به طور پیش‌فرض، کاربران نویسنده می‌توانند پست‌های خودشان را حتی بعد از انتشار هم حذف کنند. اگر یک وبلاگ با چند نویسنده دارید، شاید بخواهید جلوی نویسندگان را از حذف پست‌هایشان بگیرید مخصوصا زمانی که پست‌ها منتشر شده‌اند. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی نویسندگان را از حذف پست‌هایشان در وردپرس منع کنید.

چرا مانع حذف پست‌ها توسط نویسندگانشان در وردپرس شویم؟

وردپرس دارای یک ابزار مدیریتی قدرتمند برای کاربران است. هر کاربر ثبت شده در وب‌سایت وردپرس شما، یک وظیفه و شرایط کاربری تعیین شده خواهد داشت. که با مجوزهای مختلفی همراه است.

کاربرانی با مجوز نویسندگی می‌توانند در وب‌سایت شما پست نوشته و آن‌ها را ارسال کنند. این مجوز کلا توسط وبلاگ‌های چند نویسنده در وردپرس داده می‌شود. نویسندگان می‌توانند پست‌های خود را ولو بعد از انتشار هم حذف کنند. به عنوان صاحب یک وبلاگ شاید بخواهید جلوی آنها را بگیرید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار تغییر کاربری نویسنده و مجوزهای آن در وردپرس است.

بیایید با هم نگاهی به شیوه این کار بی‌اندازیم:

روش اول: منع نویسندگان از حذف پست‌ها توسط افزونه

استفاده از افزونه وردپرس آسان‌ترین روش است و تمام نویسندگان را در بر خواهد گرفت. اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه وردپرس Enhanced Capability Manager را نصب و فعال کنید. بعد از فعال‌سازی باید از صفحه Users به Capabilities بروید. در اینجا می‌توانید هر کاربری را در وردپرس بازگذاری کرده و قابلیت‌ها و مجوز‌های آن‌ها را تغییر دهید.

شما باید از ستون سمت راست و کادر Select Role to View / Edit شروع کرده و گزینه Author را از فهرست کشویی انتخاب کنید. پس از آن باید روی گزینه Load کلیک کنید تا مجوز‌های نویسندگی بارگذاری شود.

حالا افزونه قادر به بارگذاری قابلیت‌های نویسندگی کاربران است. زیر بخش  قابلیت‌های حذف، باید تیک کنار گزینه delete and delete published posts را بردارید. پس از آن می‌توانید برای ذخیره تغییرات به پایین صفحه رفته و روی گزینه save changes کلیک کنید. حالا کاربران نویسنده در وبلاگ وردپرس شما قادر به حذف هیچ پستی نخواهند بود.

دادن مجوز

قابلیت‌های کاربر به صراحت توضیح داده می‌شود این بدان معنی است که هنگامی قابلیتی را برای یک کاربر حذف می‌کنید راه بازگشتی نخواهد داشت مگر آنکه آن را دوباره تعریف کنید. حتی اگر افزونه را حذف هم کنید قابلیت‌هایی که حذف کرده‌اید باز نخواهد گشت. اگر می‌خواهید مجوز حذف را به کاربران نویسنده برگردانید باید این روند را تکرار کنید و باکس کنار گزینه‌ی delete and delete published posts را تیک‌دار کنید.

اگر می‌خواهید افزونه را حذف کنید و به تنظیمات پیش‌فرض وردپرس برگردید باید به tools و بعدCapability Manager بروید و روی لینک Reset to WordPress defaults کلیک کنید.

روش دوم: جلوگیری دستی از حذف پست‌ها توسط نویسندگان

در این روش باید به فایل‌های وردپرس‌تان کد اضافه کنید. شما باید کد زیر را به فایل functions.php یا یک افزونه خاص سایت اضافه کنید.

این کد دسترسی‌های کاربر نویسنده را تغییر داده و توانایی آنها را برای حذف پست‌های خود از بین می‌برد. اگر می‌خواهید دسترسی را به نویسنده برگردانید باید بدانید صرف پاک کردن کد تغییری ایجاد نمی‌کند و شما باید صراحتا مجوز را با کد زیر تعریف کنید:

امیدواریم در این مقاله نحوه جلوگیری از حذف پست‌ها در وردپرس را یاد گرفته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *