پس از آن که تخصص خود را پیدا ، هدف‌های خود را مشخص کردید و همچنین رقیب‌های خود را شناختید، باید یک مرحله به عقب برگردید. همان موقع که تخصص خود را پیدا می‌‌کردید، باید به این مورد هم توجه کنید، که آیا واقعا بر روی آن موضوع تسلط دارید یا به صورت نیمه‌کاره و غیرحرفه‌ای آن می‌شناسید یا اصلاً فقط حدس می‌زنید که چنین تخصصی دارید؟ در این مرحله در شروع کسب و کار اینترنتی باید با قدمی محکم وارد شد. یعنی اگر در کار خود حرفه‌ای نیستید، نمی‌توانید هم به خوبی آموزش و یا سرویس‌هایی را ارائه دهید. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی نکاتی در مورد کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم تا موفقیت خود را تضمین کنید.

استفاده از روش بازاریابی محتوا برای افزایش بازدید سایت

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید واقعی سایت که به کاربران هم اطلاعات بسیار ارزشمندی می‌دهد، استفاده از بازاریابی محتوا است که شاید آن را با نام تولید محتوا بشناسید! بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان واقعی کسب‌وکارتان را با ارائه اطلاعات بسیار ارزشمند در سایت یا شبکه‌های اجتماعی به دست جمع‌آوری کنید و محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنید.  بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا برای رفع نیاز مخاطبان‌تان که به اطلاعات ارزشمند نیاز دارند. یعنی شما باید از طریق بازاریابی محتوا اطلاعاتی که کاربران به آن نیاز دارند را از طریق متن، ویدیو، پادکست و… به کاربران ارائه کنید. لازم است بگوییم که در بازاریابی محتوا تمرکز روی جذب مشتری نیست! شما هنگامی که بتوانید به خوبی نیازهای کاربران و از آن مهم‌ترین، کاربرانی که مخاطبان هدف شما هستند را شناسایی کنید و آن ها را رفع کنید همین باعث می‌شود به کسب‌وکار شما جذب شوند.

در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ، تقریباً تمام سایت‌ها به تولید محتوای آموزشی و کاربردی دست می‌زنند. تاکنون بخش مجله دیجی کالا را دیده‌اید؟ قطعاً می‌دانید که دیجی کالا چقدر بزرگ است و اصلا نیازی به تولید محتوا ندارد و اکثر کاربران به دلیل اعتبار این فروشگاه و اعتمادشان به آن، از دیجی کالا محصولات موردنظر را تهیه می‌کنند، اما باز هم این فروشگاه دست به تولید محتوا و بازاریابی به کمک محتوا زده است. دیجی کالا می‌کوشد تا به مشتریان و مخاطبان هدف خود کمک کند تا بهترین انتخاب را انجام دهند. این هم یک مدل هوشمندانه در بازاریابی محتوا است که اگر در کسب‌وکارتان به درستی پیاده‌سازی شود، به راحتی می‌توانید فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید. مثلاً دیجی‌کالا به نقد و بررسی محصولات پرطرفدار می‌پردازد و در نهایت صفحه خرید همان محصول را در فروشگاه خود به کاربر ارائه می‌کند. بدلیل آن که کاربر اطلاعات مفید دریافت کرده است، به راحتی اعتماد می‌کند و دست به خرید می‌زند.

شما برای بهبود سئو، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید، اما برای افزایش قدرت سئوی وبسایت شما، هیچ‌چیز بهتر از بازاریابی محتوایی نیست و کاملا هم درست است. محتوا، به بیان ساده، یعنی دادن اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه کسب‌وکارتان به کاربران! هدف گوگل این است که متناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین اطلاعات را هنگام جست‌وجوهای کاربران به آن‌ها ارائه کند. اما اگر محتوایی با چنین ویژگی‌هایی تولید و توزیع نکنید، شانسی برای رتبه‌یابی نخواهید داشت و از چشم کاربران دور خواهید ماند. برخی از متخصصان سئو می‌گویند که اگر می‌خواهید چیزی را پنهان کنید که کسی آن را نبیند، آن به صفحات سوم به بعد گوگل منتقل کنید! صفحه اول گوگل بیشترین ترافیک را دارد اما از صفحه دوم به بعد تعداد بسیار کمی از کاربران به آن مراجعه می‌کنند. این تعداد گاهی تا زیر ۱ درصد هم می‌رسد؛ بنابراین بسیار کم است و باید سعی کنید در صفحه اول گوگل بمانید. شما در موتورهای جست‌وجو، به خاطر کلمات مشخصی که در محتوای نوشتاری خود دارید، رتبه کسب می‌کنید. محتوای بیشتر به معنی کلمه‌های کلیدی بیشتر است؛ بدین‌ترتیب، فرصت بیشتری برای افزایش رتبه در در گوگل خواهید داشت. از این رو برای بازاریابی محتوایی موفق، تحقیق کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی دارد. اینترنت موانعی را که در گذشته مانع از رسیدن صدای کسب‌وکارها به مشتریانِ هدف می‌شد، از میان برده است. در گذشته، تبلیغ کردن در تلویزیون دشوار یا بسیار گران‌قیمت بود؛ اما اکنون می‌توانید یک ویدیو را به راحتی روی یوتیوب یا فیسبوک بارگذاری کنید و پیام خود را به رایگان به میلیون‌ها نفر در کره‌ی زمین برسانید. همین موضوع در مورد اخبار و آگهی‌ها نیز صادق است. امروزه برای برقراری ارتباط با مشتریان و هواداران خود به مدیر روابط عمومی نیازی ندارید.

چرا شما هم از این روش استفاده نمی‌کنید؟ در حالی که به راحتی می‌توانید روزانه هزاران مشتری واقعی کسب‌وکارتان را پیدا کنید و محصولات خود را به آن‌ها بفروشید. البته در بازاریابی محتوا نیازی نیست به دنبال مشتری باشید، آن‌ها خودشان از طریق موتورهای جستجو یا سایر کانال‌های هدایت‌کننده شما را پیدا می‌کنند. دقیقا فرق بین تبلیغات با بازاریابی محتوا در این است! در بازاریابی محتوا نیازی نیست به دنبال مشتری تا خرید خود را از شما نجام دهد، بلکه کاربران خودشان پس از دریافت اطلاعات ارزشمند از طریق مطالب شما، اعتماد می‌کنند و محصول موردنیاز خود را می‌خرند. زیر از قبل با هدف شما که ارائه اطلاعات ارزشمند به آن‌ها است، برایشان مشخص است و به راحتی اعتماد می‌کنند و خرید خود را از شما انجام می‌دهند.

استفاده از تبلیغات اینترنتی برای افزایش بازدید سایت

در حوزه‌ی کسب‌وکار اینترنتی، موضوع تبلیغات کاملاً واضح است؛ شما به ازای پرداخت هزینه می‌توانید تبلیغ محصول یا خدمات خود را به کاربران نمایش دهید و کاربران با ورود به صفحه موردنظر، آن را سفارش می‌دهد.

با ورود فعالیت‌های تجاری به اینترنت و فضای آنلاین، بازاریابی اینترنتی و به خصوص تبلیغات اینترنتی نیز در اینترنت ظاهر شد. با نفوذ این دو مورد به بازار، تبدیل به اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و مخصوصاً در کشور های پیشرفته شد. در ایران هم چند سالی است که بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است که با استفاده از آن می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به کاربران زیادی ارائه کنید. توجه داشته باشید داشته باشید که از طریق تبلیغات اینترنتی، بسیاری از موسسات جهانی درآمد بسیار زیادی را کسب می کنند و به خاطر رشد سریع کاربران اینترنتی، بخش بزرگی از هزینه‌های آن‌ها صرف تبلیغات آنلاین در فضای مجازی می‌شود و این درصد هر ساله در حال افزایش است.

از طرف دیگر تبلیغات اینترنتی کمک زیادی به برندسازی شما هم می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکارتان را توسعه دهید. بالا بردن بازدید سایت در گوگل، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات و تبلیغات نمایشی، همگی از روش های افزایش ترافیک سایت هستند که به شکل گیری برند شما و قرار گرفتن وبسایت شما در معرض نمایش تعداد زیادی از کاربران کمک می‌کنند. استراتژی‌های شما برای خرید ترافیک در گوگل (استفاده از گوگل ادوردز)، باید متناسب با اهداف کسب‌وکارتان باشد. هدف شما چیست؟ به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید؟ یا به دنبال افزایش تعامل مخاطبان با کسب‌وکارتان هم هستید؟ هر کانال تبلیغاتی دارای مزایا و معایبی است. بنابراین قبل از اینکه به دنبال تامین بودجه برای انجام تبلیغات اینترنتی هستید، باید به دقت در مورد هدفتان برای تبلیغات تحقیق کنید.

در این مقاله به بررسی کسب‌وکار آنلاین و بخش‌های مختلف آن پرداختیم تا اگر قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را داشتید، بتوانید جنبه‌های مختلف آن را ببینید. در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های مختلف دیگر کسب‌وکار آنلاین می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به موفق‌ترین شکل ممکن راه‌اندازی کنید و اشتباهات دیگران را تکرار نکنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *