را برای مخاطبانش فراهم می کند. اگر شما وارد سایت مدیوم شوید خواهید دید که از شما دعوت می شود چنانچه ایده و محتوایی برای طرح دارید، به وبسایت ارائه کنید تا با دیگران به اشتراک گذاشته شود. مدیوم معتقد است کسانی که ایده خلاقانه ای برای اشتراک گذاری دارند باید مورد حمایت قرار گیرند، نه کسانی که صرفا تبلیغ می کنند.

بنابراین به شما اجازه می دهد در چهارچوب قوانین و شرایط وبسایت، اقدام به نوشتن کنید! بدیهی است که از شما انتظار دارد محتوای باکیفیت و دسته اول را در اختیار سایت بگذارید. جالب است بدانید این وبسایت نه تنها در برابر انتشار محتوای شما هزینه ای دریافت نمی کند، بلکه به شما دستمزد ماهانه نیز می پردازد! بخشی از دستمزد نویسنگان از حق عضویت اعضای وبسایت و خوانندگان تامین می شود. مدیوم موضوع محتوای شما را بررسی کرده و حتی آن را به خوانندگانی که علاقه مند هستند معرفی می کند.

هر چه محتوایی که توسط شما نوشته شده بیشتر مورد استقبال اعضا قرار گیرد، و به عبارتی بیشتر خوانده شود حمایت مدیوم از شما نیز بیشتر می شود! البته وبسایت از شما می خواهد که خودتان نیز برای دیده شدن محتواهایتان تلاش کنید. به نظر می رسد این یک چرخه برای تقویت سایت باشد که در آن هم خواننده و هم نویسنده و هم سایت سود می برند.

وبسایت مدیوم با این عملکرد نو و جالب هم از هنرمندان و نویسندگان حمایت می کند و هم مطالب مفیدی اعم از محتواهای داستانی، خبری، علمی، هنری، روانشناسی، آموزشی، سیاسی و… را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. البته مدیوم تبلیغات صرف را قبول نمی کند و نوشته ای که کاملا ویژگی های یک آگهی تبلیغاتی را داشته باشد نمی پذیرد. مهم ترین حوزه هایی که مدیوم به آن ها می پردازد حوزه های فرهنگی، سیاسی، فناوری، کسب و کار و زندگی است.

  • وبسایت مدیوم در آدرس https://medium.com/ مشاهده می شود.

وبسایت ویرگول

ویرگول یک وبسایت خصوصی ایرانی است که در زمینه انتشار محتوا فعالیت می کند. کاربران ویرگول، در برابر این شبکه اجتماعی مختار هستند که هم در نقش خواننده و هم در نقش نویسنده حاضر شوند! به این معنی که کاربران با ورود به وبسایت ویرگول می توانند محتواهای موجود را مطالعه کنند. علاوه بر این آن ها این امکان را دارند که با عضویت در وبسایت ویرگول و پذیرش شرایط و قوانین سایت، به عنوان نویسنده فعالیت داشته باشند و نوشته های تولیدی خود را در این وبسایت منتشر کنند.

کاربران می توانند هر زمانی که بخواهند نوشته خود را حذف کرده و یا به طور کلی حساب کاربری خود را پاک کنند. در واقع ویرگول تنها بستری برای انتشار محتوا است و در نوشته های کاربران دخالتی نخواهد داشت. همین امر موجب شهرت این شبکه اجتماعی شده و کابران زیادی را مجذوب کرده است. ویرگول علاوه بر وبسایت و اپلیکیشن، در توییتر و تلگرام نیز مشغول فعالیت است. این وبسایتِ انتشار محتوا، به نشر متن و نوشته های زبان فارسی می پردازد و زمینه های متنوعی را در بر می گیرد.

در یک دسته بندی کلی می توان محتواهای منتشرشده در ویرگول را به چند بخش تقسیم کرد. پست های ویرگول ممکن است در زمینه دلنوشته، معرفی و هدیه کتاب، برنامه نویسی و آموزش نرم افزار، نوشته های طنز، مطالب روانشناسی، استارتاپ و کسب و کار باشد.

  • وبسایت ویرگول را می توانید در آدرس https://virgool.io/ مشاهده نمایید.

وبسایت  medad.io

وبسایت مداد نیز یکی دیگر از وبسایت هایی است که شبیه به ویرگول عمل میکند و میتوانید از طریق این وبسایت مقالات خود را منتشر نمایید و به سایت خود لینک دهید.

وبسایت idat.ir

آیدت نیز یکی دیگر از رسانه هایی میباشد که میتوانید در آن بصورت رایگان مقالات خود را منتشر کنید و به سایت خود لینک دهید.

  • برای ورد به سایت آیدت از آدرس : idat.ir وارد شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی راه کار نوشتن یک ریپورتاژ حرفه ای و تاثیرگذار پرداختیم و در نهایت، چند سایت برای ارسال رایگان ریپورتاژ معرفی کردیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ شما را بدهیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

  1. ممنون از مطالب خوب و مفیدتون. من سایت یونویس رو پیشنهاد میکنم که برای منتشر کردن مقاله رایگان خیلی خوبه.
    unevis.ir

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *